Χαμηλότερες «πτήσεις» από τις αναμενόμενες έχει κάνει η αγορά την πρώτη εβδομάδα των εκπτώσεων, με τις ελπίδες ωστόσο να παραμένουν αυξημένες.
Οι μειωμένες αγοραστικές ικανότητες λόγω εξόδων, τα μειωμένα επίσης έσοδα λόγω μικρής παραγόμενης ποσότητας ελαιολάδου, αλλά και οι μειωμένες επιδοτήσεις, έχουν δημιουργήσει στην αγορά ένα μίγμα περιορισμένης ρευστότητας που συνδυάζεται με περιορισμένες καταναλώσεις.
Αν συνυπολογιστεί το γεγονός πως κατά τη διάρκεια των γιορτών υπήρξε κίνηση πάνω από το αναμενόμενο, γίνεται κατανοητό πως η παροδική ύφεση στην κατανάλωση δικαιολογείται σε μεγάλο βαθμό. Την ίδια στιγμή, οι κακές γενικά καιρικές συνθήκες που επικράτησαν την προηγούμενη εβδομάδα, λειτούργησαν ανασταλτικά για την κίνηση στην αγορά, η οποία και ήταν περιορισμένη.
Η σχετική αύξηση πάντως της κίνησης κατά την Κυριακή, αλλά και οι πολύ καλές ποιότητες που προσφέρουν οι έμποροι κατά γενική ομολογία στις τοπικές αγορές, δημιουργούν τις προϋποθέσεις για αναστροφή του αρνητικού κλίματος.
«Ο εμπορικός κόσμος στο Ηράκλειο έχει κάνει κατά τη φετινή χρονιά μία υπέρβαση, προσφέροντας πολύ καλές ποιότητες σε μειωμένες τιμές, σε μια προσπάθεια του να κερδίσει το αγοραστικό κοινό, αλλά και αντιλαμβανόμενος τις υφιστάμενες συνθήκες» αναφέρει με δηλώσεις του ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Ηρακλείου κ. Μανόλης Κουμαντάκης για να προσθέσει:
«Οι φετινές εκπτώσεις είναι πάρα πολύ καλές. Τα ποσοστά τους είναι πολύ υψηλά και μάλιστα υψηλότερα συγκρινόμενα με προηγούμενες χρονιές. Εμείς από την πλευρά μας απευθύνουμε ξανά ένα κάλεσμα και μια έκκληση προς τους καταναλωτές να στηρίξουν τις τοπικές αγορές και τους τοπικούς επιχειρηματίες, διότι αναλογικά, με αυτή τους την επιλογή στηρίζουν την τοπική οικονομία και μακροπρόθεσμα και τους ίδιους».
Όπως υποστηρίζει ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου, οι διερευνητικές κινήσεις των προηγούμενων ημερών αναμένεται να μετατραπούν σε αγορές τις επόμενες, αφού σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του Συλλόγου, υπήρξαν πολλές πάγιες ανάγκες κατά τη διάρκεια των γιορτών οι οποίες τελικά δεν ικανοποιήθηκαν.
Σε κάθε περίπτωση οι εκπρόσωποι των εμπόρων επιδιώκουν από τους καταναλωτές να κοιτάζουν τις τιμές, να κάνουν την έρευνα τους και να διαπιστώνουν οι ίδιοι, ποιες είναι οι επιχειρήσεις εκείνες που πραγματικά σέβονται των καταναλωτή και τα εισοδήματα του και ποιες είναι εκείνες που προσπαθούν να κερδοσκοπήσουν σε βάρος τους.
«Με βάση τις εκτιμήσεις μας είμαστε σίγουροι πως οι καταναλωτές θα προχωρήσουν σε αγορές και θα έχουμε μια πλήρη αλλαγή στο κλίμα των ημερών, που κατά την πρώτη εβδομάδα ήταν κυρίως διερευνητικό» αναφέρει ο κ. Κουμαντάκης για να προσθέσει:
«Αγορές βέβαια έγιναν και μάλιστα αρκετές. Προς το τέλος της εβδομάδας είδαμε αυξητικές τάσεις. Θεωρούμε πως η εικόνα όσο περνούν οι μέρες θα βελτιωθεί και στο τέλος της διάρκειας των εκπτώσεων θα μπορούμε να μιλάμε για ένα εξίσου θετικό πρόσημο με αυτό των γιορτών».