Όπως σημειώνεται στο ψήφισμα που εξέδωσαν τα μέλη της συνέλευσης:
Διαπιστώνουν ότι μεγάλος αριθμός των εν λόγω φοιτητών/τριών είναι ενεργοί, παρακολουθούν και εξετάζονται επιτυχώς σε μαθήματα της Σχολής στις τρέχουσες εξεταστικές.
Η συνολική τους πορεία δίνει ενδείξεις ότι έχουν τις δυνατότητες να αποφοιτήσουν εάν τους δοθεί ο απαιτούμενος χρόνος και συνθήκες.
Αναγνωρίζουν ότι ένας σημαντικός αριθμός φοιτητών/τριών δεν είναι ενεργοί για αρκετά χρόνια και υπάρχουν ενδείξεις ότι έχουν εγκαταλείψει τις σπουδές τους. Είναι σκόπιμο, να υπάρξει επικοινωνία με τους συγκεκριμένους φοιτητές προκειμένου να διαπιστώσουμε αν υπάρχει αντικειμενική προοπτική ολοκλήρωσης των σπουδών τους.
Θεωρούν ότι οι οριζόντιες διαγραφές με μοναδικό κριτήριο τον αριθμό των ετών που έχουν παρέλθει από την εγγραφή, χωρίς να λαμβάνονται υπ’ όψιν οι ιδιαιτερότητες της εκπαιδευτικής διαδικασίας κάθε Τμήματος/Σχολής και εξατομικευμένα τα προβλήματα φοίτησης κάθε φοιτητή/τριας, δεν συνεισφέρουν σε μια αντικειμενική διαδικασία αξιολόγησης της συνολικής απόδοσης των φοιτητών/τριών.
Ανησυχούν ότι o φόβος της διαγραφής θα οδηγήσει σε υιοθέτηση πρακτικών που θα υποβαθμίσουν την εκπαιδευτική διαδικασία με σκοπό την επιτάχυνση της αποφοίτησης και θα μετατρέψει τα Πανεπιστήμια σε εξεταστικά κέντρα, αποπροσανατολίζοντας τόσο τους φοιτητές όσο και τους ακαδημαϊκούς λειτουργούς από τον πραγματικό τους στόχο.
Οι διαδικασίες αυτές θα στερήσουν την ουσιαστική γνώση από τους φοιτητές και θα επιβαρύνουν περαιτέρω τα διαρκώς μειούμενα σε αριθμό μέλη ΔΕΠ με επιπλέον υποχρεώσεις προκειμένου να διευκολύνουν την έγκαιρη αποφοίτηση των φοιτητών.
Τέλος, καλούν το Υπουργείο να μην στερήσει από τα Τμήματα και τους ακαδημαϊκούς λειτουργούς την ύψιστη ευθύνη που φέρουν ως δημόσιοι λειτουργοί να καθορίζουν οι ίδιοι τα κριτήρια αποφοίτησης, έχοντας τη γνώση των απαιτήσεων και της ιδιαιτερότητας των εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων του κάθε Προγράμματος Σπουδών.
Θεωρούν ότι απαιτείται να υιοθετηθεί μια εξατομικευμένη, Φοιτητοκεντρική προσέγγιση μέσα από την αξιοποίηση θεσμών και κέντρων υποστήριξης των φοιτητών, όπως το Κέντρο Ψυχολογικής και Συμβουλευτικής Υποστήριξης (ΚΕ.ΨΥ.ΣΥ) και o θεσμός του Ακαδημαϊκού Συμβούλου. Η εμπειρία έχει δείξει ότι μπορούν να λειτουργήσουν θετικά προς αυτήν την κατεύθυνση.
«Ελάτε για εξετάσεις»
Να δώσουν εξετάσεις στα μαθήματα που χρωστάνε κατά τις επόμενες εξεταστικές περιόδους και να πάρουν τα πτυχία τους καλούνται οι φοιτητές όλων των ΑΕΙ που έχουν ξεπεράσει το όριο σπουδών, διότι από τον Σεπτέμβριο του 2025 ξεκινά η διαγραφή από τα μητρώα των ιδρυμάτων.