κόμβοι της Αγ. Πελαγίας: ΑΛΛΑ ΛΕΕΙ Ο ΣΠΙΡΤΖΗΣ ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ!
Κανένα σαφές χρονοδιάγραμμα για τους κόμβους Αγίας Πελαγίας δεν δίνει ο υπουργός και η επίσημη απάντηση του Υπουργείου με υπογραφή Σπίρτζη

Μπορεί ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης να έρχεται τη Δευτέρα στο Ηράκλειο για να ανακοινώσει μια σειρά από έργα, όμως το ίδιο το Υπουργείο του έρχεται να τον «σαμποτάρει» βάζοντας πάγο στους αναγκαίους κόμβους Αγίας Πελαγίας.

Αυτή δεν είναι η πρώτη «ψυχρολουσία» του υπουργού, αφού έρχεται να προστεθεί στο φιάσκο που προκύπτει με το νέο διεθνές αεροδρόμιο στο Καστέλλι. Κι αυτό γιατί, ενώ ο υπουργός προγραμμάτιζε μια πολύ μεγάλη «φιέστα» που θα περιλάμβανε μεταξύ άλλων επισκέψεις στο Καστέλλι για την ανακοίνωση του έργου, οι κάτοικοι από τις γύρω περιοχές, του έχουν διαμηνύσει πως είναι ανεπιθύμητος, μετά τις δικαστικές αποφάσεις για αναγκαστικές απαλλοτριώσεις εκτάσεων γης. Κι αυτό ήταν το πρώτο πρόβλημα.

Το δεύτερο δεν ήρθε ούτε από κατοίκους ούτε όμως και από αντιδράσεις. Ήρθε από το ίδιο το Υπουργείο, το οποίο με επίσημο έγγραφό του απαντά ότι υπάρχουν πολλά ακόμα θέματα προς διευθέτηση για το έργο. Παρά το γεγονός πως ο υπουργός δεσμευόταν ότι το έργο των κόμβων ήταν έτοιμο προς άμεση δημοπράτηση, με σχετική απάντησή του που δίνει στον Γραμματέα Κοινοβουλευτικής Ομάδας της Δημοκρατικής Συμπαράταξης και βουλευτή Ηρακλείου Βασίλη Κεγκέρογλου, αυτοδιαψεύδεται, χωρίς να δίνει ένα σαφές χρονοδιάγραμμα υλοποίησης. Ο ίδιος ο υπουργός αναγνωρίζει πως υπάρχουν μια σειρά από διαδικασίες σε εκκρεμότητα, ενώ προσδιορίζει την έναρξη της δημοπράτησης γενικά και αόριστα εντός του «πρώτου εξαμήνου 2018», χωρίς να δίνει μια καθαρή απάντηση.

Τα… προαπαιτούμενα

Ειδικότερα, στην απάντηση που δίνει ο διευθυντής του υπουργείου στον Βασίλη Κεγκέρογλου, υποστηρίζει πως ακόμα απαιτούνται:

-Συμπληρωματικές τοπογραφικές και κτηματογραφικές μελέτες, για την απόκτηση γης που είναι απαραίτητη για την κατασκευή του έργου (έκταση περίπου 8.000 τ.μ.).

-Γεωλογική θεώρηση για την κατασκευή των πρανών των ορυγμάτων που απαιτούν απάλυνση κλίσεων.

-Προμελέτη πασσαλότοιχου στον Α. Αχλάδας.

-Ακριβέστερες προμετρήσεις του τεχνικού της Κάτω Διάβασης και του κλάδου με κατεύθυνση προς Αγία Πελαγία, στον κόμβο της Αγίας Πελαγίας.

-Αναμόρφωση της μελέτης οδοποιίας για την κατασκευή του κλάδου Εξόδου προς Αγία Πελαγία στην περιοχή του κόμβου Αχλάδας, ο οποίος είχε αρχικά εξαιρεθεί λόγω μεγάλων κλίσεων εκτός προδιαγραφών και επικαιροποίηση της μελέτης οδοποιίας των υπολοίπων κλάδων λόγω απάλυνσης κλίσεως των πρανών.

-Έλεγχος, συμπλήρωση και επικαιροποίηση της μελέτης σήμανσης και ασφάλισης (κύριας οδού και κλάδων κόμβων).

– Συμπλήρωση ηλεκτροφωτισμού λόγω παρεμβάσεων στη μελέτη οδοποιίας

-Μελέτη αποχέτευσης ομβρίων υδάτων (όπου απαιτείται).

-Σύνταξη κτηματολογίου απαλλοτρίωσης για την αποζημίωση των παροδιών ιδιοκτησιών.

-Συλλογή δηλώσεων από τους ιδιοκτήτες των παρόδιων ιδιοκτησιών για την εξασφάλιση γης προκειμένου να υπάρξει η ωριμότητα δημοπράτησης του έργου, κατά εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 49 του Ν.4412/2016, όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει.

-Σύνταξη και υποβολή φακέλου συμμόρφωσης της Μ.Π.Ε. για τη δημοπράτηση του έργου.

-Συνεννοήσεις με την Διαχειριστική Αρχή (ΕΥΔ/ΕΠ-ΥΜΕΠΕΡΑΑ) για την ένταξη σε συγχρηματοδοτούμενο πρόγραμμα.

Επιπλέον, στην απάντηση του το Υπουργείο πληροφορεί τον κ.Κεγκέρογλου ότι αρχικά βάσει της μελέτης του ΟΑΚ ΑΕ ο προϋπολογισμός του έργου υπολογίστηκε ΣΤΑ 3.240.000 ευρώ (με ΦΠΑ), ενώ μετά την επικαιροποίηση και ανασύνταξη των σχετικών μελετών από την Υπηρεσία διαμορφώνεται σε 5.000.000 ευρώ (με ΦΠΑ) για εργασίες, 400.000 ευρώ για απαλλοτριώσεις, 100.000 ευρώ για αποκατάσταση δικτύων Ο.Κ.Ω. και 100.000 ευρώ για αρχαιολογία.

Οι πιθανότητες

Με δεδομένη αυτή την απάντηση του Υπουργείου, αλλά και την οργή κατοίκων και φορέων εκτιμάται ότι ο υπουργός στη μεθαυριανή επίσκεψή του θα αρκεστεί στις ανακοινώσεις για τη νέα πτέρυγα του αεροδρομίου και δεν θα ακουμπήσει ούτε το συγκεκριμένο ζήτημα, για το οποίο παραδέχεται σε αντιπαραβολή με προηγούμενες δηλώσεις του πως έχει πολύ δρόμο ακόμα.

Εκτός και αν ο υπουργός χρησιμοποιήσει την… τέχνη της προσποίησης και παρουσιάσει το έργο ως δεδομένο, που παρά τα προβλήματα προχωρά δυναμικά και θα έχει ολοκληρωθεί πολύ σύντομα, χωρίς όμως για μία ακόμα φορά να βάζει σαφές χρονοδιάγραμμα.

Σε κάθε περίπτωση, τόσο ο βουλευτής Βασίλης Κεγκέρογλου, που υπερτόνισε το θέμα με τις ερωτήσεις του, όσο όμως και οι υπόλοιποι αντιπολιτευτικοί βουλευτές, περιμένουν τον Χρήστο Σπίρτζη στη γωνία, όπως στη γωνία τον περιμένουν τη Δευτέρα ολοένα και περισσότεροι κάτοικοι και φορείς.