Ανοικτή πληγή παραμένει για το Ηράκλειο το οξύ πρόβλημα της στάθμευσης, τόσο στο κέντρο όσο και στα περιφερειακά σημεία της πόλης, όπου καθημερινά καταγράφονται σκηνές απείρου κάλους. Εκτός από το απίστευτο μποτιλιάρισμα που καταγράφεται σε πολλούς δρόμους της πόλης, με αιχμή του δόρατος την είσοδο της μεγάλης Έβανς, κατά μήκος της οποίας σχηματίζονται τεράστιες ουρές αυτοκινήτων, είναι απερίγραπτη η κατάσταση με τα προκλητικά παράνομα παρκαρίσματα τα οποία προκαλούν ευθέως το κοινό αίσθημα.
Το κακό έχει παραγίνει και σε άλλα σημεία της πόλης όπου εντοπίζονται δεκάδες περιπτώσεις παράνομης στάθμευσης. που όχι απλά απορρυθμίζουν την κυκλοφορία ή μπλοκάρουν την πρόσβαση των ΑΜΕΑ, αλλά αφήνουν τους πάντες άφωνους με τα μεγέθη της πρόκλησής τους.
Είναι χαρακτηριστικό το γεγονός ότι μόνο σε μια μέρα και συγκεκριμένα την προηγούμενη Κυριακή, καταγράφηκαν από τη Δημοτική Αστυνομία 240 παραβάσεις του ΚΟΚ, που αφορούν σε παράνομα παρκαρίσματα.
Το γεγονός αυτό ωθεί πολλούς συμπολίτες μας να θέτουν ευθέως το ζήτημα της επαναφοράς της λειτουργίας του γερανού της Τροχαίας και της Δημοτικής Αστυνομίας, προκειμένου να μπει φραγμός επιτέλους στην παράνομη στάθμευση. Μάλιστα στην κατεύθυνση αυτή έχουν αρχίσει ήδη να συλλέγονται υπογραφές προκειμένου να κατατεθούν στη δημοτική Αρχή με σκοπό να εξετάσει σοβαρά το ζήτημα αυτό.
Παρκάρισμα – πρόκληση να ενεργοποιηθεί ο γερανός
Πληθαίνουν οι φωνές των συμπολιτών μας που ζητούν πιεστικά να ενεργοποιηθεί ο γερανός της Δημοτικής Αστυνομίας, αφού όπως τονίζουν το κακό με τα παράνομα παρκαρίσματα έχει παραγίνει και δεν μπορεί να συνεχιστεί.
Ήδη κυκλοφορεί έγγραφο συγκέντρωσης υπογραφών, στο οποίο αναφέρεται ότι σε άλλες πόλεις της χώρας ή του εξωτερικού χρησιμοποιείται ο γερανός σαν αποτελεσματικό μέσο για την καταστολή της παράνομης στάθμευσης.
Συμπολίτες μας επισημαίνουν ότι θα μπορούσε άριστα να χρησιμοποιηθεί ο γερανός σαν ισχυρό μέσο πίεσης σε όσους επιμένουν να μην κατανοούν πόσο προβληματικό είναι να κλείνεις τη δυνατότητα πρόσβασης και ειδικά σε ΑΜΕΑ τα οποία δεν έχουν εναλλακτικές δυνατότητες να κινηθούν.
Από την πλευρά της δημοτικής Αρχής τονίζεται ότι η ενεργοποίηση του γερανού προϋποθέτει πολλά πράγματα τα οποία δεν είναι εύκολο να συντονιστούν.
Για παράδειγμα. χρειάζεται ένας οδηγός να μπορεί να τον διαχειρίζεται και να διασφαλιστούν μια σειρά ζητήματα, πού θα πηγαίνουν τα οχήματα τα οποία θα παραλαμβάνονται, πώς θα πληρώνονται και ειδικά τις μέρες που δεν λειτουργούν οι δημοτικές υπηρεσίες, όπως για παράδειγμα τα Σαββατοκύριακα και τις αργίες.
