Μέσα στην επόμενη εβδομάδα αναμένεται να προχωρήσουν οι διαδικασίες για τον νέο Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης. Αυτό τουλάχιστον υποστήριξε μιλώντας στην τηλεόραση της ΕΡΤ ο αρμόδιος υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης. Στις δηλώσεις του ο υπουργός παραδέχθηκε πως υπήρχε άγνοια για τις διαδικασίες, και αυτός είναι ο κυρίαρχος λόγος για τον οποίο το θέμα του Βόρειου Οδικού Άξονα έχει «κωλύσει».
Όπως υποστήριξε ο υπουργός, τα τεύχη δημοπράτησης του νέου οδικού άξονα ήταν έτοιμα μέσα στον Δεκέμβρη, ωστόσο δεν μπορούσε να προχωρήσει ο διαγωνισμός, αφού δεν υπήρχε σχετική νομοθεσία για να αναλάβει το υπουργείο την υλοποίησή του.
«Δεν μπορούσε να βγει ο διαγωνισμός γιατί η Αρχή που πρέπει να τρέξει τον διαγωνισμό είναι το υπουργείο Υποδομών» δήλωσε χαρακτηριστικά ο υπουργός, για να προσθέσει: «Με τη νομοθεσία που υπάρχει, ο διαγωνισμός έπρεπε να γίνει από τον Οργανισμό Ανάπτυξης Κρήτης. Γι’ αυτό πρέπει να περάσει από τη Βουλή τροπολογία, η οποία έχει κατατεθεί και θα περάσει πιθανότατα την επόμενη εβδομάδα προκειμένου να βγει ο διαγωνισμός του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης».
Ο υπουργός απέφυγε να εξηγήσει τη μορφή του νέου διαγωνισμού, ωστόσο θεωρείται βέβαιο πως, όπως έχει αποκαλύψει η «Π», το Υπουργείο δεν θα ακολουθήσει τη διαδικασία στρατηγικής μελέτης, αλλά τη λογική προεπιλογής μιας εταιρείας, η οποία θα οδηγήσει σε ένα σύστημα «μελέτη – κατασκευή».
Στο μεταξύ, σήμερα υπογράφεται στα γραφεία της Διεύθυνσης Συγκοινωνιακών Έργων του Οργανισμού Ανάπτυξης Κρήτης, η σύμβαση μελέτης Οδικής Ασφάλειας στον Βόρειο Οδικό Άξονα. Η σύμβαση θα υπογραφεί μεταξύ του διευθύνοντος συμβούλου του ΟΑΚ και του εκπροσώπου του αναδόχου.
Η υπογραφή της σύμβασης θα γίνει στις 12.00 το μεσημέρι σήμερα, με προεκτιμώμενη αμοιβή 499.668,99 € και ποσό σύμβασης 232.438,00 € με ΦΠΑ. Η εκπόνηση της μελέτης αυτής ανατέθηκε μετά από ανοικτό διαγωνισμό που διενεργήθηκε την 23-5-2017 σύμφωνα με τον Ν.4412/2016.
Αντικείμενο της σύμβασης είναι η εκπόνηση επί μέρους μελετών κατά τμήματα στον ΒΟΑΚ με ιεράρχηση προτεραιοτήτων α) για τη λήψη άμεσων μέτρων βελτίωσης οδικής ασφάλειας, όπως διορθώσεις – συμπληρώσεις σήμανσης – ασφάλισης, αντιολισθηρά οδοστρώματα κυκλοφορίας, κλαδοκοπές κ.α.), β) αναθεωρήσεων ορίων ταχύτητας κατά τμήματα, γ) διορθώσεων επικλίσεων οδοστρωμάτων, δ) απορροών ομβρίων νερών, ε) αποκαταστάσεις ευστάθειας πρανών κ.ά.
Ο συνολικός χρόνος ολοκλήρωσης του μελετητικού αντικειμένου ορίζεται συνολικά σε 12 μήνες με τμηματική παράδοση των άμεσων μέτρων οδικής ασφάλειας σε 6 μήνες. Οι εργασίες που θα προκύψουν από την εκπόνηση της μελέτης αυτής θα προταθούν για υλοποίηση με χρηματοδότηση μέσω του προγράμματος της οδικής ασφάλειας του ΕΣΠΑ 2014-2020.