Κυβερνητικές ανεπάρκειες, αλλά και τις προθέσεις του Υπουργείου σε σχέση με την αξιοποίηση των Λινοπεραμάτων «κρύβουν» οι παρατηρήσεις του Τεχνικού Επιμελητηρίου Κρήτης, αναφορικά με την κατασκευή του νέου Βόρειου Οδικού Άξονα.
Το κυρίαρχο πρόβλημα σε σχέση με την Περιφερειακή Ενότητα Ηρακλείου εντοπίζεται στην περιοχή Αγίας Πελαγίας και Αχλάδας, με τον κόμβο Αγίας Πελαγίας να προτείνεται να… αντικατασταθεί!
Όσο παράδοξο κι αν ακούγεται το γεγονός, είναι πραγματικότητα, που αναδεικνύει την τεράστια έλλειψη συντονισμού στα δημοσία έργα.
Με βάση τις παρατηρήσεις του Τεχνικού Επιμελητηρίου φαίνεται πως ο κόμβος θα χρειαστεί να ανακατασκευαστεί ή να μετατοπιστεί, παρά το γεγονός ότι χρειάστηκαν δύο ολόκληρα χρόνια για την ολοκλήρωσή του.
Κι αυτό γιατί οι προδιαγραφές με τις οποίες προτίθεται η κυβέρνηση να κατασκευάσει τον νέο Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης είναι κατηγορίας Α1, ενώ ο υφιστάμενος, νέος κόμβος που παραδόθηκε φέτος δεν πληροί τις συγκεκριμένες προδιαγραφές.
Πρόβλημα όμως αντιμετωπίζει και ο κόμβος της Αχλάδας, αφού με βάση την χάραξη που προγραμματίζεται να υλοποιηθεί, μένουν εκτός εξυπηρέτησης σπίτια και περιουσίες.
Προβλήματα όμως φαίνεται να υπάρχουν και στην περιοχή του Φόδελε, καθώς η νέα χάραξη του Βόρειου Οδικού Άξονα είναι άγνωστο αν λαμβάνει υπόψη της την περίπτωση του ρέματος που υπάρχει. Όπως επισημαίνει ο πρόεδρος του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ανατολικής Κρήτης, δεν έχουν σταλεί ακόμα οι υδραυλικές μελέτες για την περιοχή, ωστόσο υπάρχει σοβαρή υποψία ότι ενδεχομένως στο συγκεκριμένο σημείο να απαιτείται μετατόπιση της χάραξης.
Παρατηρήσεις πραγματοποιεί το Τεχνικό Επιμελητήριο και για κάποιους παράπλευρους δρόμους σε δημοτικό ή επαρχιακό δίκτυο, με χαρακτηριστικές περιπτώσεις να είναι αυτές του δρόμου προς Ροδιά και της σύνδεσης με το μουσείο του Δομίνικου Θεοτοκόπουλου στο Μαλεβίζι.
Λινοπεράματα
Ειδική μνεία γίνεται στο πλαίσιο των παρατηρήσεων του Τεχνικού Επιμελητηρίου για την περίπτωση των Λινοπεραμάτων, αφού η περιοχή θεωρείται περιοχή υψηλού κινδύνου. Η κατασκευή του νέου Βόρειου Οδικού Άξονα, η οποία και γειτνιάζει με τα Λινοπεράματα, βρίσκεται σε αντίθεση με τα επιτρεπόμενα όρια αποστάσεων ασφαλείας. Οπότε, ειδικά για τα Λινοπεράματα, είτε θα πρέπει να εκμηδενιστεί ο ρόλος των εγκαταστάσεων και να απομακρυνθούν, είτε να μετατοπιστεί ο νέος άξονας, γεγονός που μοιάζει μάλλον αδύνατο.
Η συγκεκριμένη περίπτωση, δια της ατόπου, θα μπορούσε να αποτελεί και δήλωση προθέσεων της κυβέρνησης, αφού φαίνεται πως προωθεί την οριστική απομάκρυνση των εγκαταστάσεων από την περιοχή, για να υλοποιήσει τον νέο Βόρειο Οδικό Άξονα.
Συνολικά 41 παρατηρήσεις
Σε γενικές γραμμές πάντως, το Τεχνικό Επιμελητήριο δεν αντιτίθεται στην κατασκευή και δημιουργία του νέου Βόρειου Οδικού Άξονα, αλλά επισημαίνει κάποιες προβληματικές που χρήζουν μεγαλύτερης διερεύνησης κι ενδεχομένως τροποποίησης. Είναι χαρακτηριστικό πως ο συνολικός αριθμός των παρατηρήσεων για το δίκτυο από τα Λινοπεράματα έως και τα Χανιά φθάνει τις 41, με τις 11 ωστόσο από αυτές να αφορούν στην Περιφερειακή Ενότητα Ηρακλείου και τις 30 στο υπόλοιπο οδικό δίκτυο.