Ανεφάρμοστο σχέδιο νόμου που δημιουργεί περισσότερα προβλήματα από αυτά που επιλύει, χαρακτήρισε το Περιφερειακό Συμβούλιο χθες το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Υποδομών αναφορικά με το νέο σύστημα εξετάσεων υποψήφιων οδηγών.
Η συζήτηση ήρθε στο Περιφερειακό Συμβούλιο μετά από πρόταση του αντιπεριφερειάρχη Κρήτης Ευριπίδη Κουκιαδάκη, με αφορμή τη συνεχιζόμενη αποχή των υπαλλήλων του Μηχανολιγικού, την κατάληψη του Μηχανολογικού από τους εκπαιδευτές υποψήφιων οδηγών, αλλά και την κατάθεση του σχεδίου νόμου στη Βουλή.
Στη χθεσινή συζήτηση παρευρέθηκαν και εκπρόσωποι των εκπαιδευτών, που διαμαρτυρήθηκαν έντονα, αφού οι εξελίξεις τους έχουν οδηγήσει ουσιαστικά στην ανεργία με τεράστια προβλήματα ως προς την επιβίωσή τους.
Κατά τη διάρκεια του Περιφερειακού Συμβουλίου, προτάθηκε να γίνει αναλυτική ενημέρωση όλων των βουλευτών, να συσταθεί μια επιτροπή προτάσεων προς το Υπουργείο και να κρατήσει μια συνολική στάση η Ένωση Περιφερειών. Όπως αναφέρθηκε στη διάρκεια της συζήτησης επί του θέματος, εφόσον οι βουλευτές θελήσουν να μπλοκάρουν το σχέδιο, έχουν τη δυνατότητα.
Εκτός από τον αντιπεριφερεάρχη βέβαια, στο σύνολο τους όσοι τοποθετήθηκαν, παρατήρησαν πως το σχέδιο νόμου πρακτικά δεν μπορεί να εφαρμοστεί, αφού διαθέτει απίστευτα κενά και παραλήψεις που είναι αδύνατο να καλυφθούν. Ανάμεσα στα βασικά κενά του σχεδίου νόμου, καταγράφηκε το γεγονός ανάγκης για πίστα εξετάσεων, που ειδικά στην Κρήτη δεν υπάρχει πουθενά ελεύθερος χώρος για να δημιουργηθεί.
Τέθηκαν επίσης τα θέματα της ασφάλειας των οχημάτων, που οι ασφαλιστικές εταιρείες θα είναι πολύ δύσκολο να ασφαλίσουν, εφόσον τα οχήματα οδηγούνται χωρίς την παρουσία εκπαιδευτή. Ακόμα τέθηκε το θέμα της άριστης σύνδεσης διαδικτύου του οχήματος και της απόρριψης του υποψήφιου οδηγού, εφόσον για οποιοδήποτε λόγο διακοπεί η σύνδεση με το διαδίκτυο.
Το συμβούλιο συμφώνησε πως ανεξάρτητα από τις προθέσεις του Υπουργείου, το συγκεκριμένο σχέδιο νόμου δεν μπορεί να εφαρμοστεί, ενώ εκφράστηκε παράλληλα η άποψη πως ακόμα και για την εφαρμογή του απαιτείται η έκδοση τουλάχιστον έξι νέων αποφάσεων, κάτι το οποίο σημαίνει ότι ακόμα και αν εγκριθεί από τη Βουλή, θα πρέπει να περάσει τουλάχιστον ένα έτος ως την εφαρμογή του.
Στο πλαίσιο των τοποθετήσεων, ο κ. Κουκιαδάκης υποστήριξε ότι το συγκεκριμένο πρόβλημα αφορά ολόκληρη την Κρήτη και όχι μόνο τις υπηρεσίες και την Περιφέρεια. Από την πλευρά του, ο Στέλιος Ορφανός υποστήριξε ότι θα πρέπει να εισακουστούν από την κυβέρνηση τα αιτήματα και των δύο πλευρών. Ο γραμματέας εκπαιδευτών οδήγησης κ. Γιώργος Κουκοναράκης ανέφερε πως το βασικό πρόβλημα είναι η απουσία εκπαιδευτή, που καθιστά την εξέταση ανέφικτη και επικίνδυνη.
Η κ. Μαρία Βασιλάκη, εκ μέρους της Διεύθυνσης Συγκοινωνιών, ανέφερε πως «αν εφαρμοστεί αυτό το νομοσχέδιο οι Υπηρεσίες μας δεν θα μπορέσουν να δουλέψουν».
Ο Μανώλης Συντυχάκης δήλωσε ότι η κυβέρνηση δεν έλαβε τίποτα υπόψιν της. «Αυτό το νομοσχέδιο είναι κατά παραγγελία, είναι απαίτηση των ασφαλιστικών εταιρειών, για να συγκεντρώσουν το επάγγελμα των εκπαιδευτών οδήγησης» υποστήριξε για να προσθέσει:
«Και διαλύοντας ταυτόχρονα τις Διευθύνσεις Συγκοινωνιών, θέλουν να τις περάσουν στον ιδιωτικό τομέα. Αυτό το νομοσχέδιο δεν θα λύσει, θα δημιουργήσει προβλήματα».
O κ. Μαρκογιαννάκης ανέφερε πως το νομοσχέδιο αντί μα λύσει, δημιουργεί νέα προβλήματα. Είναι παράλογο και λάθος. Και για αυτό το λόγο θα πρέπει να έρθουμε σε σύγκρουση με τον Υπουργό”.
Ο Πέτρος Λυμπεράκης από τη Ριζοσπαστική Συνεργασία δήλωσε: «Προφανώς το νομοσχέδιο είναι προβληματικό». Ο Μιχάλης Κριτσωτάκης μίλησε για «διάλυση των Υπηρεσιών» και «μέθοδο Ολυμπιακής».
Παίρνοντας τον λόγο ο περιφερειάρχης Κρήτης κ. Αρναουτακης, υπογράμμισε: «Ζούμε στο ίδιο έργο θεατές εδώ και τρία χρόνια. Βρισκόμαστε σε μια ομηρεία για άλλη μια φορά. Δεν είμαστε απέναντι από κανέναν. Όλοι έχουν τα δικιά τους. Λέμε το αυτονόητο, ότι θα πρέπει να ακουστούν όλοι αυτοί οι άνθρωποι».
Όπως είπε , θα θέσει ο ίδιος το ζήτημα και στην Ένωση Περιφερειών. Ο κ. Αρναουτάκης προχώρησε στην πρόταση «τα ανταποδοτικά έσοδα της Περιφέρειας θα μπορούσαμε να τα χρησιμοποιήσουμε για να κάνουμε προσλήψεις στις Διευθύνσεις Μεταφορών, για να αντιμετωπιστούν τα προβλήματα υποστελέχωσης. Φυσικά θα πρέπει να μας το επιτρέψει το αρμόδιο Υπουργείο».