τουρίστες

Τη λογική της σύνθεσης ακολουθεί η Ομοσπονδία Εμπορικών Συλλόγων Κρήτης απέναντι στη δημιουργία νέων πολυκαταστημάτων

Το παραδοσιακό εμπόριο είναι πλέον νεκρό. Όσο κυνική κι αν ακούγεται η φράση, αποτυπώνει μια πραγματικότητα που βιώνουν καθημερινά έμποροι, επαγγελματίες και βιοτέχνες, αναγνωρίζοντας πως, αν δεν υπάρξουν οι κατάλληλοι μετασχηματισμοί, ολοένα και περισσότεροι θα οδηγούνται στην καταστροφή.

Η κατάσταση δεν είναι νέα, όμως όσο η κρίση βαθαίνει στην Ελλάδα, οι συνθήκες γίνονται ακόμα χειρότερες. Οι τζίροι των καταστημάτων μειώνονται διαρκώς, τα «φυσικά» καταστήματα υποχρεώνονται σε όλων των ειδών τις περικοπές για την επιβίωσή τους, ενώ το ηλεκτρονικό εμπόριο κερδίζει καθημερινά έδαφος.

Ήδη οι μεγάλες πολυεθνικές εταιρείες προχωρούν σε διαρκείς εκσυγχρονισμούς των ηλεκτρονικών καταστημάτων τους, δίνοντας επιπλέον κίνητρα για διαδικτυακές αγορές. Ακόμα όμως και μεγάλες τοπικές αλυσίδες καταστημάτων, καθώς και μικρότερες επιχειρήσεις, διατηρούν ενημερωμένα ηλεκτρονικά καταστήματα, με τις πωλήσεις τους να επεκτείνονται ακόμα και εκτός Κρήτης.

Σ’ αυτό το πλαίσιο, ο Εμπορικός Σύλλογος Ηρακλείου και η Ομοσπονδία Εμπορικών Συλλόγων Κρήτης, έχουν αναγνωρίσει την ανάγκη δομικών αλλαγών και αναζητούν τις νέες κατευθύνσεις και προοπτικές. Οι πρώτες προσπάθειες έχουν ήδη γίνει και αναμένονται στρατηγικές κινήσεις, προκειμένου να ενισχυθούν και να προωθηθούν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.

Χειμερινός τουρισμός

Στο ίδιο κλίμα, η Ομοσπονδία Εμπορικών Συλλόγων Κρήτης αντί να ακολουθήσει μια αφοριστική λογική απέναντι στη δημιουργία νέων καταστημάτων που θα απευθύνονται σε χειμερινούς επισκέπτες, έρχεται να δομήσει, εφόσον είναι εφικτό, ένα πλαίσιο σύνθεσης.

Η προσπάθεια τοπικών επιχειρηματιών με εκπροσώπους εταιριών τούρκικων συμφερόντων για προσέλκυση χειμερινού τουρισμού στην Κρήτη, έχει γίνει αντικείμενο μελέτης και σκεπτικισμού από την Ομοσπονδία Εμπορικών Συλλόγων.

Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση της Ομοσπονδίας, οι εκπρόσωποι της ζήτησαν ενημέρωση από τους εκπροσώπους της Aegean Airlines και εκπροσώπους της τουριστικής εταιρείας Cretan Holidays για το πρωτόγνωρο για την Κρήτη επιχειρηματικό εγχείρημα.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση, αλλά και με ρεπορτάζ της «Π» η οποία είχε αναδείξει το θέμα, τρεις εμπορικές επιχειρήσεις, με τρία διαφορετικά προϊόντα ανά επιχείρηση μαζί με την Aegean Airlines και την Cretan Holidays θα φέρουν τους χειμερινούς μήνες 50.000 περίπου τουρίστες  από Γερμανία και Ελβετία, ειδικών χαρακτηριστικών, με σκοπό τον αστικό τουρισμό στην Κρήτη 7 ημερών, με αγορές στα 3 καταστήματα, εκδρομές στα πολιτιστικά και ιστορικά μέρη, περιηγήσεις και ελεύθερο χρόνο.

«Η προσπάθεια αυτή βάζει για πρώτη φορά την Κρήτη στο κάδρο του χειμερινού τουρισμού» αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση της Ομοσπονδίας και προστίθεται: «Στόχος της ΟΕΣΚ είναι το πρόγραμμα να αποτελέσει ένα αναπτυξιακό εργαλείο προς κάθε κατεύθυνση αναπτυξιακής προοπτικής για το τουριστικό γίγνεσθαι για όλους, με τη συμμετοχή του λιανικού εμπορίου στο όλο πρότζεκτ».

Η Ομοσπονδία επισημαίνει ότι με στενή και διαρκή συνεργασία με τα Επιμελητήρια, τους τουριστικούς φορείς και τον ιδιωτικό τομέα θα στοχεύσει στη βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη ολόκληρου του λιανικού εμπορίου της Κρήτης, ώστε να δημιουργηθούν οφέλη για όλους και για όλα τα επόμενα χρόνια.

Ο Μανώλης Κουμαντάκης
«Να ξεκινήσουμε τώρα ένα ευρύ διάλογο και να στήσουμε τον χειμερινό τουρισμό στη Κρήτη. Να στηρίξουμε κάθε προορισμό και κάθε τοπική κοινωνία και να διαχυθούν όλα τα οφέλη στην Κρήτη» αναφέρεται στην ανακοίνωση καταληκτικά.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο της Ομοσπονδίας, Μανώλη Κουμαντάκη, ο οποίος μίλησε στην «Π», οι εταιρείες υποστήριξαν πως οι χειμερινοί τουρίστες θα επισκέπτονται τα υπό διαμόρφωση εμπορικά καταστήματα, αλλά θα πραγματοποιούν και αστικού τύπου τουρισμό, οπότε θα υπάρχει η δυνατότητα για μερική έστω κατανάλωση.

Σε κάθε περίπτωση, η Ομοσπονδία διερευνά τον υπό διαμόρφωση νέο εμπορικό χάρτη, προκειμένου να έχει θέση στην επόμενη ημέρα των εξελίξεων αναφορικά με το εμπόριο, όποια χαρακτηριστικά κι αν έχουν αυτές.