“Ιστορίες οικοδεσποτών: Εμπνευστείτε από ιστορίες επιτυχίας οικοδεσποτών σε όλο τον κόσμο” αναφέρει στην ιστοσελίδα της η airbnb που παρουσιάζει ονειρεμένα σπίτια, τους τέλειους οικοδεσπότες και τους άψογούς τους πελάτες. Η ζωή βέβαια και η πραγματικότητα για έναν ιδιοκτήτη καταλύματος βραχυχρόνιας μίσθωσης δεν είναι πάντα… ονειρική. Διαβάστε μερικές ιστορίες καθημερινής τρέλας όπως τις καταγράφουν οι διαχειριστές των σπιτιών:
Οι φορτοεκφορτώσεις
-Καλησπέρα. Ήθελα την γνώμη σας για κάτι.
Πελάτες μου ζητάνε λεφτά πίσω γιατί κάποιοι φορτώνουν φορτηγά κοντά στο σπίτι μέσα στο βράδυ μετά τα μεσάνυχτα και δεν μπορούν να κοιμηθούν. Αυτό γίνεται από την πρώτη εβδομάδα αλλά μου το είπαν τώρα, 5 μέρες πριν κάνουν τσεκ άουτ. Αν μου το είχαν πει κατευθείαν, θα είχα φωνάξει αστυνομία και θα είχε λυθεί το θέμα.
Επίσης έχει δρόμο μπροστά στο σπίτι και λέει ότι έχει θόρυβο γιατί οδηγούν πολύ γρήγορα, λες και ‘γω μπορώ να κάνω κάτι γι‘ αυτό και ότι δεν τους το είχα πει ότι θα έχει θόρυβο, αν και βλέπουν ακριβώς στον χάρτη ότι υπάρχει δρόμος εκεί. Τέλος πάντων, εσεις θα δίνατε ένα μικρό ποσό πίσω η όχι;
-Για να μην μακρυγορώ, μέχρι τώρα, μου έχει ζητήσει ομπρέλα, που δεν της αρνήθηκα και τώρα μου ζητάει έξτρα τροφοδοτικό κινητών συν ψυγειακι για τις εξορμήσεις τους, πώς το διαχειριζομαστε όλο αυτό;
-Έχοντας λοιπόν πολλές ιδέες κατέληξα πως η καλύτερη επιλογή να βγάλεις κάποια χρήματα με χαμηλό φόρο στην Ελλάδα είναι η λύση της βραχυχρόνιας μίσθωσης. Αξίζει όμως; Πώς είναι η καθημερινότητα σε μια τέτοια ασχολία τους καλοκαιρινούς μήνες; Τον χειμώνα υπάρχει ζήτηση;
Οι πελάτες έχουν εξωφρενικές απαιτήσεις και μετά σε απειλούν με κακές κριτικές κλπ;
Θα ήθελα λίγη καθοδήγηση πάνω στο θέμα.
– Πρώτον χαμηλός φόρος; Που τον είδες;… Δεύτερον, όλο βάζεις βάζεις, ξοδεύεις και τελειωμό δεν έχει…
Το ψυγείο
-Ειμαι διαχειρίστρια 16 καταλυμάτων airbnb σε νησί εδώ και 8 χρόνια και ενώ είχα την εντύπωση ότι τα έχω δει όλα πλέον, πρόσφατα μου έτυχε το παρακάτω: Πελάτες Ελληνες, που είχαν κάνει κράτηση 3 ημερών, έφυγαν 2 ώρες μετά την άφιξη διότι το ψυγείο ήταν διαφορετικό από αυτό στην φωτογραφία της πλατφόρμας. Και όντως, το ψυγείο ήταν διαφορετικό από αυτό στην φωτογραφία της πλατφόρμας.
Και όντως είναι διότι έπρεπε πρόσφατα, λόγω βλάβης, να το αντικαταστήσουμε. Οι πελάτες δεν ανέφεραν τίποτα σε εμάς ότι θα αναχωρήσουν. Ούτε ο ιδιοκτήτης κατάλαβε την απουσία τους γιατί ήταν εκτός νησιού.
Μετά από 3 μέρες με καλεί η airbnb στις 3μ.μ. και αφού έχει παρέλθει η ώρα του check out και μου λέει ότι ο πελάτης θα λάβει πλήρη επιστροφή χρημάτων διότι το ψυγείο ήταν διαφορετικό και έπρεπε να έχουμε φροντίσει να ανανεώσουμε τις φωτογραφίες στην πλατφόρμα. Και ακύρωσαν την κράτηση χρεώνοντας 50 ευρώ ακυρωτικά διότι οι πελάτες αποχώρησαν μετά από 2 ώρες.
