κατάργηση του κυκλικού κόμβου της 25ης Αυγούστου

Μπορεί  ο Δήμος Ηρακλείου να έχει ανακοινώσει ότι σχεδιάζει τη δημιουργία νέων κόμβων σε ολόκληρη την πόλη, αλλά για πρώτη φορά φαίνεται ότι συζητά την κατάργηση ενός από τους ήδη υφιστάμενους, αξιολογώντας ότι… έκλεισε τον κύκλο της ζωής του…

Πρόκειται για την κατάργηση του κυκλικού κόμβου της 25ης Αυγούστου που μαζί με το θέμα της μετακίνησης της ιχθυαγοράς από την παραλιακή σε άλλο σημείο ήταν δύο από τα βασικά ζητήματα που τέθηκαν στη διάρκεια της σύσκεψης η οποία είχε με κεντρικό θέμα τη διαχείριση των έντονων κυκλοφοριακών προβλημάτων του Ηρακλείου, που το τελευταίο διάστημα έχουν οξυνθεί.

Η σύσκεψη πραγματοποιήθηκε με πρωτοβουλία του αντιδημάρχου Τεχνικών Έργων Γιάννη Αναστασάκη και τη συμμετοχή του πολιτικού προϊστάμενου της Δημοτικής Αστυνομίας Μαρίνου Παττακού, εκπροσώπων της Αστυνομίας, της Τουριστικής Αστυνομίας, του Λιμενικού, της Τροχαίας Ηρακλείου του αστικού ΚΤΕΛ και στελεχών του Δήμου, που συμφώνησαν ότι απαιτείται μεγαλύτερη αστυνόμευση με τρόπο συντονισμένο, όχι μόνο στο κέντρο αλλά και σε περιφερειακά σημεία της πόλης.

Ειδικότερα, όπως τονίσθηκε, η παραλιακή ζώνη είναι εξαιρετικά επιβαρυμένη κυκλοφοριακά και στη βάση αυτή, όπως όλοι συμφώνησαν, είναι σημαντικό να γίνεται με περισσότερο συντονισμένο τρόπο η αστυνόμευση με σκοπό να διευκολύνεται η κίνηση των οχημάτων. Στο πλαίσιο αυτό τέθηκε επί τάπητος η πρόταση της κατάργησης του κυκλικού κόμβου της 25ης Αυγούστου, αφού, όπως τονίσθηκε, σήμερα δεν επιτελεί τον ρόλο που είχε κληθεί να επιτελέσει.

Συγκεκριμένα, ο κόμβος κατασκευάστηκε όταν ακόμα η 25ης Αυγούστου ήταν δρόμος προσπελάσιμος για τα οχήματα και ήρθε να δώσει λύση σε κρίσιμα ζητήματα που αφορούν τη διαχείριση της κίνησης των οχημάτων. Ωστόσο, όπως αναφέρθηκε στη σύσκεψη, σταδιακά τα πράγματα εξελίχθηκαν διαφορετικά,  καθώς η 25η Αυγούστου πεζοδρομήθηκε, με αποτέλεσμα να αλλάξουν τα κυκλοφοριακά δεδομένα της περιοχής.

Ουσιαστικά πρόκειται για έναν δρόμο διπλής κατεύθυνσης που δεν εξυπηρετεί άλλες κινήσεις οι οποίες θα μπορούν να διευκολύνονται με την ύπαρξη του κόμβου. Στο πλαίσιο αυτό προτάθηκε η κατάργηση του κόμβου και η τοποθέτηση νησίδας που θα εξυπηρετεί τη διπλή κίνηση των οχημάτων που σήμερα γίνεται στην περιοχή.

Παράλληλα, ειπώθηκε ότι στο πλαίσιο αυτό είναι σημαντικό να εξεταστεί και το ζήτημα της μετακίνησης της ιχθυαγοράς η οποία είναι μια δραστηριότητα που επιβαρύνει ακόμα περισσότερο τον ήδη έντονο κυκλοφοριακό φόρτο της περιοχής.

Έτσι, θα πρέπει να εξεταστεί η δυνατότητα μεταφοράς της σε άλλο σημείο, θέμα που έχει ζητηθεί πολλές φορές και στο παρελθόν σε αντίστοιχες συζητήσεις που διαχρονικά έχουν γίνει στη Λότζια.