Άλυτο το πρόβλημα με τις θέσεις στάθμευσης για τους μόνιμους κατοίκους του κέντρου
Η άλλη όψη του νομίσματος της παράνομης στάθμευσης είναι η αδήριτη ανάγκη να υπάρξει ένας σχεδιασμός για τη στάθμευση των οχημάτων και αυτό αφορά κυρίως στους κατοίκους του κέντρου της πόλης. Είναι χαρακτηριστική η επιστολή που λάβαμε στην «Π» από κάτοικο του πεζόδρομου όπισθεν του Αγίου Μηνά, που ούτε λίγο ούτε πολύ εξηγεί ότι βρίσκεται σε ένα καθεστώς ιδιότυπης ομηρίας, καθώς δεν έχει τρόπο να σταθμεύει κοντά στο σπίτι του όπως συμβαίνει με άλλους κυρίως επιχειρηματίες που δραστηριοποιούνται στην περιοχή, με αποτέλεσμα να διαμορφώνεται μια κατάσταση δύο μέτρων και δύο σταθμών σε σχέση με το πώς αντιμετωπίζονται οι πολίτες.
Όπως εξηγεί «σε άλλους δίδεται η δυνατότητα να σταθμεύουν μέσα στον πεζόδρομο και σε άλλους όχι. Νιώθω ανασφαλής και τρίτης κατηγορίας πολίτης αυτής της πόλης. Αν αρρωστήσω και χρειαστεί να μεταβώ στο νοσοκομείο, θα πρέπει να διανύσω μεγάλη απόσταση για να κάνω χρήση του αυτοκινήτου μου όπως και στην περίπτωση που επιστρέφω σπίτι μου βραδινές ώρες.
Αναζητώ χρόνια τώρα την εφαρμογή μιας δίκαιης κοινωνικής πολιτικής από τους θεσμικούς παράγοντες αλλά ούτε την κατανόησή τους δεν συναντώ. Είμαι γέννημα θρέμμα αυτής της πόλης. Έχω προσφέρει σε πολλούς τομείς για την εξέλιξή της. Ήμουν και είμαι συνεπής φορολογούμενος πολίτης και έστω και καθυστερημένα ευελπιστώ επιτέλους να δοθεί μια λύση».
Όπως είναι γνωστό, μετά τις νέες κυκλοφοριακές αλλαγές, που είχαν σαν αποτέλεσμα να περικοπούν δεκάδες θέσεις στάθμευσης, οι κάτοικοι του ιστορικού ιστού βρίσκονται σε αδιέξοδο σε ότι αφορά στη διαχείριση των οχημάτων τους. Είναι χαρακτηριστικό ότι μετά τη μετατροπή της Γιαμαλάκη και της Αγίου Μηνά σε δρόμους διπλής κατεύθυνσης και την απαγόρευση της στάσης και στάθμευσης στις παραπάνω οδούς, σφαγιάστηκαν περισσότερες από 300 νόμιμες και μη θέσεις στάθμευσης στην ευρύτερη περιοχή
. Κάτοικοι της περιοχής καταγγέλλουν ότι λόγω της δύσκολης οικονομικής κατάστασης στην οποία έχουν περιέλθει, δεν έχουν τη δυνατότητα να πληρώνουν ιδιωτικά πάρκιγκ.
Οι κάτοικοι τονίζουν ότι θα πρέπει ο Δήμος Ηρακλείου να δει με σοβαρότητα το όλο θέμα και να δρομολογήσει άμεσα ουσιαστικές λύσεις για να δώσει διέξοδο στο οξύ πρόβλημα της στάθμευσης, αναζητώντας όχι μόνο χώρους που μπορούν να αξιοποιηθούν στην κατεύθυνση αυτή, αλλά και να εξετάσει το σενάριο των καρτών που μπορούν να διατεθούν στους μόνιμους κατοίκους.
Όπως είναι γνωστό, πριν από 10 ακριβώς χρόνια είχε ξεκινήσει μια καταγραφή των κατοίκων του κέντρου της πόλης με σκοπό να τους διατεθούν κάρτες δωρεάν στάθμευσης. Τελικά ο σχεδιασμός τορπιλίστηκε και παρά τις κατά καιρούς πολιτικές δεσμεύσεις ότι θα επανέλθει, τίποτα από αυτά δεν προχώρησε.