κλήσεις αστυνομία

Σε ελεύθερη πτώση οι κλήσεις που βεβαιώθηκαν τον τελευταίο ενάμιση χρόνο στο Δήμο Ηρακλείου που η χώρα βρέθηκε σε αλλεπάλληλες καραντίνες λόγω της πανδημίας, αφού σύμφωνα με τα στοιχεία της οικονομικής υπηρεσίας της Λότζια η μείωση φτάνει μέχρι και το 40%.

Από τις αρχές της προηγούμενης χρονιάς μέχρι τις 10 Ιουνίου, το γενικό σύνολο των παραβάσεων που αθροίζονται από τη Δημοτική Αστυνομία την Τροχαία, την Ελληνική Αστυνομία, την Άμεση Δράση, την Τουριστική Αστυνομία, φτάνουν τις 58.320, οι οποίες αντιστοιχούν στο ποσό των 2.780.602,35 ευρώ, που αναμένεται να εισπραχθούν από το δημοτικό ταμείο.

Μέχρι σήμερα από τα χρήματα αυτά, ο Δήμος Ηρακλείου για το διάστημα αυτό έχει εισπράξει 2.093.775,69 ευρώ.

Ωστόσο σύμφωνα με την οικονομική υπηρεσία με  δεδομένο το γεγονός  ότι στη διαβίβαση των παραβάσεων προς την Οικονομική Υπηρεσία του Δήμου μας (εκτός της Δημοτικής Αστυνομίας), υπάρχει απόκλιση από τέσσερις έως και έξι μήνες από  την ημέρα που βεβαιώνονται από τα Αστυνομικά Όργανα, ο εκτιμώμενος αριθμός κλήσεων που έπεται να διαβιβαστεί για το εν λόγω διάστημα κυμαίνεται από 5.000 έως 6.000 περίπου.

Στο μεταξύ, η αντιδήμαρχος Οικονομικών Μ.Καναβάκη χτυπάει «καμπανάκι» για όσους έχουν δεχτεί και δεύτερη ειδοποίηση για απλήρωτη κλήση να σπεύσουν να την τακτοποιήσουν διότι οι προσαυξήσεις  όπως τονίζει  μπορούν να φτάσουν μέχρι και 200%(!)

Τι δείχνουν τα στοιχεία

Ειδικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία της Οικονομικής Υπηρεσίας οι τροχονομικές Παραβάσεις από 01-01-2020 έως 10-06-2021, οι οποίες βεβαιωθήκαν από 13 διαφορετικές Αστυνομικές Αρχές ( Λιμενικό, Άμεση Δράση, Αεροδρόμιο, Τουριστική Αστυνομία κ.α.) εντός ορίων του Δήμου Ηρακλείου αθροιστικά φτάνουν τις 58.320, και το κόστος αποπληρωμής τους φτάνει τα 2.780.602,35 ευρώ.

Εδώ έχει ενδιαφέρον να γίνει ένας διαχωρισμός σε ό,τι αφορά στις παραβάσεις που καταγράφηκαν από τη Δημοτική Αστυνομίας που φτάνουν τις 27.475, και κοστολογούνται σε 665.640,00 ευρώ, ενώ οι κλήσεις που κόπηκαν από τις υπόλοιπες υπηρεσίες ανέρχονται στις 30.845, και η αποπληρωμή τους θα χρεώσει τους πολίτες με  2.114.962,35 ευρώ.  Είναι ενδιαφέρον το γεγονός ότι ο αριθμός των κλήσεων είναι περίπου ισοϋψής όχι όμως και το κόστος της χρέωσης. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι οι χρεώσεις των προστίμων της Δημοτικής Αστυνομίας  έχουν σαφώς χαμηλότερη βάση και κλιμάκωση.

Αρκετοί ήταν οι συμπολίτες μας οι οποίοι επέλεξαν να πληρώσουν μέσω των ΕΛΤΑ τις οικονομικές τους εκκρεμότητες, οι οποίες διεκπεραιώνονται μέσα από δύο συμβάσεις που έχει ο Δήμος με τα Ελληνικά Ταχυδρομεία. Βάσει της πρώτης σύμβασης, πληρώθηκαν 15.600 κλήσεις, όλων των αστυνομικών υπηρεσιών με εξαίρεση της Δημοτικής Αστυνομίας. Το κόστος των κλήσεων αυτών αντιστοιχεί στο ποσό των  783.468,35 ευρώ.

Από τις 15.600  κλήσεις, η νόμιμη προμήθεια του ΕΛ.ΤΑ. για κάθε παράβαση ήταν 4,35  και αθροιστικά το ποσό αυτό ανέρχεται στα  67.860,00 ευρώ. Αντίστοιχα, οι  πληρωμές που έγιναν στο ΕΛ.ΤΑ. βάσει της δεύτερης σύμβασης που αφορούσε σε κλήσεις μόνο της Δημοτικής Αστυνομίας (για τις οποίες δεν υπήρχε οικονομική επιβάρυνση) ήταν συνολικά  5.009 που αντιστοιχούν σε 118.865,00 ευρώ. Οι κλήσεις που εισπράχθηκαν πριν να εγγραφούν στους βεβαιωτικούς καταλόγους  φτάνουν στο ποσό του 1.612219,29 ευρώ, ενώ οι βεβαιωθείσες κλήσεις 481.556,40 ευρώ.

