Με την «άτυπη» έναρξη της θερινής περιόδου, μεγάλες επιχειρήσεις, τόσο τοπικές όσο και υπερτοπικές, άρχισαν να ρίχνονται στη «μάχη» της απόλυτης επικράτησης στο κέντρο της πόλης.
Ήδη, μία επιχείρηση γρήγορου φαγητού που δραστηριοποιείται σε Ελλάδα και εξωτερικό και μία ακόμα τοπική επιχείρηση που δραστηριοποιείται μόνο την καλοκαιρινή περίοδο, έσπευσαν να ανοίξουν και να διαφημίσουν τις νέες υπηρεσίες και προϊόντα τους, αλλάζοντας άμεσα το τοπίο. Από το Σαββατοκύριακο που οι εν λόγω επιχειρήσεις άρχισαν να κινούνται σταδιακά στην κατεύθυνση διαφήμισης και προώθησης, ξεκίνησαν και οι πρώτες «μετακινήσεις» θαμώνων από τα περισσότερο χειμερινά στέκια, στα πιο… ανοιχτά και καλοκαιρινά.
Ενώ όμως άρχισαν οι πρώτοι «παίκτες» την ενεργοποίησή τους, ενόψει της θερινής περιόδου, αναμένονται ακόμα πολλές εξελίξεις σε επίπεδο εστίασης και διασκέδασης, με αρκετές νέες αλλά και παλαιότερες επιχειρήσεις να ετοιμάζονται για άνοιγμα μέσα στο επόμενο διάστημα. Είναι χαρακτηριστικό ότι την περυσινή περίοδο σε κέντρο και παραλιακή, στην ουσία δραστηριοποιούνταν τρία bar κι ένα club, ενώ από τις πρώτες ενδείξεις για τη φετινή περίοδο έχουν λειτουργήσει ή αναμένονται στο κέντρο της πόλης και την παραλιακή λεωφόρο του Ηρακλείου τουλάχιστον τέσσερα ανοιχτά bar, μία ταράτσα – εστιατόριο, μία ακόμα μικρότερη ταράτσα – bar και δύο ανοιχτά clubs. Σε αυτά τα δεδομένα, δεν υπολογίζονται καν οι «κλασικές επιχειρήσεις» ούτε οι επιχειρήσεις που θα αρχίσουν τη λειτουργία τους κοντά σε παραλίες στο Ηράκλειο και θα διεκδικήσουν επίσης μερίδιο από την πίτα της αγοράς.
Γίνεται κατανοητό, λοιπόν, ότι η φετινή σεζόν σε σχέση με την περυσινή θα έχει πολύ υψηλότερο επίπεδο ανταγωνισμού, το οποίο απαιτεί στρατηγικές κινήσεις και συνεργασίες, πόσω μάλλον όταν στο κέντρο της πόλης έχουν συγκεντρωθεί ορισμένοι από τους καλύτερους chef και bartender της Κρήτης αλλά και της χώρας, προκειμένου να στελεχώσουν νέες ή παλαιότερες επιχειρήσεις.
Την ίδια στιγμή, οι υφιστάμενες επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται όλο το χρόνο στο κέντρο της πόλης αλλά και στην παραλιακή λεωφόρο δεν προβλέπεται ούτε να παραμείνουν με «σταυρωμένα χέρια» αλλά ούτε και να δεχτούν αδιαμαρτύρητα την προσπάθεια που επιχειρείται για την ενίσχυση του κέντρου. Γι’ αυτό, εκτός από το προσωπικό των καταστημάτων, έχουν ήδη «επιστρατευθεί» ειδήμονες στον χώρο των μέσων κοινωνικής δικτύωσης και προσφάτως επαγγελματίες στην επιστήμη του Marketing για να διαχειριστούν τη νέα κατάσταση που επικρατεί.
Ο μεγάλος ανταγωνισμός λειτουργεί όμως και προσθετικά για τους επισκέπτες της πόλης, ενώ η δημιουργία πολλών νέων ξενοδοχείων στο κέντρο της πόλης δημιουργεί νέες συνθήκες επιχειρηματικότητας, αλλά και αύξησης του αριθμού τουριστών. Το γενικό πρόσημο λοιπόν για την πόλη, τους κατοίκους και τους επισκέπτες της είναι θετικό, με δεδομένο ότι ο ανταγωνισμός γεννά εξειδίκευση κι αναβάθμιση των υπηρεσιών.
Από την άλλη πλευρά ωστόσο, αν η υπερπληθώρα των νέων επιχειρήσεων δεν τροφοδοτηθεί από «θερινούς επισκέπτες» και δεν εκπληρωθούν οι αρχικοί στόχοι των ιδιοκτητών, τα προβλήματα προβλέπονται τεράστια, αφού ήδη, κατά τις πρώτες ημέρες λειτουργίας των θερινών επιχειρήσεων παρατηρείται μια «εσωτερική μετακίνηση» θαμώνων, που αναζητούν το νέο και διαφορετικό.