κοιλαδογέφυρα Χαμεζίου στον δρόμο Παχειά Άμμος – Σητεία

Από τη μία απόρριψη στην άλλη εξελίσσεται η διαδικασία υποκατάστασης του εργολάβου που θα αναλάβει την ολοκλήρωση της κατασκευής της γέφυρας Χαμεζίου, καθώς καταγράφονται διαδοχικές αρνήσεις των εργολαβικών σχημάτων που είχαν διεκδικήσει την υλοποίηση του έργου.

Όπως είναι γνωστό ο αρχικός ανάδοχος του έργου, αφού διαπίστωσε ότι δεν μπορεί να ολοκληρώσει τις εργασίες τις οποίες είχε δεσμευτεί, με αίτημα του προς τη διοίκηση του ΟΑΚ ζήτησε την υποκατάστασή του. Με το συγκεκριμένο έγγραφο ουσιαστικά αναλαμβάνει την ευθύνη για την αδυναμία του να ολοκληρώσει τις εργασίες που εκκρεμούν.

Το έγγραφο αυτό ουσιαστικά λύνει τα χέρια του ΟΑΚ, ο οποίος ήδη προχωρά στην αντικατάσταση του εργολάβου. Στο πλαίσιο αυτό σύμφωνα με το νόμο, καλούνται τα εργολαβικά σχήματα που είχαν καταλάβει τη δεύτερη … μέχρι και την τελευταία θέση στη διαγωνιστική διαδικασία που προηγήθηκε, για να ενημερωθούν για την υποκατάσταση του εργολάβου και να ερωτηθούν για το αν μπορούν να αναλάβουν την υλοποίηση του έργου.

Η διαδικασία αυτή ξεκίνησε από το δεύτερο ανάδοχο που έδωσε μικρότερη έκπτωση από τον πρώτο ο οποίος θα πρέπει να ενημερωθεί αναλυτικά για την κατάσταση του έργου και να απαντήσει για το αν μπορεί να αναλάβει την υλοποίηση του. Ωστόσο επειδή αρνήθηκε ο δεύτερος ερωτήθηκε ο τρίτος ο οποίος έδωσε την ίδια ακριβώς απάντηση. Οπότε η όλη διαδικασία προχωρά στον τέταρτο με την ελπίδα να δεχτεί κάποιος  μέχρι να φτάσουμε και στον τελευταίο.

Όπως έχει γράψει η «Π» καθοριστική λεπτομέρεια είναι ότι όλα τα εργοληπτικά σχήματα που συμμετείχαν στη διαγωνιστική διαδικασία για τη διεκδίκηση του έργου, καλούνται να αναλάβουν την ολοκλήρωση των εργασιών  αλλά με την έκπτωση του πρώτου αναδόχου που αντικαταστάθηκε και όχι με βάση την προσφορά που οι ίδιοι κατέθεσαν….

Όπως είναι γνωστό,  το μεγάλο έργο της κατασκευής της γέφυρας Χαμεζίου, εμφανίζει ποσοστό απορροφητικότητας κονδυλίων  10% ενώ το ποσοστό υλοποίησης του φτάνει το 15%. Συνολικά εκκρεμεί το 80 % των εργασιών του έργου, που εξελίσσεται σε ένα ασφυκτικό καθεστώς χρονικών πιέσεων.

Θα πρέπει να σημειωθεί ότι το έργο της κατασκευής της γέφυρας του Χαμεζίου  βρίσκεται σε καθεστώς επιτήρησης όπως και ο δρόμος της Μεσαράς. Η ολοκλήρωση της γέφυρας Χαμεζίου είναι ένα έργο ζωτικής σημασίας για την περιοχή του Λασιθίου, καθώς πρόκειται για μια γέφυρα 840 μέτρων.

Πρόκειται για τη μεγαλύτερη γέφυρα στην Κρήτη, η οποία μαζί με το τμήμα του ΒΟΑΚ, εκατέρωθεν της γέφυρας, θα αλλάξει την περιοχή, καθώς και την οδική κυκλοφορία στην ανατολική Κρήτη. Ιδιαίτερα σημαντικό είναι να προχωρήσουν οι συμπληρωματικές εργασίες για τη γέφυρα, όπως το παράλληλο έργο και η αποκατάσταση της πρόσβασης στο χωριό Σκοπή, με τη δημιουργία κατάλληλου κόμβου.