Εντατικοποίηση και συγχρονισμός της αστυνόμευσης

Όπως τονίσθηκε στη διάρκεια της σύσκεψης από τον αντιδήμαρχο Τεχνικών Έργων κ. Γ.Αναστασάκη, είναι σημαντικό να υπάρξει ένας αποτελεσματικός συντονισμός ώστε να μην έχουμε κυκλοφοριακό κομφούζιο από έλλειψη αστυνόμευσης σε κρίσιμα σημεία.

Ο ίδιος σημειώνει ότι σοβαρά κυκλοφοριακά προβλήματα δεν εντοπίζονται μόνο στο κέντρο της πόλης αλλά και περιφερειακά, γεγονός που σημαίνει ότι η διαχείριση του προβλήματος αυτού απαιτεί σοβαρό συντονισμό.

Ο αντιδήμαρχος υπογραμμίζει ότι θα πρέπει να δοθεί βάρος σε περιοχές όπως η παραλιακή,  ο Άη Γιάννης ο Χωστός, όπου ειδικά τις πρωινές ώρες καταγράφεται απίστευτη κυκλοφοριακή επιβάρυνση, η Κνωσού, η οδός Μενελάου Παρλαμά, η πλατεία Κορνάρου και η Έβανς.

Ακόμα επισημάνθηκε η ανάγκη να ενεργοποιηθεί ο γερανός της Τροχαίας προκειμένου να απομακρύνονται τα παράνομα σταθμευμένα οχήματα που προκαλούν σοβαρά προβλήματα στην κίνηση των οχημάτων.

Ωστόσο, όπως τονίσθηκε, για να γίνει αυτό, θα πρέπει πρώτα να έχει λυθεί το ζήτημα της εύρεσης συγκεκριμένου χώρου στάθμευσης στον οποίο θα οδηγούνται τα οχήματα που θα εντοπίζονται παράνομα παρκαρισμένα, ώστε να τα παραλαμβάνουν οι ιδιοκτήτες τους αφού πληρώσουν το πρόστιμο που τους αντιστοιχεί.

Σε πρώτη φάση, όμως, αυτό που αποφασίστηκε είναι η εντατικοποίηση της αστυνόμευσης και ο συγχρονισμός ώστε να υπάρχει παρουσία ενός αρμοδίου φορέα σε κρίσιμα σημεία.  Ο αντιδήμαρχος παράλληλα ενημέρωσε όσους συμμετείχαν στη σύσκεψη  τι έχει δρομολογηθεί σε ό,τι αφορά στη δημιουργία κόμβων, αλλά και τα εμπόδια που τίθενται.

Όπως είπε χαρακτηριστικά, «ήρθε η ώρα να συζητήσουμε με ειλικρίνεια τι μπορούμε να κάνουμε, ώστε να μην περιμένουμε μελέτες που θα παραπέμψουν στις καλένδες την επίλυση των κυκλοφοριακών προβλημάτων.

Αλλά με πιο απλό τρόπο, με περισσότερη αστυνόμευση, πλαστικά κολονάκια κι άλλες απλές τεχνικές λύσεις να πάμε σε βελτιώσεις που έχουμε δει ότι λειτουργούν – όπως στη Χαρίλαου Τρικούπη, στον κόμβο στην Όαση, όπως στη λεωφόρο Δημοκρατίας κι άλλα σημεία, όπου με έξυπνο τρόπο καταφέραμε να έχουμε μια αύξηση της ροής της κυκλοφορίας και μια βελτίωση της ποιότητας ζωής των δημοτών».

Ο πολιτικός προϊστάμενος της Δημοτικής Αστυνομίας κ.Παττακός από την πλευρά του υπήρξε ιδιαίτερα επικριτικός για τα κυκλοφοριακά προβλήματα που εντοπίζονται, λέγοντας ότι για τη σημερινή κατάσταση στην πόλη ευθύνονται τρεις παράγοντες.

Η έλλειψη υποδομών -όλων των ειδών-η προβληματική οδική συμπεριφορά όσων επιλέγουν να παραβιάζουν τον ΚΟΚ και ο τρίτος είναι η αστυνόμευση που με κάθε τρόπο θα πρέπει να ενταθεί.

Ο ίδιος υπήρξε έντονα επικριτικός για όλα αυτά που δεν έχουν γίνει, υπογραμμίζοντας την ανάγκη να καλυφθούν τα κενά που υπάρχουν μέσα από τον συντονισμό και τη δεδομένη πραγματική διάθεση των εμπλεκομένων υπηρεσιών να συνεργαστούν με τρόπο παραγωγικό.