ΚΟΜΒΟΣ ΗΡΑΚΛΕΙΟ

Τη δημιουργία ενός τρίτου κόμβου στην περιοχή του Αι Γιάννη Χωστού, που θα διαμορφωθεί υψομετρικά στη διασταύρωση των Μαλάδων με τη Φοινικιά, αποφασίζει σήμερα το Περιφερειακό Συμβούλιο, με σχετική εισήγηση του αρμόδιου αντιπεριφερειάρχη κ. Ν.Συριγωνάκη. Όπως έχει γράψει η «Π» το νέο έργο έρχεται να δώσει λύση, στα προβλήματα που αναδείχτηκαν αφού δόθηκε στην κυκλοφορία ο δεύτερος κόμβος, που πυροδότησε έντονες αντιδράσεις και διαμαρτυρίες οδηγών και κατοίκων.

Από την πλευρά το ο αντιπεριφερειάρχης έχει ξεκαθαρίσει ότι το έργο είναι προσωρινό, αφού η οριστική κυκλοφοριακή αποκατάσταση θα έρθει μέσα από τη δημοπράτηση της οριστικής  μελέτης που καλύπτει την επίμαχη περιοχή μέχρι τον Άγιο Σύλλα.  Όπως είναι γνωστό, το οριστικό έργο περιλαμβάνει τη διαμόρφωση της παραπάνω διαδρομής σε ένα μήκος 9 χιλ. όπου προβλέπεται η κατασκευή έντεκα ισόπεδων κόμβων. Το έργο θα εκτελεστεί σταδιακά και ήδη έχει ξεκινήσει η διαγωνιστική διαδικασία του πρώτου τμήματος ενώ παράλληλα βρίσκεται σε εξέλιξη και η διαδικασία των απαλλοτριώσεων.

Στο μεταξύ, σήμερα το Περιφερειακό Συμβούλιο θα αποφασίσει την εισήγηση των προσωρινών μέτρων κυκλοφορίας όπου προτείνεται η υλοποίηση του τρίτου κόμβου, που θα φτιαχτεί ακριβώς στο σημείο που ενώνεται ο δρόμος της Φοινικιάς και των Μαλάδων. Σύμφωνα με την εισήγηση «τα οχήματα που εισέρχονται στο κομβίδιο 1 από την έξοδο του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ), (από την οδό Στεφανογιώργη και την οδό Απελλού), οδηγούνται μόνον προς την συνέχεια της οδού (Μαλάδες ή κόμβος Φοινικιάς) και δεν μπορούν να εισέλθουν στο κομβίδιο.

Προκειμένου να κινηθούν προς την Άνω Διάβαση του ΒΟΑΚ και τις οδούς Χριστομιχάλη Ξυλούρη, την οδό Ηρακλή, την οδό Παπαγιάννη Σκουλά και την οδό Λυκείου θα πρέπει να αναζητήσουν χώρο νόμιμης αναστροφής στην συνέχεια της οδού. Ο χώρος αυτός είναι το κομβίδιο 2 στην συμβολή της οδού Αγίου Ιωάννη Χωστού (εν συνεχεία οδός Ειρήνης και Φιλίας) με την οδό Μάνου Κατράκη προς Φοινικιά.

Τα οχήματα  που εισέρχονται στο κομβίδιο 1 από την Άνω Διάβαση του ΒΟΑΚ (την οδό Αγίου Ιωάννη Χωστού, προερχόμενα από την οδό Χριστομιχάλη Ξυλούρη, την οδό Ηρακλή, την οδό Παπαγιάννη Σκουλά και την οδό Λυκείου) μπορούν να κινηθούν προς την συνέχεια της οδού (προς Μαλάδες ή Φοινικιά) ή να πραγματοποιήσουν κίνηση επί του κομβιδίου 1 με κατεύθυνση προς την οδό Π. Μπακογιάννη (περιοχή Αμφιθέας) και προς την είσοδο του ΒΟΑΚ (οδός Ντοστογιέφσκι).

Είναι σαφές ότι την κίνηση επί του κομβιδίου δεν μπορούν να πραγματοποιήσουν φορτηγά οχήματα (Όχημα σχεδιασμού 4.2 Βαρύ Φορτηγό) και λεωφορεία (Όχημα σχεδιασμού 3.1 Λεωφορείο Αστικής Συγκοινωνίας) ή οχήματα μεγαλύτερα αυτών, τα οποία θα πρέπει να αναζητήσουν χώρο νόμιμης αναστροφής στην συνέχεια της οδού.

Τα οχήματα που εισέρχονται στο κομβίδιο 1 προερχόμενα από την πλευρά των Μαλάδων ή του κόμβου Φοινικιάς, μπορούν να συνεχίσουν την πορεία τους προς την Άνω Διάβαση του ΒΟΑΚ (την οδό οδό Χριστομιχάλη Ξυλούρη, την οδό Ηρακλείου, την οδό Παπαγιάννη Σκουλά και την οδό Λυκείου) και επίσης προς την είσοδο του ΒΟΑΚ (οδός Ντοστογιέφσκι).

