Ανένδοτος στην απόφασή του για αλλαγή του συστήματος διεξαγωγής εξετάσεων υποψήφιων οδηγών παραμένει ο υπουργός Χρήστος Σπίρτζης, οδηγώντας με αυτό τον τρόπο την αντιπαράθεση στα άκρα και ταυτόχρονα στην κλιμάκωση των κινητοποιήσεων.
Μετά το χθεσινό «ναυάγιο» διαπραγμάτευσης με τον υπουργό, η Ομοσπονδία Συλλόγων Υπαλλήλων Αιρετών Περιφερειών Ελλάδας, αποφάσισε την κλιμάκωση των κινητοποιήσεων, η οποία έχει ως αποτέλεσμα ακόμα μεγαλύτερη αναμονή για τους υποψήφιους.
Είναι χαρακτηριστικό πως μόνο για τον νομό Ηρακλείου, οι φάκελοι σε αναμονή έχουν φθάσει κατ’ εκτίμηση πάνω από 1.500, ενώ είναι χαρακτηριστικό πως ακόμα βρίσκονται σε αναμονή για εξετάσεις οδήγησης, υποψήφιοι που είχαν «κολλήσει» στην προηγούμενη κινητοποίηση του Μαΐου.
Παραβλέποντας τα δεδομένα ωστόσο, ο αρμόδιος υπουργός παραμένει ανένδοτος δηλώνοντας πως δεν έχει καμία πρόθεση να υπαναχωρήσει.
Σε σχέση με το αίτημα υπαλλήλων Περιφέρειας και εκπαιδευτών ότι θα πρέπει να υπάρξει μια περίοδος χάριτος ώς την εφαρμογή του νέου νόμου, αφού δεν υπάρχει ούτε το προσωπικό ούτε και η κατάλληλη προετοιμασία, ο κ. Σπίρτζης δεσμεύθηκε σε συνάντηση που είχε με εκπροσώπους του κλάδου χθες πως μετά την ψήφιση του νέου νόμου από τη Βουλή, θα υπάρξει μια περίοδος χάριτος 20 μηνών. Νωρίτερα όμως, σε συνέντευξή του στον Ιορδάνη Χασαπόπουλο είχε προσδιορίσει την περίοδο προσαρμογής σε 120 ημέρες.
Σε κάθε περίπτωση πάντως, ο Υπουργός δεν ικανοποίησε κανέναν και δεν έλαβε υπόψη του τις κοινωνικές προεκτάσεις του θέματος.
Σημειώνεται ότι κατά τη διάρκεια της συνάντησης στο Υπουργείο είχαν πραγματοποιηθεί παραστάσεις διαμαρτυρίας σε όλη την Ελλάδα, με την παράσταση διαμαρτυρίας στο Ηράκλειο να πραγματοποιείται μπροστά από τα γραφεία της Περιφέρειας Κρήτης στην πλατεία Ελευθερίας.
Υπενθυμίζεται ότι οι υπάλληλοι των Περιφερειών διαμαρτύρονται για τις αλλαγές που έρχονται με το νέο σύστημα εξέτασης, σύμφωνα με το οποίο οι εξετάσεις θα πραγματοποιούνται μόνο με τον οδηγό και τον εξεταστή εντός του αυτοκινήτου, με την παρουσία καμερών, σε ωράριο εντός του ωραρίου των υπαλλήλων.
Οι υπάλληλοι διαμαρτύρονται επίσης για τη μη καταβολή δεδουλευμένων υπερωριών τους, καθώς και για το γεγονός πως δεν έχουν προβλεφθεί κατάλληλες υποδομές και προετοιμασία για την εφαρμογή του νέου συστήματος που εισηγείται το Υπουργείο.
Τονίζεται ότι το νέο σχέδιο νόμου του Υπουργείου, προβλέπει τον περιορισμό των εξεταστών σε ένα σε κάθε εξέταση υποψηφίου οδηγού και παράλληλα την περικοπή του πρόσθετου επιδόματος των 178 ευρώ που λαμβάνουν μηνιαίως για τις εξετάσεις.
Δεν είναι πάντως λίγοι εκείνοι που χρεώνουν στο Υπουργείο Υποδομών και στον ίδιο τον υπουργό πολιτικά παιχνίδια εντυπωσιασμού, αφού εκτιμούν ότι τόσο οι καθυστερήσεις στην εφαρμογή του συστήματος, όσο όμως και οι δηλώσεις του περί περιόδου χάριτος, υποδηλώνουν πως στην ουσία το Υπουργείο δεν έχει σκοπό να αλλάξει το σύστημα, απλά επιχειρεί να κερδίσει χρόνο, αφού όταν τελικά αυτό εφαρμοστεί, ο υπουργός εκ των πραγμάτων δεν θα βρίσκεται στη θέση του.
Την αντίθεσή του στην υφιστάμενη κατάσταση εκφράζει και ο αντιπεριφερειάρχης Ηρακλείου κ. Ευριπίδης Κουκιαδάκης, υποστηρίζοντας πως οι ρυθμίσεις του Υπουργείου είναι αδύνατο να έχουν ποτέ εφαρμογή.
Ο ίδιος αναφέρει πως είναι αδύνατο με δεδομένη την υποστελέχωση της υπηρεσίας να πραγματοποιούνται εξετάσεις σε ώρα υπηρεσίας των υπαλλήλων, κάνοντας σαφές πως ο σχεδιασμός που υπάρχει είναι μη υλοποιήσιμος.