ΑΪ ΓΙΑΝΝΗΣ ΧΩΣΤΟΣ Συνεχίζεται το μαρτύριο και η αναζήτηση λύσεων

Στο ίδιο έργο θεατές, οι διερχόμενοι οδηγοί στον Άι Γιάννη Χωστό, όπου οι ατέλειωτες ουρές των αυτοκινήτων που σχηματίστηκαν, ανατροφοδότησαν για μία ακόμα μέρα, την αγανάκτηση την οργή και τον εκνευρισμό που έχει πυροδοτήσει η χρήση του δεύτερου προσωρινού κόμβου που τοποθετήθηκε από το Σάββατο με την προοπτική να εκτονώσει το βαρύ κυκλοφοριακό φόρτο της περιοχής.

Παρά το γεγονός ότι η γενική κατεύθυνση που έχει δοθεί είναι να συνεχιστεί η δοκιμαστική χρήση του κόμβου με την προοπτική ότι ο κόσμος να εξοικειωθεί με τη χρήση του, συνεχίζονται ζωηρά οι συζητήσεις και προετοιμάζεται ο σχεδιασμός και δεύτερου κόμβου, ακριβώς στο σημείο που ενώνεται ο δρόμος της Φοινικιάς και των Μαλάδων.

Εάν η δοκιμαστική χρήση του κόμβου δείξει ότι δεν εκτονώνεται το κυκλοφοριακό φορτίο, ο σχεδιασμός προβλέπει ότι θα κατατεθεί σχετικό αίτημα στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση για δεύτερο κόμβο. Αυτό τονίζει με δηλώσεις του στην «Π» ο αντιπεριφερειάρχης κ. Ν.Συριγωνάκης ο οποίος εξηγεί ότι το Σάββατο έχει προγραμματιστεί να αφαιρεθούν τα κολωνάκια που έχουν τοποθετηθεί κατά μήκος του δρόμου του Αι Γιάννη Χωστού αφού έχει διαπιστωθεί ότι δημιουργούν προβλήματα στην κίνηση των μεγάλων οχημάτων.

Ο ίδιος σημειώνει ότι παρά τις δυσκολίες και τα προβλήματα που έχουν ανακύψει από το νέο κόμβο, αυτό που έχει καταστεί σαφές είναι ότι η «μη λύση» δεν είναι «λύση». Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι δεν μπορούμε να επιστρέψουμε στην αρχική κατάσταση, διότι παρά τα προβλήματα που προκλήθηκαν είναι γεγονός ότι ο νέος κόμβος  ισχυροποίησε την νομιμότητα σε ότι αφορά στις κινήσεις των οχημάτων. Αυτό φυσικά δε σημαίνει ότι η λύση που δρομολογήθηκε δεν επιδέχεται βελτιώσεων.

Το αντίθετο μάλιστα. Σε αυτή ακριβώς τη φάση είμαστε και προσπαθούμε να βελτιώσουμε όσο το δυνατό μια δύσκολη κατάσταση σε μια όδευση που σηκώνει περισσότερο βάρος από όσο μπορεί να αντέξει καθώς συνδέει το αστικό Ηράκλειο με μια πυκνοκατοικημένη περιοχή στην οποία υπάρχει και βιομηχανικό πάρκο. Ο ίδιος σημειώνει ότι το εύρος του δρόμου είναι τόσο περιορισμένο που δεν επέτρεψε τη δημιουργία ενός μεγαλύτερης εμβέλειας κόμβου.

Για το λόγο αυτό εξετάζεται και ο δεύτερος κόμβος.  Ωστόσο οι λύσεις αυτές θα είναι προσωρινές, ακριβώς επειδή υπάρχει σχεδιασμός για μόνιμη λύση βάση της μελέτης  που καλύπτει την επίμαχη περιοχή μέχρι τον Άγιο Σύλλα. Το έργο περιλαμβάνει τη διαμόρφωση του δρόμου σε ένα μήκος 9 χλμ. όπου προβλέπεται η κατασκευή 11 ισόπεδων κόμβων. Το έργο θα εκτελεστεί τμηματικά και ήδη έχει ξεκινήσει η διαγωνιστική διαδικασία του πρώτου τμήματος ενώ παράλληλα βρίσκεται σε εξέλιξη και η διαδικασία των απαλλοτριώσεων.

Σύμφωνα με τον ίδιο, πρόκειται για ένα από τα σημαντικότερα έργα που σχεδιάστηκαν, διότι αντιμετωπίζει με πληρότητα όλα τα προβλήματα προσβασιμότητας σε μια περιοχή με μεγάλους ρυθμούς ανάπτυξης, και παράλληλα καλύπτει με ασφάλεια την οδική σύνδεση με μια σειρά από οικισμούς με δεκάδες επιχειρήσεις. Παράλληλα όμως  λύνει αποτελεσματικά και τα πλημμυρικά προβλήματα που αντιμετωπίζει η περιοχή ενώ τοποθετείται και όλος ο μηχανισμός για το φωτισμό της.