Τα τζιτζίκια
Καλησπέρα σε όλους. Αφορά θέμα με πελάτη που απειλεί. Εχουμε λοιπόν μια σκηνή glamping μέσα στην φύση. Αφού έφτασε ο πελάτης, μας είπε ότι η γυναίκα του δεν αντέχει τα έντομα (κατά κύριο λόγο υπάρχουν τζιτζίκια). Μας ζήτησε λοιπόν να του επιστρέψουμε στο χέρι την μια νύχτα. Οταν λοιπόν αρνηθήκαμε λέγοντας ότι οποιαδήποτε συναλλαγή επιστροφής θα γίνει μετά από συνεννόηση με την πλατφόρμα
. Ξαφνικά βρέθηκε μια τεράστια αράχνη μέσα στην σκηνή και μας απειλεί με φωτογραφίες και κακά σχόλια αν δεν του επιστρέψουμε στο χέρι τα λεφτά.
Πώς να το χειριστώ; Οι απειλές έγιναν τηλεφωνικά
-Καλησπέρα στην ομάδα. Έχω αυτό το περιστατικό και θέλω γνώμη για το αν το χειρίστηκα καλά.
Ο συγκεκριμένος επισκέπτης είχε κάνει κράτηση για 15 Αυγούστου. Μου ζήτησε να μπει στο διαμέρισμα νωρίτερα από την καθιερωμένη ώρα. Του έκανα την χάρη και άφησα το κλειδί από τις 9 το πρωί ενώ η άφιξη είναι στις 14.00.
Προσπαθούσα να επικοινωνήσω μαζί του για να δω αν όλα είναι εντάξει, δεν απαντούσε στα μηνύματα ούτε στις τηλεφωνικές κλήσεις με τον αριθμό μου. Αναγκάστηκα να πάρω από άλλο αριθμό στο οποίο απάντησε και μου είπε ότι όλα ήταν μια χαρά.
Την νύχτα στις 2.45 μου έστειλε μήνυμα και μου έλεγε ότι το σπίτι είχε κατσαρίδες (έχω κάνει απολύμανση, έχω και το αποδεικτικό) και ότι το σπίτι ήταν βρόμικο και ότι μου στέλνει φωτογραφίες. Φωτογραφίες που έλαβα δεν δείχνουν τίποτα από αυτά που περιέγραφε. Μου ζητάει να επιστρέψω τα χρήματα, δεν το έκανα οπότε μπήκε και μου έκανε πολύ κακή κριτική με όλα τα ψευδή.
Έχω πάνω από 92 κριτικές με βαθμολογία 4,89.
Εγώ έστειλα όλο το ιστορικό στην πλατφόρμα μαζί με φωτό ότι η διαμονή πραγματοποιηθηκε κανονικά. Και ζητάω άρση της κριτικής.
Το κομμένο κλιματιστικό
-Καλημέρα σας. Θα ήθελα τη γνώμη των ατόμων, που μετά τα εγκεφαλικά λόγω καταστροφής των κλινοσκεπασμάτων και πετσετών, έβαλαν χρωματιστά. Τι χρώματα βάλατε και αν είστε ευχαριστημένοι. Είμαι ιδιώτης στην airbnb και υπάρχουν φορές που για 6 ημέρες κράτηση καταστρέφονται 2 σετ σεντόνια και πετσέτες.
-Παιδιά ερώτηση, έχω πελάτη ο οποίος αφήνει όλη μέρα την κάρτα ρεύματος στο σπίτι και το ac στο 16! Τι να κάνω; Θα μείνει 7 μέρες…
-Πέστε μου τι να κάνω;… Νεαρό ζευγάρι, Έλληνες, πρώτη φορά στο Airbnb, για 3 μέρες! Φεύγοντας αφήνουν καμμένο κλιματιστικό (αναγκαστικά βάλαμε καινούργιο) και σπασμένη (πλακέτα είσοδος κεραίας) της τηλεόρασης!
(Δεν ξέρω αν φτιάχνεται).
Δικαιολογία; (από το τηλέφωνο) “Αρχικά δουλεύανε, μετά χάλασαν, προσπαθήσαμε να τα φτιάξουμε (;) Αλλά δεν τα χαλάσαμε εμείς”…
Τί προτείνετε να πράξουμε;
-Τηλέφωνο πρωί-πρωί από αλλοδαπό πελάτη.
