ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΒΙΩΣΙΜΗΣ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ Αναζητούν περιοχές για να φτιάξουν πάρκινγκ!

Οργανωμένους χώρους στάθμευσης περιφερειακά του Ηρακλείου σε γειτονιές και σε προάστια σχεδιάζει τώρα η Λότζια με σκοπό να δώσει διέξοδο στο εκρηκτικό πρόβλημα της στάθμευσης που πλέον έχει αποκεντρωθεί και η διαχείρισή του αποτελεί κρίσιμο ζητούμενο για την καθημερινότητα του πολίτη.

Μετά την ψήφιση του Σχεδίου Βιώσιμης Κινητικότητας από το Δημοτικό Συμβούλιο, που αποτελεί το στρατηγικό σχέδιο για τις μετακινήσεις σε όλη την επικράτεια του Δήμου, το πρώτο βήμα που δρομολογείται είναι η ανάθεση μελέτης που θα έχει στόχο να δώσει διέξοδο στο οξύτατο πρόβλημα της στάθμευσης στις γειτονιές και τα προάστια της πόλης με σκοπό να καταγραφούν ακίνητα που μπορούν να αξιοποιηθούν στην κατεύθυνση αυτή, και να καλύψουν τις διαρκώς αυξανόμενες ανάγκες του Ηρακλείου.

Όπως είναι γνωστό, στην ευρύτερη περιοχή του Ηρακλείου το μεγαλύτερο μέρος του κτηριακού δυναμικού είναι αρκετά παλιό, ενώ στην πλειοψηφία του δεν υπάρχει ο προβλεπόμενος χώρος στις πιλοτές για τη στάθμευση των κατοίκων στο σημείο του τόπου διαμονής τους.

Το γεγονός αυτό, σε συνδυασμό με την έλλειψη ελεύθερων χώρων, τους ημιτελείς σχεδιασμούς κυκλοφοριακής οργάνωσης, την  αυθαίρετη δόμηση και με κρίσιμο δεδομένο  ότι τα περισσότερα νοικοκυριά έχουν πλέον στη διάθεσή τους περισσότερα από ένα οχήματα, το πρόβλημα εύρεσης στάθμευσης εντείνεται ακόμα περισσότερο τόσο στις επιμέρους κεντρικότητες όσο και στις γειτονιές.

ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΒΙΩΣΙΜΗΣ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ Αναζητούν περιοχές για να φτιάξουν πάρκινγκ!
Με δηλώσεις του στην «Π» ο αρμόδιος αντιδήμαρχος τεχνικών έργων Γιάννης Αναστασάκης τονίζει ότι  η δημιουργία νέων χώρων στάθμευσης στις γειτονιές για την εξυπηρέτηση των κατοίκων θεωρείται ένα από τα πιο κρίσιμα ζητούμενα.

Ο ίδιος εξηγεί ότι μέσα από πολεοδομική έρευνα που έχει γίνει υπάρχει ο εντοπισμός ελεύθερων οικοπέδων τα οποία είναι ζητούμενο να απαλλοτριωθούν και παράλληλα να εντοπιστούν όσο το δυνατό περισσότεροι ελεύθεροι χώροι που θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν στην κατεύθυνση αυτή. Ο ίδιος εξηγεί ότι το  ζητούμενο είναι η δημιουργία κατ’ ελάχιστον δύο οργανωμένων χώρων ανά πολεοδομική ενότητα.

Για παράδειγμα στην περιφερειακή ενότητα του Πόρου προτείνονται θέσεις στη Νηρέως, στον Μασταμπά κοντά στην οδό  Μνησικλή, στις Μεσαμπελιές στην οδό Κακριδή την Ερυθραίας και την Ευμαθίου.

Οι θέσεις είναι ενδεικτικές και δεν αφορούν αποκλειστικά στα σημεία προτεινόμενης χωροθέτησης αλλά αφορούν στην εξεύρεση χώρου σε ακτίνα εντός της περιφερειακής ενότητας που να καλύπτει ικανοποιητικά τις ανάγκες των περιοχών αυτών.

