ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΧΩΡΩΝ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟΥ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ Λογαριάζουν χωρίς τον ιδιοκτήτη...

Την ίδια ώρα που ο Δήμος Ηρακλείου κάνει όνειρα με το ιδικό Χωρικό της Αλικαρνασσού και ξιφουλκεί λεκτικά για το ρόλο του ΤΑΙΠΕΔ, που με τη σειρά του σπεύδει να πάρει θέση σε ρόλο τεχνικού συμβούλου σε δρομολογούμενα επενδυτικά σχέδια, στο αεροδρόμιο Ν.Καζαντζάκη, φαίνεται ότι λογαριάζουν χωρίς τον ξενοδόχο.

Μια πιο προσεκτική ανάγνωση στο ιδιοκτησιακό καθεστώς της έκτασης που θα απελευθερωθεί μετά τη μεταφορά του αεροδρομίου, δείχνει ότι τα πράγματα δεν είναι καθόλου απλά αφού κανένα βήμα δεν μπορεί να γίνει χωρίς την έγκριση του Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας, και του Γενικού Επιτελείου Εθνικής Άμυνας, που έχουν «το μαχαίρι και το πεπόνι» στην έκταση καθώς κατέχουν το 88% την ίδια ώρα που η ΥΠΑ έχει στην κατοχή της μόνο το 12%!

Η χάραξη του σχεδιασμού για την επόμενη μέρα της απομάκρυνσης του αεροδρομίου, είναι ανεδαφικό να διαμορφώνεται, χωρίς να λαμβάνεται υπόψη η κρίσιμη παράμετρος του στρατιωτικού χαρακτήρα της περιοχής, στην οποία έχει έμμεσα ενεργό ρόλο και το ΝΑΤΟ. Είναι άλλωστε γνωστά τα στρατιωτικά σχέδια για τη δημιουργία μόνιμης βάσης ελικοπτέρων στην περιοχή μετά τη μεταφορά του αεροδρομίου στο Καστέλι, γεγονός που δίνει τον τόνο για το τι θα ακολουθήσει την επόμενη μέρα.

Τα δεδομένα αυτά, τα οποία μέχρι στιγμής δεν έχουν αναδειχτεί στο δημόσιο διάλογο που βρίσκεται σε εξέλιξη, συνθέτουν μια αναπόδραστη πραγματικότητα την οποία οφείλουν εξετάσουν με μεγάλη προσοχή όλες οι πλευρές, αφού ο γεωστρατηγικός ρόλος της διαφιλονικούμενης έκτασης είναι κεντροβαρής και αδιαπραγμάτευτος.

Στρατιωτικές πηγές της Αθήνας που μίλησαν στην “Π” μειδιούν με αφορμή τον τρόπο που εξελίσσεται ο δημόσιος διάλογος, που δείχνει να μη λαμβάνει την κρίσιμη παράμετρο του ιδιοκτησιακού χαρακτήρα της περιοχής που αφήνουν σαφώς να διαφανεί ότι θα καθορίσει την εξέλιξη των πραγμάτων.

Ωστόσο ακόμα και αν επιχειρηθεί να παιχτεί το χαρτί της αποστρατιωτικοποίησης της περιοχής, η απάντηση είναι εύκολο να δοθεί αν σκεφτούμε τι έγινε σε αντίστοιχες περιπτώσεις περιοχών όπου ακόμα και εγκαταλελειμμένες πρώην στρατιωτικές εγκαταστάσεις τις οποίες διεκδικούσε η αυτοδιοίκηση δεν εκχωρήθηκαν με ευκολία αλλά μετά βασάνων και κόπων.

Είναι άλλωστε γνωστή η περιπέτεια του Δήμου Ηρακλείου που μετά από αγώνες δεκαετιών κατάφερε να ξεκαθαρίσει μια έκταση στο εγκαταλελλειμένο στρατόπεδο Μπετεινάκη για να μπορέσει να αξιοποιηθεί για τις ανάγκες της σχολικής στέγης. Πόσο μάλλον σε μια έκταση στρατηγικού χαρακτήρα με κεντροβαρή ρόλο σε ολόκληρη την ανατολική Μεσόγειο.

“Συνολικά η έκταση είναι 2.200 στρέμματα. Από αυτά όταν φύγει το αεροδρόμιο θα απελευθερωθούνπερίπου 40.000 μέτρα κτιριακών εγκαταστάσεων και μερικές εκατοντάδες στρέμματα που ανήκουν στην ΥΠΑ.

Τα υπόλοιπα ανήκουν στον Στρατό και την Αεροπορία. Για ποιά παραχώρηση μιλάμε” ανέφεραν πηγές του ΓΕΕΘΑ που μάλιστα θύμιζαν ότι δεν δόθηκαν παρά τα αιτήματα ποτέ ούτε οι πρώην εγκαταστάσεις της ΜΟΜΑ ή άλλα στρατόπεδα!

“Εχουμε άλλες βλέψεις για την περιοχή” λένε στρατιωτικές πηγές και μάλιστα αναφέρουν ότι και ο αρχηγός ΓΕΕΘΑ κ. Φλώρος έχει δώσει άλλες κατευθύνσεις.

Τα δεδομένα αυτά μικραίνουν το καλάθι των προσδοκιών όπως αυτές έχουν ως σήμερα διατυπωθεί και παράλληλα συρρικνώνουν τις γεωγραφικές συντεταγμένες του χάρτη των τοπικών σχεδίων ανάπτυξης την επόμενη μέρα της απομάκρυνσης του αεροδρομίου Ν.Καζαντζάκη.