Σε δύο διαδρομές θα κινούνται στην παλιά πόλη τα midi bus
Έντονη πολιτική αντιπαράθεση αναμένεται να πυροδοτήσει στην αποψινή συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου το πολυσυζητημένο θέμα των midi bus που δρομολογεί η δημοτική αρχή που αναμφίβολα αποτελεί το πιο τολμηρό κυκλοφοριακό εγχείρημα των τελευταίων χρόνων στην πόλη.
Η πρόταση έχει ως βασική φιλοσοφία την απομάκρυνση των ΙΧ από το κέντρο της πόλης, προτείνοντας στον πολίτη να αφήσει το αυτοκίνητό του στο λιμάνι και να προσεγγίσει το κέντρο μέσα από τη χρήση μικρών λεωφορείων, των λεγόμενων midi bus, τα οποία θα κινούνται σε δύο διαφορετικές διαδρομές μέσα στον ιστορικό ιστό.
Μάλιστα, σύμφωνα με την πρόταση της δημοτικής αρχής, οι διαδρομές θα είναι δωρεάν, δίνοντας μ’ αυτόν τον τρόπο ένα ακόμη κίνητρο στους δημότες, ώστε να χρησιμοποιήσουν τα midi bus.
Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι ο πολίτης ο οποίος θέλει να προσεγγίσει το κέντρο της πόλης και επιλέξει να σταθμεύσει σε χώρους του λιμανιού και στη συνέχεια οδηγηθεί στον προορισμό τους με τη χρήση των midi bus δεν θα πληρώσει ούτε ένα ευρώ.
Όλο το κόστος της οικονομικής επιβάρυνσης από τη μετακίνηση των πολιτών με τα μικρά λεωφορεία θα το χρεωθεί το δημοτικό ταμείο, το οποίο θα επιβαρυνθεί με ένα ποσό που ξεπερνά το μισό εκατομμύριο και συγκεκριμένα τα 566.528 ευρώ, στο πλαίσιο ειδικής συμφωνίας που σχεδιάζει να κλείσει η Λότζια με το Αστικό ΚΤΕΛ.
Το ύψος της οικονομικής επιβάρυνσης του δημοτικού ταμείου από τη συμφωνία με το ΚΤΕΛ είναι ένα βασικό σημείο τριβής μεταξύ των παρατάξεων, που αναμένεται να διασταυρώσουν τα πυρά τους στην αποψινή συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου.
Από την πλευρά του ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Εργων κ. Γ. Αναστασάκης τονίζει ότι η τελική οικονομική πρόταση, όπως διαμορφώθηκε, είναι μειωμένη κατά το ήμισυ σε σχέση με τα όσα προβλέπει η νομοθεσία και είναι απολύτως λογική και συμφέρουσα για τον Δήμο, που δίνει διεξοδική λύση στον πολίτη μέσα από τη δωρεάν στάθμευση του αυτοκινήτου του και τη δωρεάν μετακίνησή του στην πόλη.
Το εγχείρημα αυτό αναμφίβολα αποτελεί ένα μεγάλο και σίγουρα όχι εύκολο στοίχημα της δημοτικής αρχής, για το κατά πόσο θα υιοθετήσουν οι πολίτες μια εναλλακτική κυκλοφοριακή πρόσβαση στην παλιά πόλη. Γνωρίζοντας της δυσκολίες του εγχειρήματος η δημοτική αρχή έχει διασφαλίσει τη δωρεάν πρόσβαση των πολιτών και στα πάρκινγκ που θα ενοικιάσει ο Δήμος Ηρακλείου αλλά και στα μικρά λεωφορεία που θα τον μεταφέρουν στο κέντρο της πόλης.
Τα μικρά λεωφορεία θα κινούνται σε δύο γραμμές κίνησης, με την πρώτη να κάνει τη διαδρομή από λιμάνι Εθ. Αντιστάσεως, Ικάρου, Αστόρια, Δικαιοσύνης, 1821, πλ. Κορνάρου, Έβανς, Πλαστήρα, Χανιόπορτα, Καλοκαιρινού, Γιαμαλάκη Μητσοτάκη, λιμάνι.
Η δεύτερη ξεκινά από το Παγκρήτιο και στη συνέχεια διασχίζει τις οδοόυς Καράβολα, Τάλως, Αρχ. Μακαρίου, Καλοκαιρινού, Αγ.Μηνά, Πλ. Κορνάρου, Αβέρωφ, Αστόρια, Δικαιοσύνης, Καλοκαιρινού, Γιαμαλάκη, Καράβολας, Παγκρήτιο.