ΑΓΟΡΑ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ
Στα δύο μοιρασμένη η τοπική αγορά.

Καθαρά πλέον με δύο ταχύτητες κινείται η τοπική αγορά, που αντιμετωπίζει τεράστια προβλήματα ρευστότητας.

Τη στιγμή που ο Εμπορικός Σύλλογος Ηρακλείου κάνει σαφές με ανακοίνωσή του ότι δεν υπάρχει δεκαήμερο ενδιάμεσων εκπτώσεων από την 1η ως τις 10 Μαΐου στο Ηράκλειο, ούτε και το προαιρετικό άνοιγμα της Κυριακής, πολλές μεγάλες εταιρείες βρίσκουν τον τρόπο να πωλούν τα προϊόντα τους εκπτωτικά, παρουσιάζοντας τις μειωμένες τιμές ως «προσφορές» ή ως «ειδικές τιμές».

Αυτή βέβαια δεν είναι η πρώτη φορά που οι μεγάλες εταιρείες (και όχι μόνο πολυεθνικές) επιλέγουν την αυτονόμηση και την ξεχωριστή πορεία σε σχέση με τον Εμπορικό Σύλλογο, αφού από την πρώτη κιόλας ημέρα εφαρμογής του νόμου 4177 που άλλαζε τα δεδομένα στην αγορά, οι επιχειρήσεις είχαν δείξει πως δεν ακολουθούν μια κοινή συνισταμένη.

Την ίδια στιγμή, το ζήτημα των ανεξάρτητων αποφάσεων από αυτές του Εμπορικού Συλλόγου δεν είναι το μοναδικό, αφού πλήθος εταιρειών δεν ακολουθούν καν τις υποδείξεις για το ωράριο. Είναι χαρακτηριστικό πως με «κέντρο» τη Δαιδάλου, αρκετές επιχειρήσεις λειτουργούν με συνεχόμενα ωράρια ακόμα και το Σάββατο, αφού συμπαρασύρονται στις πολιτικές των μεγάλων πολυεθνικών εταιρειών, που εδώ και χρόνια έχουν αλλάξει τα δεδομένα στην αγορά.

Σε αυτό το πλαίσιο, για μία ακόμα φορά η αγορά «διχοτομείται», ενώ ο Εμπορικός Σύλλογος δείχνει πως απευθύνεται δυστυχώς σε μια μερίδα εμπόρων κι όχι στο σύνολό τους, με τις όποιες κινήσεις γίνονται να πραγματοποιούνται μεμονωμένα, από επιχειρήσεις κυρίως, κι όχι συντεταγμένα από ένα συλλογικό όργανο. Δυστυχώς όμως, μέσα σε αυτή την περιδίνηση, οι επιχειρήσεις που μοιραία ζημιώνονται είναι οι μικρότερες, «τυπικές» επιχειρήσεις που δεν μπορούν να αντεπεξέλθουν σε αυτά τα εξαντλητικά ωράρια και τη φιλοσοφία των συνεχόμενων ωραρίων έξι ημέρες την εβδομάδα.

Αυτό το γεγονός παράλληλα, έρχεται να προστεθεί σε ένα διαχρονικό πρόβλημα των τελευταίων ετών που σχετίζεται έμμεσα ή άμεσα και με την οικονομική κρίση. Το πρόβλημα έχει να κάνει με τις ιδιαίτερα επιθετικές στρατηγικές που ακολουθούν οι μεγάλες εταιρείες και με την αξιοποίηση πολλαπλών εργαλείων marketing για να κερδίσουν πελάτες. Η κατάσταση δείχνει οριακή, ενώ κανείς δεν μπορεί να προβλέψει το τι πρόκειται να ακολουθήσει.

Παρ’ όλα αυτά, σε ανακοίνωσή του ο Εμπορικός Σύλλογος Ηρακλείου ενημερώνει ότι «δεν υπάρχει 10ήμερο ενδιάμεσων εκπτώσεων από 1-10 Μαΐου στο Ηράκλειο (ούτε και προαιρετικό άνοιγμα Κυριακής), μια που με απόφαση του αντιπεριφερειάρχη Ηρακλείου και κατόπιν της βούλησης της πλειοψηφίας των εμπόρων της πόλης μας οι ημερομηνίες των ενδιάμεσων εκπτώσεων για το Ηράκλειο είναι: 1 – 15 Μαρτίου και 1 – 15 Σεπτεμβρίου».

Σημειώνεται επίσης ότι «όποια εμπορική επιχείρηση επιθυμεί, μπορεί να προβεί σε 10ήμερο προσφορών, πάντα σύμφωνα με ό,τι ορίζει η ισχύουσα νομοθεσία».