Υποτονική η κίνηση κατά τη δεύτερη Κυριακή που παρέμειναν τα καταστήματα ανοικτά
Υποτονική η κίνηση κατά τη δεύτερη Κυριακή

Υποτονική η κίνηση κατά τη δεύτερη Κυριακή που παρέμειναν τα καταστήματα ανοικτά

Πολύ πιο υποτονική ήταν η κίνηση στην αγορά κατά τη δεύτερη συνεχόμενη Κυριακή που παρέμειναν τα καταστήματα ανοικτά στη διάρκεια των χειμερινών εκπτώσεων.

Οι επιχειρήσεις που ανταποκρίθηκαν στο άνοιγμα αυτή την Κυριακή ήταν πολύ λιγότερες, αφού αφενός τα όχι και τόσο καλά αποτελέσματα της πρώτης Κυριακής και αφετέρου ο πολύ κακός καιρός χθες, αποτέλεσαν ανασταλτικό παράγοντα για τους περισσότερους επιχειρηματίες.

Την ίδια ώρα, η ιστορία έχει δείξει πως οι ημέρες με κακό καιρό, ειδικά τα τελευταία χρόνια για την αγορά της πόλης, είναι ημέρες με μηδενικές καταναλώσεις και πολύ χαμηλό ενδιαφέρον.

Ειδικότερα, με δεδομένο το γεγονός πως ο καιρός δεν ευνοούσε την κατανάλωση, αλλά ευνοούσε τις εξορμήσεις σε κοντινούς στο Ηράκλειο χειμερινούς προορισμούς και εκδρομές, αποτέλεσε ένα ακόμα επιπλέον αντικίνητρο για τους επιχειρηματίες να κρατήσουν κλειστά τα καταστήματα τους.

Παρ’ όλα αυτά η αισιοδοξία δεν χάνεται από τον επιχειρηματικό κόσμο, αν και οι πρώτες δύο εβδομάδες των εκπτώσεων δεν είχαν τα αποτελέσματα που θα ήθελαν ενδεχομένως οι έμποροι. Πάντως, αυτό που έχει φανεί είναι ότι υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον για κατανάλωση και για κάλυψη πραγματικών αναγκών, αν και παρατηρείται μια εγγενής αναβλητικότητα ως και την επόμενη ημέρα, προκειμένου πιθανά οι καταναλωτές να καλύψουν πρώτα βασικότερες ανάγκες προτού προχωρήσουν σε μεγαλύτερες αγορές.

Σε κάθε περίπτωση πάντως κι όπως βεβαιώνει ο Εμπορικός Σύλλογος Ηρακλείου, υπάρχει μεγάλη επάρκεια σε προϊόντα, ενώ παρατηρούνται και πάρα πολύ καλές τιμές.

Φέτος, λόγω των συνθηκών, αλλά και της κλιματικής κρίσης, που άλλαξε τα δεδομένα σε σχέση με τις ζητούμενες ποσότητες ειδικά σε ρούχα και παπούτσια, οι έμποροι του Ηρακλείου σε μια μεγάλη πλειοψηφία τους πήραν την απόφαση να προσφέρουν πολύ καλές ποιότητες προϊόντων σε πολύ μεγάλες εκπτώσεις, σε μια προσπάθεια να στηρίξουν την κατανάλωση.

Οι καταναλωτές βέβαια δεν έχουν βρει ακόμα το δελεαστικό σημείο που θα τους «ξεκλειδώσει» για να προχωρήσουν σε αγορές, ωστόσο εκτιμάται ότι υπάρχει πάρα πολύς χρόνος ακόμα για να κατέβουν όσοι το επιθυμούν είτε στο κέντρο της πόλης, είτε σε άλλα καταστήματα και να κάνουν τις αγορές τους.

Η αισιοδοξία υπάρχει και προέρχεται από το γεγονός ότι πλέον έχει αλλάξει εντελώς το μίγμα των καταναλωτικών συνηθειών, με τους καταναλωτές να επιλέγουν πολύ προσεκτικά προϊόντα τα οποία και χρειάζονται πραγματικά. Οπότε εκτιμάται ότι υπάρχουν πολλές αντικειμενικές ανάγκες προς κάλυψη, άρα και αναμένεται μια αύξηση της ζήτησης μέσα στη διάρκεια της χειμερινής εκπτωτικής περιόδου. ¬