Κάτω από τις καλύτερες συνθήκες οι εργασίες για το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλλι αναμένεται να αρχίσουν το 2019 και… βλέπουμε. Αυτό συμβαίνει διότι, μετά την σχετική απόφαση του υπουργού Υποδομών Χρήστου Σπίρτζη, ανακηρύχθηκε μεν ο ανάδοχος για το έργο, ωστόσο η διαδικασία περιλαμβάνει πολλά βήματα ακόμα μέχρι να αρχίσουν οι εργασίες.
Πρακτικά μετά την απόφαση Σπίρτζη, η οποία ακολούθησε την πρόσφατη έγκριση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, η δημιουργία του νέου διεθνούς αεροδρομίου στο Καστέλλι παίρνει τον δρόμο για το Ελεγκτικό Συνέδριο. Μετά την αναμενόμενη έγκριση και την απόφαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου, η διαδικασία οδηγείται προς κύρωση στη Βουλή, και στη συνέχεια υπογράφεται η τελική σύμβαση.
Γίνεται αντιληπτό, λοιπόν, ότι με βάση το γεγονός πως ήδη βρισκόμαστε στα τέλη του Σεπτέμβρη, όσο γρήγορα κι αν προχωρήσουν οι διαδικασίες κι ακόμα κι αν δεν υπάρξει καμία απολύτως εμπλοκή, ο ανάδοχος δεν μπορεί να εκκινήσει το έργο πριν το πρώτο τρίμηνο του νέου έτους.
Υπενθυμίζεται ότι, με βάση την απόφαση που δημοσιεύθηκε στη «Διαύγεια», ανάδοχος για το έργο «Μελέτη, Κατασκευή, Χρηματοδότηση, Λειτουργία, Συντήρηση και Εκμετάλλευση του Νέου Διεθνούς Αερολιμένα Ηρακλείου Κρήτης και Μελέτη, Κατασκευή και Χρηματοδότηση των οδικών του συνδέσεων» ανακηρύχθηκε η «ΕΝΩΣΗ ΠΡΟΣΩΠΩΝ ΤΕΡΝΑ Α.Ε. – GMR Airports Limited», με διακριτικό τίτλο «ARIADNE AIRPORT GROUP».
Σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση, το έργο περιλαμβάνει τη μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση του νέου διεθνούς αεροδρομίου στο Καστέλλι και ειδικότερα όλες τις απαραίτητες έρευνες, μελέτες, κατασκευές, συστήματα και εξοπλισμό για τη λειτουργία του νέου αερολιμένα, που θα αντικαταστήσει το σημερινό εν λειτουργία αεροδρόμιο Ηρακλείου στην περιοχή της Αλικαρνασσού.
Το νέο αεροδρόμιο Καστελλίου χωροθετείται σε επαφή με το στρατιωτικό αεροδρόμιο και θα λειτουργεί παράλληλα μ’ αυτό.
Τι περιλαμβάνει
Έναν διάδρομο κατηγορίας Ε μήκους 3.200 μέτρων, έναν τροχόδρομο παράλληλο με τον διάδρομο κατηγορίας Ε πλάτους 23 μέτρων, με πρόβλεψη για μελλοντική κατασκευή και δεύτερου τροχόδρομου, τρεις κατ’ ελάχιστο συνδετήριους τροχόδρομους υψηλής ταχύτητας και δύο κατ’ ελάχιστον συνδετήριους τροχόδρομους μεταξύ του αεροδρομίου και του στρατιωτικού αεροδρομίου, θα περιλαμβάνει το νέο διεθνές αεροδρόμιο στο Καστέλλι.
Προβλέπονται, επίσης, είκοσι επτά θέσεις στάθμευσης στην πίστα, με δυνατότητα Αυτόνομης Προσέγγισης και Απομάκρυνσης, σύστημα αποθήκευσης και διανομής καυσίμων με υπόγειο δίκτυο τροφοδοσίας αεροσκαφών για κάθε Θέση Στάθμευσης (έναντι 25 που ήταν ο ελάχιστος επιτρεπτός αριθμός κατά τη Διακήρυξη) και δεκαεννέα Αίθουσες Αναμονής Επιβατών (έναντι 12 που ήταν ο ελάχιστος επιτρεπτός αριθμός κατά τη Διακήρυξη).
Οδικές συνδέσεις
Στο αντικείμενο της σύμβασης παραχώρησης περιλαμβάνεται επίσης και η μελέτη, κατασκευή και χρηματοδότηση των οδικών προσβάσεων σύνδεσης του νέου αεροδρομίου Καστελλίου. Αυτό πρακτικά σημαίνει για το βόρειο τμήμα του νομού, τη δημιουργία ενός νέου κλειστού αυτοκινητόδρομου μήκους 18 χιλιομέτρων περίπου, διατομής δύο λωρίδων ανά κατεύθυνση με διαχωρισμένο οδόστρωμα για τη σύνδεση του νέου αεροδρομίου Καστελλίου με τη Χερσόνησο.
Για τη σύνδεση με το Νότιο Οδικό άξονα της Κρήτης προβλέπεται η μελέτη και κατασκευή της οδικής σύνδεσης μήκους 6 χιλιομέτρων περίπου, διατομής μιας λωρίδας ανά κατεύθυνση με λωρίδα πολλαπλών χρήσεων χωρίς διαχωρισμένο οδόστρωμα, από το αεροδρόμιο μέχρι τον άξονα Ηράκλειο – Αρκαλοχώρι – Βιάννος.
Στο Υπουργείο Υποδομών υποστηρίζουν πως «η κατασκευή του νέου αεροδρομίου θα συμβάλει αποφασιστικά στην τόνωση της απασχόλησης, αφού κατά την περίοδο κατασκευής θα δημιουργηθούν περίπου 1.000 άμεσες θέσεις εργασίας για διάστημα 5 ετών, και κατά την περίοδο λειτουργίας του αεροδρομίου θα δημιουργηθούν 500 μόνιμες θέσεις εργασίας. Επίσης νέες εκατοντάδες θέσεις εργασίας θα δημιουργηθούν, όταν αναπτυχθούν οι εμπορικές υποδομές και χρήσεις».