αγορά αυτοκινήτου

Μερική ανάκαμψη στην αγορά αυτοκινήτου

ΟΙ ΣΑΚΑΡΑΚΕΣ ΠΑΝΕ ΣΤΟ “ΣΚΡΑΠ” ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΜΕΙΝΟΥΝ ΣΤΟΝ ΔΡΟΜΟ

Οι σακαράκες έχουν, πλέον, καταλάβει τους δρόμους, αφού λίγοι τολμούν να αγοράσουν νέο αυτοκίνητο. Η αγορά του αυτοκινήτου, ωστόσο, τον τελευταίο χρόνο έχει αρχίσει να ανακάμπτει αφού ο επί χρόνια «πάγος» που είχαν βάλει οι καταναλωτές είχε ως αποτέλεσμα τα αυτοκίνητα που είχαν στην κατοχή τους να καταρρεύσουν! Έτσι, δειλά δειλά, ο κόσμος επιστρέφει στις αντιπροσωπείες αυτοκινήτων και στην άσφαλτο συναντά κανείς καινούργια σκαριά.

Περιζήτητα  τα μικρά αυτοκίνητα

Ο γραμματέας του Εμπορικού Συλλόγου Ηρακλείου και αντιπρόσωπος αυτοκινήτων, κ. Βασίλης Εφραίμογλου
Ο γραμματέας του Εμπορικού Συλλόγου Ηρακλείου και αντιπρόσωπος αυτοκινήτων, κ. Βασίλης Εφραίμογλου, αναφέρει στην «Π» πως, σε πανελλαδικό επίπεδο, οι πωλήσεις των αυτοκινήτων αυξήθηκαν την περασμένη χρονιά κατά 11,04%.

Το 2016 πωλήθηκαν 78.873 αυτοκίνητα και το 2017 ο κόσμος αγόρασε 88.657 αυτοκίνητα.

Σημειώνεται πως μόλις το 45% των αγορών έγινε από ιδιώτες αφού η πλειοψηφία των αυτοκινήτων που πωλούνται είναι από εταιρείες (leasing) αλλά και από ενοικιαζόμενα αυτοκίνητα.

Αισιόδοξη είναι η εικόνα για τον πρώτο μήνα του 2018, η αύξηση στις πωλήσεις σε σχέση με πέρσι είναι της τάξης του 37,5%, από 6.460 αυτοκίνητα που πωλήθηκαν τον Ιανουάριο του 2017, τον περασμένο μήνα πωλήθηκαν 8.885 αυτοκίνητα.

«Το κέντρο βάρους των πωλήσεων έχει μετατοπιστεί στα μικρά αυτοκίνητα», αναφέρει ο κ. Εφραίμογλου. Όπως λέει, υπάρχουν έξι κατηγορίες αυτοκινήτων και μονάχα στη μία αντιστοιχεί το 1/3 των πωλήσεων.

Ο κόσμος προτιμά να αγοράζει αυτοκίνητα μικρού κυβισμού, από 1.000 ως 1.200 κυβικά, ζητάει πετρελαιοκίνητα, αλλά όχι σε μεγάλο βαθμό. Στην Ευρώπη υπάρχει μία στροφή στα βενζινοκίνητα, που θεωρείται ότι έχουν λιγότερους ρύπους, και αυτό επηρεάζει και την αγορά στην Ελλάδα. Πέρα από το θέμα των ρύπων, ο κόσμος προτιμά τα μικρά αυτοκίνητα γιατί έχουν χαμηλή κατανάλωση καυσίμων.

Από την άλλη πλευρά, δεν υπάρχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για επιβατικά οχήματα, φορτηγά και αγροτικά, όπου οι πωλήσεις έχουν σημειώσει μία μικρή πτώση, της τάξης του 5%.

Ο κ. Εφραίμογλου αναφέρει πως την περίοδο του 2000 ως το 2009, ο μέσος όρος των πωλήσεων των αυτοκινήτων ήταν 300.000 ενώ τώρα μετά βίας ξεπερνά τις 88.000. Αυτό σημαίνει ότι ο κόσμος κρατάει το παλιό του αυτοκίνητο όσο περισσότερο μπορεί και ένας νέος οδηγός συνήθως αγοράζει είτε ένα παλιό μεταχειρισμένο είτε χρησιμοποιεί το δεύτερο αμάξι της οικογένειας.

