ΒΟΑΚ - ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης

Σχεδόν δύο μήνες μετά μετέθεσε το Υπουργείο τον διαγωνισμό για τον ΒΟΑΚ! Σε παράταση της ημερομηνίας εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την κατασκευή και διαχείριση του τμήματος Χανιά – Ηράκλειο προϋπολογισμού 1,1 δισ. ευρώ, για τις 28 Σεπτεμβρίου (από 6 Αυγούστου) προχώρησε χθες ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης.

Παράλληλα, σε πρόσφατη απόφαση του υπουργού, προβλέπονται αλλαγές στο τεύχος δημοπράτησης για τις προϋποθέσεις συμμετοχής, με στόχο, όπως υποστηρίζουν στο Υποδομών, να συμμετάσχουν περισσότεροι διεκδικητές. Επιπλέον αλλαγές έγιναν και για τα δύο δικαιώματα προαίρεσης που διατηρεί το Υπουργείο, ώστε να αναθέσει στον παραχωρησιούχο την εκμετάλλευση πρόσθετων τμημάτων.

Θυμίζουμε ότι το σχέδιο του Υπουργείου Υποδομών περιλαμβάνει τρία διαφορετικά μοντέλα χρηματοδότησης για τρία διαφορετικά τμήματα: Ένα τμήμα (Χανιά – Χερσόνησος) θα κατασκευαστεί με σύμβαση παραχώρησης, ένα άλλο (Χερσόνησος – Νεάπολη) με Σύμπραξη Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ), η οποία θα προβλέπει για πρώτη φορά στην Ελλάδα τις λεγόμενες «πληρωμές διαθεσιμότητας» και ένα τρίτο τμήμα (Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος) ως παραδοσιακό δημόσιο έργο.

Ήδη έχει ξεκινήσει η διαγωνιστική διαδικασία για τα δύο πρώτα τμήματα. Το πρώτο τμήμα θα κατασκευαστεί με 25ετή σύμβαση παραχώρησης, με το Υπουργείο να έχει και τα δύο δικαιώματα προαίρεσης που προαναφέρθηκαν. Το δεύτερο τμήμα του ΒΟΑΚ, από τη Χερσόνησο μέχρι τη Νεάπολη, είναι μήκους 30 χιλιομέτρων αλλά σημαντικού κόστους, που φτάνει τα 250 εκατ. ευρώ.