Τα οχήματα που εισέρχονται στο κομβίδιο 1 προερχόμενα από την οδό Π. Μπακογιάννη μπορούν να κινηθούν προς την συνέχεια της οδού (προς Μαλάδες ή Φοινικιά), με τον περιορισμό των οχημάτων σχεδιασμού που αναφέρθηκε παραπάνω ή προς την είσοδο του ΒΟΑΚ (οδός Ντοστογιέφσκι).

Τα οχήματα που προσεγγίζουν το κομβίδιο 2 από Μαλάδες (οδός Ειρήνης και Φιλίας) μπορούν να συνεχίσουν επί της οδού Αγίου Ιωάννη Χωστού ή να στρίψουν προς Φοινικιά (οδός Μάνου Κατράκη) με εξαίρεση οχήματα μεγαλύτερα του Οχήματος σχεδιασμού 4.3 Φορτηγό ρυμουλκό με ημιρυμουλκόυμενο (αρθρωτό).

Τα οχήματα που προσεγγίζουν το κομβίδιο 2 από Φοινικιά (οδός Μάνου Κατράκη) μπορούν να συνεχίσουν επί της οδού Αγίου Ιωάννη Χωστού ή να στρίψουν προς Μαλάδες (οδός Ειρήνης και Φιλίας). Η στροφή προς Μαλάδες (οδός Ειρήνης και Φιλίας) δεν μπορεί να πραγματοποιηθεί για από οχήματα μεγαλύτερα του Οχήματος σχεδιασμού 4.1 Ελαφρύ Φορτηγό.

Η συγκεκριμένη κίνηση ούτε και σήμερα μπορεί να εκτελεστεί και τα οχήματα υλοποιούν την κίνηση προς Μαλάδες (οδός Ειρήνης και Φιλίας) μέσω των τοπικών οδών προς τον Βιολογικό Καθαρισμό Ηρακλείου (οδοί Κων. Χατζηγεωργίου και Ι. Καγιαλή) και δια του ισόπεδου κόμβου προς Βιολογικό.

Τα οχήματα που κινούνται επί της οδού Αγίου Ιωάννη Χωστού και έχουν εισέλθει από την οδό Στεφανογιώργη και την οδό Απελλού, από την οδό Ντοστογιέφσκι ή/και την Άνω Διάβαση του ΒΟΑΚ προσεγγίζουν το κομβίδιο 2 όπου μπορούν να συνεχίσουν προς Μαλάδες (οδός Ειρήνης και Φιλίας) και προς Φοινικιά (οδός Μάνου Κατράκη) ή να πραγματοποιήσουν αναστροφή και να κινηθούν προς Ηράκλειο, προς την οδό Μπακογιάννη ή την είσοδο της Εθνικής Οδού (οδός Ντοστογιέφσκι).

Είναι σαφές ότι την κίνηση επί του κομβιδίου 2 δεν μπορούν να πραγματοποιήσουν φορτηγά οχήματα (Όχημα σχεδιασμού 4.2 Βαρύ Φορτηγό) και λεωφορεία (Όχημα σχεδιασμού 3.1 Λεωφορείο Αστικής Συγκοινωνίας) ή οχήματα μεγαλύτερα αυτών, τα οποία θα πρέπει να αναζητήσουν χώρο νόμιμης αναστροφής στην συνέχεια των οδών.

Τα οχήματα που κινούνται επί της οδού Αγίου Ιωάννη Χωστού μπορούν να στρίψουν προς τις τοπικές οδούς, εκατέρωθεν αυτής, όπως γίνεται και σήμερα. Το ίδιο ισχύει και την είσοδο-έξοδο προς τις εγκαταστάσεις εκατέρωθεν της οδού.

Τα οχήματα που εισέρχονται στην οδό Αγίου Ιωάννη Χωστού από τις τοπικές οδούς δυτικά αυτής, μπορούν να κινηθούν προς το κομβίδιο 2 και να εκτελέσουν τις επιτρεπόμενες κινήσεις.

Τα οχήματα που εισέρχονται στην οδό Αγίου Ιωάννη Χωστού από τις τοπικές οδούς ανατολικά αυτής, μπορούν να κινηθούν προς το κομβίδιο 1 και να εκτελέσουν τις επιτρεπόμενες κινήσεις (προς Ηράκλειο, προς είσοδο Εθνικής Οδού στην οδό Ντοστογιέφσκι και αριστερή στροφή προς Μαλάδες, Φοινικιά και δυτικές τοπικές οδούς) .

Εφόσον η αριστερή στροφή αυτή δεν είναι εφικτή (λόγω μεγέθους του οχήματος) τότε μπορούν να κινηθούν προς την οδό Ντοστογιέφσκι, να διέλθουν κάτω από την Άνω Διάβαση του ΒΟΑΚ και στην συνέχεια μέσω της οδού Απελλού προς Μαλάδες, Φοινικιά και τις δυτικές τοπικές οδούς».