Τελικό πόσο είσπραξης για το διάστημα από 01.01.2020 έως 10.06.2021, αθροιστικά είναι: 2.093.775,69 ευρώ.

Η πτώση και η ανταπόκριση

Η αντιδήμαρχος Οικονομικών Μαρία Καναβάκη
Η αντιδήμαρχος Μαρία Καναβάκη

Οι μειωμένες εισπράξεις σύμφωνα με την αντιδήμαρχο  συνδέονται άρρηκτά με την καραντίνα και σε ό,τι αφορά στις χρεώσεις που ήταν λιγότερες, καθώς ο κόσμος δεν κυκλοφορούσε στον δρόμο και σε σχέση με την πληρωμή που γίνεται κατόπιν τηλεφωνικού ραντεβού και μόνο για κατεπείγουσες περιπτώσεις. Η ίδια σημειώνει ότι είναι κρίσιμο ζητούμενο ο κόσμος να ανταποκρίνεται στα ειδοποιητήρια που λαμβάνει, διότι μπορεί να βρεθεί αντιμέτωπος με δυσάρεστες καταστάσεις.

Όπως εξηγεί η κ. Καναβάκη μετά τη δεύτερη ειδοποίηση μπαίνουν οι νόμιμες προσαυξήσεις που μπορεί να φτάσουν έως 200% και γι αυτό ο κόσμος θα πρέπει να προσέξει. Η  ίδια εξηγεί ότι δημοτική ενημερότητα μπλοκάρεται μόλις το ποσό βεβαιωθεί.

Η φορολογική ενημερότητα μπλοκάρεται αν και εφόσον το κεφάλαιο ξεπερνάει τα 293 ευρώ. Η άρση δέσμευσης του ΑΦΜ γίνεται με γραπτή εντολή προς τη ΔΟΥ, αφού το ποσό πληρωθεί είτε εξολοκλήρου εφάπαξ, είτε με διακανονισμό. Σήμερα η ρύθμιση που ισχύει για την πληρωμή των λογαριασμών είναι έως 24 δόσεις και αναμένεται νέα ρύθμιση, όπου έχει αναγγελθεί από την Κεντρική Διοίκηση.

Παραβάσεις covid

Ξεχωριστή θέση στη λίστα των παραβάσεων είναι τα πρόστιμα που κόπηκαν λόγω covid που αθροιστικά από όλες τις υπηρεσίες αριθμούν τα 923. Η χρέωση των προστίμων μεταφράζεται οικονομικά στο ποσό των 135.170,00 ευρώ.

Από αυτά τα πρόστιμα έχουν πληρωθεί τα 57,  τα οποία αντιστοιχούν σε ένα ποσό της τάξεως των  8.850,00 ευρώ. Όπως εξηγεί η αντιδήμαρχος, τα  δεδομένα αυτά αφορούν  το διάστημα του τρίμηνου lockdown του 2020  ( 3ος, 4ος και 5ος του 2020)  καθώς και τον 11ο του 2020 που ήταν η αρχή του 2ου lockdown.  Στη συνέχεια τα εν λόγω πρόστιμα διαβιβάστηκαν και βεβαιώνονταν στη Δ.Ο.Υ. και διατίθενται  για τη Δημόσια Υγεία.

Τακτοποιήθηκες «κατόπιν ενεργειών του»; Την πάτησες…

Δεκάδες μικρές ιστορίες πολιτικής εκδούλευσης έρχονται στο φως όταν δημότες περνούν από τον πάγκο της οικονομικής υπηρεσίας γεμάτοι περιέργεια για τα μεταχρονολογημένα μπιλιετάκια που δέχτηκαν και αναφέρουν ότι χρωστούν κλήσεις. Εκεί εξελίσσονται απείρου κάλλους συζητήσεις για τα πολιτικά πρόσωπα και τους δημοτικούς  παράγοντες και γενικώς … παράγοντες, που είχαν δώσει αφειδώς υποσχέσεις ότι οι κλήσεις θα σβήσουν κατόπιν ενεργειών τους.

Κάπως έτσι καταγράφονται μαζικές πτώσεις από τα σύννεφα, καθώς ο ένας μετά τον άλλο συνειδητοποιεί ότι οι υποσχέσεις που του έδωσε ο κάθε «Καλοχαιρέτας» ότι το «θέμα έκλεισε» και  «η κλήση έσβησε κατόπιν ενεργειών μου» ήταν μια φθηνή αναπαραγωγή πολιτικής εκδούλευσης που έχει διακωμωδήσει τόσο γλαφυρά ο αθάνατος Ελληνικός κινηματογράφος.

Όπως σημειώνει η αντιδήμαρχος κ. Μαρία Καναβάκη, δυστυχώς αρκετοί συμπολίτες μας βρίσκονται αντιμέτωποι με τέτοιες καταστάσεις που δείχνουν και το κλίμα μιας εποχής που έχει γράψει ιστορία, καθώς είναι μακρύς ο κατάλογος αυτών των περιστατικών.

Η ίδια, ωστόσο, τονίζει ότι ακόμα και αν ένας πολίτης πιστεύει ότι του στάλθηκε μια κλήση από λάθος δεν θα πρέπει να διστάζει να έρθει στην υπηρεσία η οποία είναι πρόθυμη να το ελέγξει. «Γίνονται λάθη και είμαστε έτοιμοι να δώσουμε λύση και διέξοδο» σημειώνει.