“Τι πράγματα είναι αυτά… Δεν δουλεύει το φουρνάκι… Και εγώ έκλεισα σπίτι με φουρνάκι κτλ”.
Ένα παραλήρημα τέλος πάντων χωρίς να με αφήσει καν να αρθρώσω λέξη…
Όταν τελείωσε της λέω… μπορείτε απλά να το βάλετε στη πρίζα και θα δουλέψει!
Είπε ένα… oh… thank you και τέλος!
Τα 3 σκυλιά
-Καλημέρα σας, είχα την ένδειξη ότι δεχόμαστε κατοικίδια, έγινε κράτηση από πλατφόρμα. Δεν ανέφερε στην κράτηση ότι θα έρθει κάποιο κατοικίδιο και τελικά ήρθαν 3 σκυλιά! Υπάρχει περιορισμός πόσα ζώα μπορούν να φιλοξενηθούν ανά ακίνητο; Υπάρχει κάποια σχετική επιβάρυνση στο ακίνητο ανά ζώο όπως και ανά άτομο;
-Καλημέρα στην ομάδα. Διαβάζω συνέχεια ερωτήματα για αφαίρεση λεκέδων από αντηλιακά σε σεντόνια και αντίστοιχες απαντήσεις. Το δικό μου ερώτημα είναι: Κατάφερε ποτέ κάποιος από την ομάδα ν’ αφαιρέσει τις κιτρινίλες από λευκά σεντόνια; Εγώ πάντως σήμερα θα πετάξω τέσσερα σεντόνια.
Εξαφανίστηκε με τα κλειδιά
-Υπάρχουν και αυτοί οι απατεώνες/τζαμπατζήδες επισκέπτες:
Είχα φιλοξενήσει κάποιον το 2021 μέσω airbnb, είχε ήδη 1-2 καλές κριτικές, και του είχα αφήσει κι εγώ 5* κριτική γιατί όλα πήγαν καλά. Πριν λίγο καιρό με πήρε τηλέφωνο και ζήτησε να μείνει πάλι και να πληρώσει εκτός πλατφόρμας. Τον εμπιστεύτηκα, η γυναίκα μου έδωσε τα κλειδιά και δεν πήρε τα χρήματα αμέσως. Αυτός όλο ήταν έξω “για δουλειά”. Την τελευταία μέρα το πρωί είπε “πετάγομαι στη δουλειά και θα γυρίσω για το check out”. Είχε αφήσει και μια μικρή βαλίτσα με μερικά πράγματα. Τελικά, εξαφανίστηκε, μαζί με τα κλειδιά…
Τα χιλιάδες airbnb της Κρήτης
Τα airbnb είναι μια ραγδαία αναπτυσσόμενη οικονομία που φέτος ο τζίρος της στην Ελλάδα αναμένεται να φθάσει τα 4 δισ. ευρώ.
Το 2018, όταν δημιουργήθηκε το μητρώο βραχυχρόνιας διαμονής, η οικονομία του Airbnb υπολογιζόταν περί τα 180 εκατ. ευρώ. «Το 2022, ο τζίρος είχε ανέβει στα 3,3 δισ. ευρώ, ενώ φέτος αναμένεται να αγγίξει τα 4 δισ. ευρώ» είπε στα “Νέα” ο Ανδρέας Χίου, πρόεδρος του Πανελλήνιου Συλλόγου Διαχειριστών Ακινήτων (ΠΑΣΥΔΑ), ο οποίος εκπροσωπεί 6.500 ιδιοκτήτες και εταιρείες διαχείρισης ακινήτων που δραστηριοποιούνται στις εν λόγω πλατφόρμες.
Σημειώνεται πως στο ποσό αυτό συμπεριλαμβάνονται και δραστηριότητες όπως οι ανακαινίσεις κτηρίων αλλά και η καθαριότητα.
Στο Airbnb υπολογίζεται πως διατίθενται περί τα 100.000 δωμάτια, διαμερίσματα και σπίτια ανά την Ελλάδα. Μόνο το κέντρο της Αθήνας αριθμεί 12.345 καταχωρίσεις στην πλατφόρμα, σύμφωνα με την ιστοσελίδα Inside Airbnb που παρακολουθεί το φαινόμενο του Airbnb παγκοσμίως.
Στη Θεσσαλονίκη, οι καταχωρίσεις ανέρχονται σε 3.717, στην Κρήτη βρίσκουμε 25.425 καταχωρίσεις συνολικά, ενώ στην Περιφέρεια Νότιου Αιγαίου, με προεξάρχουσες τις νήσους των Κυκλάδων, ο αριθμός εκτοξεύεται στις 32.186.