Πλέον, το κάθε σπίτι έχει ως δύο αυτοκίνητα ενώ παλιότερα είχε ακόμα και περισσότερα από τρία.

Ως αποτέλεσμα, ο στόλος σήμερα είναι γερασμένος, το κόστος συντήρησης είναι μεγάλο, ενώ η εκπομπή ρύπων είναι σε υψηλά επίπεδα.

Αντίστοιχα, έχει συρρικνωθεί και ο κλάδος των εμπόρων αυτοκινήτων. Παλιότερα, στο Ηράκλειο υπήρχαν 18 εταιρείες, σήμερα είναι μόλις δέκα, δηλαδή το 60% όσων υπήρχαν πριν από χρόνια. Η τάση είναι ένας έμπορος να έχει συγκεντρώσει κάτω από την ίδια στέγη πολλές εταιρείες, καθώς αυτό του εξασφαλίζει περισσότερες πωλήσεις και εισιτήριο για τη βιωσιμότητά του.

Σήμερα, δηλαδή, υπάρχουν λίγοι παίκτες με πολλές εταιρείες. Ο κ. Εφραίμογλου σημειώνει ότι πολλές εταιρείες, όπως η Mazda, δεν έχουν πλέον αντιπροσωπεία, επίσημο εισαγωγέα, στη χώρα μας.

 

ΟΙ ΣΑΚΑΡΑΚΕΣ ΠΑΝΕ ΣΤΟ “ΣΚΡΑΠ”

Κρατούν  τα αυτοκίνητα όσο μπορούν

Κομβικό σημείο για να αποφασίσει κανείς να αποσύρει το αυτοκίνητό του είναι η στιγμή που καλείται να καταβάλει τα τέλη κυκλοφορίας. Αυτό έχει διαπιστώσει ο κ. Μίλτος Καθέρης, ο οποίος δραστηριοποιείται στη οριστική διαγραφή και απόσυρση αυτοκινήτων.

Όπως λέει στην «Π», η κίνηση στην εταιρεία του αυξάνεται τους μήνες Νοέμβριο και Δεκέμβριο ενώ στην αρχή του χρόνου οι πελάτες είναι ελάχιστοι.

ο κ. Μίλτος Καθέρης
Τα αυτοκίνητα που καταλήγουν για απόσυρση έχουν συνήθως πολύ μεγάλη ζημιά που δεν αξίζει κανείς να τα φτιάξει.

Ο κ. Καθέρης παρατηρεί πως η κρίση οδηγεί τον κόσμο στο να επιδιορθώνει το αυτοκίνητό του, ακόμα και αν είναι παλιό, και να αποφεύγει να αγοράσει καινούργιο, αφού σε αυτό το κομμάτι δεν είναι σύμμαχος οι τράπεζες που δίνουν, πλέον, δάνεια με το σταγονόμετρο.

Ο κ. Καθέρης σημειώνει πως η νομοθεσία είναι πλέον σαφής και πρέπει κανείς να προχωρήσει στην απόσυρση του αυτοκινήτου που δε χρησιμοποιεί.

Αν επιλέξει να το αφήσει απλώς, το αυτοκίνητο μένει στο όνομά του και αυτή την εκκρεμότητα θα τη βρει μπροστά του. Εταιρείες αντιμετωπίζουν τέτοια προβλήματα, αφού δεν μπορούν να κλείσουν αν δεν αποσύρουν τα αυτοκίνητά τους.

Ο κ. Καθέρης αναφέρει χαρακτηριστικά ότι το θέμα των εγκαταλελειμμένων αυτοκινήτων «πονάει», αλλά η σημερινή νομοθεσία κάνει τους Δήμους πιο ευέλικτους για να μπορέσουν να τα απομακρύνουν από σημεία που εμποδίζουν και να τα οδηγήσουν στην καταστροφή.