Με το φόβο τι θα συμβεί όταν τα έργα περάσουν στην κατεύθυνση προς Άγιο Νικόλαο επί του ΒΟΑΚ ζουν καθημερινά χιλιάδες οδηγοί που εδώ και ένα σχεδόν μήνα υπόκεινται σε τεράστια ταλαιπωρία προκειμένου να μετακινηθούν από και προς τη δουλειά τους ή για βασικές καθημερινές μετακινήσεις.
Η αρχή έγινε με ασφαλτοστρώσεις στο ύψος των κόμβων Παπαναστασίου και Κνωσού που δημιούργησαν το απόλυτο χάος, αλλά και «ασφυξία» σε ολόκληρη την πόλη, αφού προκάλεσαν τεράστια μποτιλιαρίσματα από το νότιο τμήμα της Παπαναστασίου, της Κνωσού και της Ούλωφ Πάλμε, έως και την παραλιακή λεωφόρο.
Σε αυτή τη φάση εξέλιξης των εργολαβιών, οι ασφαλτοστρώσεις πραγματοποιούνται μετά τον κόμβο της Φοινικιάς με κατεύθυνση προς Ρέθυμνο και λίγο πριν τον κόμβο Γιόφυρο. Παρά το γεγονός πως η Περιφέρεια Κρήτης είχε αρχικά εκτιμήσει πως δεν θα δημιουργούνταν ιδιαίτερα προβλήματα στο συγκεκριμένο σημείο, δυστυχώς διαψεύστηκε, αφού σχεδόν καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας χθες, η κίνηση επί του ΒΟΑΚ πραγματοποιούνταν με πρώτη αποκλειστικά στο σασμάν και ταχύτητες κάτω των δέκα χιλιομέτρων για μια απόσταση από το Γιόφυρο έως και τον κόμβο Αλικαρνασσού.
Την ίδια ώρα, στο ρεύμα προς Άγιο Νικόλαο και χωρίς καν να πραγματοποιούνται έργα στο σημείο, οι ουρές ήταν τεράστιες ενώ κατά τις ώρες αιχμής παρατηρούνταν διπλά μποτιλιαρίσματα στην είσοδο από Παπαναστασίου, τα οποία ξεπερνούσαν τα 700 μέτρα. Στο μεταξύ, η κίνηση στον κόμβο του Άη Γιάννη του Χωστού ήταν ασφυκτική καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας, με τα οχήματα να κινούνται σημειωτόν.
Απορία όλων των οδηγών είναι πρώτον για πόσο διάστημα ακόμα θα αντιμετωπίζουν αυτή την τεράστια ταλαιπωρία, ενώ μεγάλη απορία οδηγών και κατοίκων είναι τι πρόκειται να συμβεί εφόσον αρχίσουν οι εργασίες στο ρεύμα προς Άγιο Νικόλαο. Οι εκτιμήσεις οδηγών και κατοίκων κάνουν λόγο για πλήρη αποκλεισμό του νότιου τμήματος της πόλης, αφού το συγκεκριμένο τμήμα του ΒΟΑΚ αποτελεί το μοναδικό σημείο εισόδου προς τα νότια προάστια του Ηρακλείου από τη Φοινικιά έως και σχεδόν τον Άη Γιάννη Κνωσού.
Οι οδηγοί παράλληλα επιρρίπτουν σημαντικές ευθύνες στην Περιφέρεια, αφού διαπιστώνουν πως σε αντίστοιχες περιπτώσεις, όπως για παράδειγμα στην περίπτωση της Θησέως του Δήμου Καλλιθέας στην Αθήνα, οι εργασίες πραγματοποιούνταν σε τάχιστο διάστημα και μόνο κατά τη διάρκεια της νύχτας, αφού δεν θα μπορούσαν να εκτελεστούν διαφορετικά.
Οι οδηγοί παρατηρούν μάλιστα, πως όπως αποδεικνύεται και από υλικό που έδωσε στη δημοσιότητα η ίδια η Περιφέρεια Αττικής, παρά το γεγονός ότι οι εργασίες εκτελούνται νύχτα, υπάρχει ακόμα αυξημένη κίνηση. Σε κάθε περίπτωση ζητείται άμεση αναπροσαρμογή της σύμβασης και αλλαγή του πλάνου δράσης, καθώς η πόλη βρίσκεται για σχεδόν τριάντα ημέρες σε «παράλυση» χωρίς να προβλέπεται άμεση ολοκλήρωση των εργασιών.