Σήμερα αναμένονται οι ανακοινώσεις για τη δημοπράτηση του ΒΟΑΚ μετά από τις πολλαπλές καθυστερήσεις και τις παρατάσεις που δόθηκαν.
Το ενδιαφέρον είναι μεγάλο, κυρίως για τις συμμαχίες που θα προκύψουν για την κατασκευή του αυτοκινητόδρομου, καθώς τεχνικοί όμιλοι της χώρας, αλλά και της Ευρώπης, είναι διατεθειμένοι να συνεργαστούν για την κατασκευή του μεγάλου έργου.
Υπενθυμίζεται ότι το πρώτο και βασικό τμήμα του Βόρειου Οδικού Άξονα αναμένεται να δημοπρατηθεί με σύμβαση παραχώρησης και αφορά το τμήμα από τα Χανιά ώς και τη Χερσόνησο, μήκους περίπου 200 χιλιομέτρων.
Το κόστος του έργου υπολογίζεται σε 1,1 δισ. ευρώ, ενώ η σύμπραξη εταιρειών που θα το κατασκευάσει θα πρέπει να εξασφαλίσει και τη συμμετοχή του Δημοσίου. Η πρώτη φάση περιλαμβάνει εκδήλωση ενδιαφέροντος.
Το δεύτερο τμήμα προς δημοπράτηση είναι το τμήμα από Χερσόνησο έως και τη Νεάπολη, το οποίο θα πραγματοποιηθεί με σύμπραξη δημόσιου και ιδιωτικού τομέα και αφορά ένα τμήμα συνολικού μήκους περίπου 20 χιλιομέτρων. Το κόστος για το συγκεκριμένο έργο προβλέπεται ότι θα αγγίξει τα 20 εκατομμύρια ευρώ.
Το έργο «Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης Μελέτη, Κατασκευή, Χρηματοδότηση, Λειτουργία, και Συντήρηση του τμήματος Χερσόνησος – Νεάπολη, με Σ.Δ.Ι.Τ.» θα προωθηθεί προς υλοποίηση με κύρια χρηματοδότηση από κεφάλαια που θα εξασφαλίσει ο ιδιωτικός οικονομικός φορέας στον οποίο θα ανατεθεί η σύμβαση σύμπραξης δημόσιου και ιδιωτικού τομέα.
Υπενθυμίζεται ότι η εξόφληση του απαιτούμενου κεφαλαίου θα γίνει με πληρωμές διαθεσιμότητας, δηλαδή το Δημόσιο θα αποδίδει προς τον εργολάβο σε μηνιαία βάση ένα προσυμφωνημένο ποσό, για όσο διάστημα διαρκέσει η σύμβαση δημόσιου και ιδιωτικού τομέα.
Ο διαγωνισμός θα γίνει με τη διαδικασία του ανταγωνιστικού διαλόγου, γεγονός που αναμένεται να δημιουργήσει καθυστερήσεις στη διαδικασία.