Ανοίγει το βηματισμό της η Περιφέρεια Κρήτης στη νέα ψηφιακή εποχή, με όχημα τις νέες τεχνολογίες ψηφιακής διακυβέρνησης και στόχο την άμεση και αποτελεσματικότερη εξυπηρέτηση των πολιτών.
Μέσα από τη διαδρομή αυτή και τα νέα διαχειριστικά εργαλεία που θα έχει στα χέρια του ο πολίτης θα μπορεί πλέον να υποβάλει το αίτημά του ψηφιακά, και να διεκπεραιώσει τα αιτήματά του ταχύτερα και χωρίς γραφειοκρατία.
Ειδικότερα, μετά την παρουσίαση των δράσεων και της στρατηγικής του Ψηφιακού Μετασχηματισμού της Περιφέρειας Κρήτης στο Περιφερειακό Συμβούλιο, τον Μάρτιο 2024, υλοποιήθηκε η ψηφιοποίηση όλων των παρεχόμενων υπηρεσιών προς εξυπηρέτηση των πολιτών και η απλούστευση διοικητικών διαδικασιών με σκοπό αφενός την ταχύτερη και αποτελεσματικότερη εξυπηρέτηση των πολιτών, με την κατάργηση της γραφειοκρατίας και αφετέρου την αύξηση της παραγωγικότητας και την διευκόλυνση του έργου των υπαλλήλων της Περιφέρειας.
Να σημειωθεί ότι η υλοποίηση αντίστοιχων δράσεων έχει τεράστιο κοινωνικό αποτύπωμα και σημαντικά οφέλη για το σύνολο των πολιτών και ιδίως για τις ειδικές πληθυσμιακές ομάδες, όπως πολίτες που αντιμετωπίζουν προβλήματα προσβασιμότητας, που ζουν σε δυσπρόσιτες περιοχές ή άτομα με αναπηρία.
Το αναβαθμισμένο portal της Περιφέρειας Κρήτης (από την Πέμπτη 18/7/2024) βρίσκεται σε πλήρη παραγωγική λειτουργία με την ενεργοποίηση του συνόλου των υπηρεσιών του Οδηγού του Πολίτη για την ψηφιακή υποβολή και διαχείριση αιτήσεων.
Ειδικότερα, οι πολίτες, πλέον, μπορούν να υποβάλουν το αίτημά τους ψηφιακά, επιλέγοντας το αίτημα που ενδιαφέρονται και την Περιφερειακή Ενότητα που ανήκουν. Πιο συγκεκριμένα, ο πολίτης αφού συνδεθεί με κωδικούς Τaxisnet, οδηγείται στην προσωπική του θυρίδα και στο συγκεκριμένο αίτημα που έχει επιλέξει.
Αφού συμπληρώσει την αίτηση και την επισυνάψει ψηφιακά μαζί με όλα τα απαραίτητα δικαιολογητικά που απαιτούνται, πρωτοκολλείται ψηφιακά το αίτημα, ενώ παράλληλα δρομολογείται στην αρμόδια Διεύθυνση, στο αρμόδιο Τμήμα και τα παραλαμβάνει ο αρμόδιος υπάλληλος.
Οποιαδήποτε επικοινωνία γίνεται μέσω της θυρίδας του πολίτη και με μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Με δηλώσεις του στην «Π» ο εντεταλμένος περιφερειακός σύμβουλος Ψηφιακού Μετασχηματισμού και Τεχνητής Νοημοσύνης Θανάσης Περισυνάκης, σημειώνει μεταξύ άλλων ότι «η ψηφιακή μετάβαση της Περιφέρειας Κρήτης αποτελεί κομβικό στόχο για να χτίσουμε την Έξυπνη Κρήτη του 2030 όπως έχει οραματιστεί ο περιφερειάρχης.
Μέσα από την ψηφιοποίηση των υπηρεσιών και την απλούστευση των διαδικασιών, σκοπεύουμε να κάνουμε τη ζωή των πολιτών ευκολότερη και καλύτερη μέσα από την ταχύτερη και αποτελεσματικότερη εξυπηρέτηση τους, ενώ παράλληλα αυξάνεται η παραγωγικότητα των στελεχών μας.
Με την ψηφιοποίηση των υπηρεσιών θα εξυπηρετηθούν περισσότεροι πολίτες, οι οποίοι σε αντίθετη περίπτωση θα αναγκάζονταν να έρθουν τουλάχιστον μια με δύο φορές στη Περιφέρεια Κρήτης.
Στόχος μας είναι να μπορέσουμε να φέρουμε την Περιφέρεια Κρήτης μέσα στο σπίτι και την επιχείρηση του κάθε πολίτη, μέσω του υπολογιστή, του κινητού ή του τάμπλετ, αντί να ταλαιπωρούμε τον πολίτη ή τον επιχειρηματία φέρνοντας τον στα γκισέ της Περιφέρειας.
Στο άμεσο μέλλον έρχονται περισσότερα καινοτόμα ψηφιακά εργαλεία για την άμεση και βέλτιστη εξυπηρέτηση και ενημέρωση των πολιτών, αλλά και για την αύξηση της αποτελεσματικότητας των στελεχών μας, διότι για εμάς δεν υπάρχουν ούτε πολίτες και ούτε υπάλληλοι δύο ταχυτήτων».