Στο πλαίσιο του Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας  προτείνεται και η δημιουργία χώρων που θα λειτουργούν και ως Park-n-Ride, δηλαδή εγκαταστάσεων που επιτρέπουν συνδέσεις με τις δημόσιες συγκοινωνίες ή κοινόχρηστα ποδήλατα και δίνουν τη δυνατότητα στους μετακινούμενους που κατευθύνονται προς το κέντρο της πόλης ή τις κατά τόπους κεντρικότητες να αφήσουν τα οχήματά τους και να μεταφερθούν μέσω λεωφορείων ή ποδηλάτων ή με περπάτημα για το υπόλοιπο του ταξιδιού τους.

Επιπλέον των χώρων αυτών (Park n Ride) προτείνονται και χώροι στάθμευσης γειτονιάς για την κάλυψη των αναγκών των πολιτών.

Οι 36 χώροι που προτείνονται

Αναλυτικά οι χώροι αυτοί προσδιορίζονται για δημιουργία οργανωμένων χώρων στάθμευσης άνω των 50 θέσεων έκαστος στα παρακάτω σημεία-τα οποία δεν αποτελούν αποκλειστική χωροθέτηση αλλά ενδεικτική χωροθέτηση:

  • Πλησίον Παγκρητίου Σταδίου
  • Πλησίον Φραγκάκη και Βαλαωρίτη (περ. 62 Μαρτύρων),
  • Πλησίον Δομαλάκη (περ. 62 Μαρτύρων),
  • Πλησίον Γηπέδου ΟΦΗ (Καντάνου),
  • Καράβολας (πλησίον Μάχης Κρήτης),
  • Πλησίον Λεβήνου και Διογένους,
  • Πλησίον Μίνωος και Θενών,
  • Πλησίον ΕΟΚ και Στεργιογιάννη,
  • Πλησίον Πλ. Νικαίας,
  • Πλησίον Καπ. Χρήστου Μπαντουβά και Μακρή,
  • Πλησίον Μνησικλέους Πλ. Σινάνη,
  • Πλησίον Γηπέδου ΠΟΑ,
  • Πλησίον Πάρκου Ερυθραίας (γεφ. Κνωσού),
  • Πλησίον Αχέπανς και Πανδώρας,
  • Πλησίον Μονής Πρεβέλης και Ιτάνου,
  • Πλησίον Μαραθωνομάχων και Ισιδώρου,
  • Πλησίον Ικάρου και Γράμμου,
  • Πλησίον Καζαντζίδη και Νέαρχου,
  • Πλησίον Ποσειδώνος (Πόρος),
  • Πλησίον 12ου Γυμνασίου Κατσαμπά,
  • Πλησίον Μαρκογιαννάκη και Ερ. Σταυρού,
  • Πλησίον Αγ. Φιλοθέης–Λουδοβίκου Παστέρ και Αγίας Φιλοθέης
  • Πλησίον Αρτεμησίας και Νεάρχου (Αλικαρνασσός),
  • Πλησίον Σταδίου και Ικάρου,
  • Ενδεικτική μελλοντική Αεροδρόμιο (35.33496, 25.17324)
  • Πλησίον Αναπαύσεως και Καραϊσκάκη (Αλικαρνασσός),
  • Πλησίον Κάρατζη και Γληνού,
  • Πλησίον πάρκου Ερυθραίας και Χατζάκη,
  • Πλησίον Χατζάκη και Φαραγκουλιτάκη,
  • Πλησίον Ανθέων και Φαιστού,
  • Πλησίον Αλκμαίονος και Ούλωφ Πάλμε
  • Πλησίον Διονύσου (35.30293, 25.14708)
  • Πλησίον Εφορίας – Α ΔΟΥ
  • Πλησίον Ντοστογιέφσκι και Μενελάου Ξυλούρη (ΒΟΑΚ)
  • Πλησίον Στεφανογιώργη και Μανουσάκη (ΒΟΑΚ)
  • Εντός & περιφερειακά Βενιζελείου (& τέρμα Ερμή) & ΠΑΓΝΗ.