Μιχάλης Χωραφάς για την νέα χάραξη του δρόμου Χερσόνησος-Νεάπολη στον ανισόπεδο κόμβο των Μαλίωννέας χάραξης του δρόμου Χερσόνησος-Νεάπολη και συγκεκριμένα στον ανισόπεδο κόμβο των Μαλίων
Στο σχέδιο διακρίνεται τμήμα της νέας χάραξης του δρόμου Χερσόνησος-Νεάπολη και συγκεκριμένα στον ανισόπεδο κόμβο των Μαλίων. Δεξιά ο πρόεδρος του ΤΕΕ/ΤΑΚ κ. Μιχάλης Χωραφάς

Δέσμη προτάσεων κατέθεσε η διοίκηση του ΤΕΕ/ΤΑΚ στην πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Περιβάλλοντος αφού μελέτησε την προτεινόμενη χάραξη και τα χαρακτηριστικά το δρόμου Χερσόνησος – Νεάπολη, για την οποία εκφράζει την απόλυτη ικανοποίηση του αφού όπως ξεκαθαρίζει ανήκει στην ανώτερη κατηγορία αυτοκινητόδρομου (Α1).

Όπως εξηγεί με δηλώσεις του στην «Π» ο πρόεδρος του ΤΕΕ/ΤΑΚ κ. Μιχάλης Χωραφάς, προωθείται ένας υπερσύγχρονος αυτοκινητόδρομος, με υψηλά ποιοτικά χαρακτηριστικά. Το έργο αυτό έρχεται να ικανοποιήσει ένα διαχρονικό αίτημα της τοπικής κοινωνίας, που εδώ και χρόνια ζητά και διεκδικεί έργα υποδομής που θα μπορούν να ανατρέψουν το αναπτυξιακό έλλειμμα του τόπου. Είναι προφανές ότι θα συμβάλει στην ανάπτυξη της Ανατολικής Κρήτης και στη μείωση των ατυχημάτων.

«Ο λεπτομερής έλεγχος της μελέτης από την πλευρά μας ανέδειξε ζητήματα που χρήζουν βελτίωσης. Κομβικής σημασίας είναι η παρατήρηση που αφορά στην ολοκληρωμένη διαχείριση των ομβρίων υδάτων, κυρίως κατάντι του αυτοκινητόδρομου στις περιοχές Χερσονήσου, Σταλίδος και Μαλίων, για να μην επαναληφθούν οι πρόσφατες μεγάλες καταστροφές των πλημμυρών στις περιοχές αυτές τον Νοέμβριο του 2020.

Απαιτείται η εκπόνηση συμπληρωματικών υδραυλικών μελετών για την οριοθέτηση και διευθέτηση των ρεμάτων στις ευρύτερες περιοχές διέλευσης του αυτοκινητοδρόμου και μέχρι της ασφαλούς διόδευσής τους σε ασφαλείς και λειτουργικούς φυσικούς αποδέκτες.

Επίσης στις παρατηρήσεις μας περιλαμβάνεται και η ανάγκη σύνδεσης του ανισόπεδου κόμβου των Μαλίων, βόρεια με την παλαιά εθνική οδό με περιμετρικό δρόμο του σχεδίου πόλης.

Το ΤΕΕ/ ΤΑΚ εισηγείται ακόμα την κατασκευή παράπλευρου δικτύου βόρεια και δυτικά του αυτοκινητόδρομου Μαλίων και η επέκταση του παράπλευρου και του κάθετου δικτύου σε άλλες θέσεις του έργου. Ακόμα στην παρέμβαση μας θέτουμε ζήτημα μεταφοράς του αγωγού ύδρευσης του φράγματος Αποσελέμη σε μήκος περί τα 7 Km, λόγω της ζώνης κατάληψης του αυτοκινητόδρομου. Παράλληλα το Επιμελητήριο εντοπίζει  δυσκολία στην κατασκευή της κοιλαδογέφυρας 400 μ. πάνω από τα Μάλια καθώς και του αυτοκινητόδρομου της Σταλίδος.

Προτείνει τη  διατήρηση ως δρόμου τοπικής κυκλοφορίας και παρόδιας χρήσης ο υφιστάμενος ΒΟΑΚ μαζί με την υφιστάμενη σήραγγα Βραχασίου και σύνδεση με την παλαιά εθνική οδό από τον οικισμό της Βουλισμένης  μέχρι το Σεληνάρι. Τέλος εισηγείται τη διατήρηση και αναβάθμιση της υφιστάμενη έξόδου προς την Νεάπολη, σε συνδυασμό με τον υπό κατασκευή Α/Κ της Νεάπολης.

Ο κ. Χωραφάς καταλήγοντας σημειώνει ότι οι αναλυτικές παρατηρήσεις που στέλνει το ΤΕΕ ΤΑΚ στο Υπουργείο θα αποδειχθούν υπερχρήσιμες τόσο για την άρτια προετοιμασία του έργου, όσο και για την απροβλημάτιστη ενσωμάτωσή του στο περιβάλλον. Ακόμα εκφράζει την ελπίδα του ότι το Επιμελητήριο θα γίνει δέκτης και των υπόλοιπων μελετών, ώστε να συμβάλει με την πολύ καλή γνώση των τοπικών συνθηκών στη βέλτιστη προετοιμασία του συνόλου του ΒΟΑΚ που αφορά στην Ανατολική Κρήτη.