Πολλές ερωτήσεις, αρκετές προτάσεις, αλλά και έντονη αγωνία για τη νέα κυκλοφοριακή πραγματικότητα που διαμορφώνεται στο Ηράκλειο από την ερχόμενη Δευτέρα, που ξεκινά το μεγάλο εργοτάξιο ανάπλασης της Δικαιοσύνης, κυριάρχησαν στη χθεσινή ευρεία σύσκεψη στη Λότζια στην οποία συμμετείχαν όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς.
Ο αρμόδιος αντιδήμαρχος Γιάννης Αναστασάκης απάντησε χθες αναλυτικά σε όλες τις ερωτήσεις και τα ζητήματα που τέθηκαν, διαβεβαιώνοντας για την αποφασιστικότητα του Δήμου να συμβάλει με κάθε τρόπο στην έγκαιρη και αποτελεσματική διαχείριση των προβλημάτων που θα προκύψουν.
Στη σύσκεψη συμμετείχαν η πρόεδρος του πρώτου Δημοτικού Διαμερίσματος Μαρίνα Ανδρονά, ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Ηρακλείου Μανόλης Κουμαντάκης, ο πρόεδρος του Αστικού ΚΤΕΛ Ηρακλείου Καλλέργος Βουλγαράκης, ο διοικητής του Τμήματος Τροχαίας Ηρακλείου, εκπρόσωπος της Δημοτικής Αστυνομίας κ. Β.Πλατάκης, εκπρόσωποι του Συλλόγου Περιπτεριούχων, των ιδιοκτητών Ταξί, υπηρεσιακά στελέχη του Δήμου Ηρακλείου, ο τεχνικός διευθυντής της αναδόχου εταιρείας καθώς και δεκάδες επιχειρηματίες που δραστηριοποιούνται στους κεντρικούς δρόμους της πόλης του Ηρακλείου.
Η πλευρά των εμπόρων έθεσε έντονα το ζήτημα της πρόσβασης προς τα καταστήματα σε όλη την περίοδο που το εργοτάξιο θα βρίσκεται σε εξέλιξη εκφράζοντας ανησυχία για τη δυσκολία εισόδου των πελατών στα καταστήματα. Για το κρίσιμο αυτό θέμα ο αντιδήμαρχος διαβεβαίωσε ότι υπάρχει ειδική πρόβλεψη για τη διαμόρφωση μεταλλικών ραμπών εισόδου σε κάθε κατάστημα υπογραμμίζοντας ότι αυτό έχει προβλεφθεί και αποτελεί υποχρέωση του εργολάβου. Πρόσθεσε επίσης ότι για την κυκλοφορία των πεζών στην εργοταξιακή ζώνη πρόκειται να δημιουργηθεί ένας διάδρομος περιμετρικά του εργοταξίου πλάτους 1,20μ., ώστε να είναι δυνατή η πρόσβαση των ιδιοκτητών και των πελατών στα καταστήματα.
Κατά τη διάρκεια της σύσκεψης τέθηκαν πολλά ερωτήματα για μια σειρά διαδικαστικών θεμάτων τα οποία απαντήθηκαν ενώ τέθηκαν και διάφορες προτάσεις ανάμεσα στις οποίες ήταν και το ενδεχόμενο της κίνησης των οχημάτων με μονά – ζυγά. Τονίσθηκε ότι τα νέα κυκλοφοριακά δεδομένα σηματοδοτούν ένα ισχυρό κυκλοφοριακό ηλεκτροσόκ για την πόλη, αφού φέρνουν τα πάνω κάτω σε σχέση με την κίνηση των οχημάτων. Από την πλευρά του ο κ. Αναστασάκης τόνισε ότι βασική προϋπόθεση για την επιτυχία του εγχειρήματος είναι η σωστή συνεργασία και η ορθή ενημέρωση όλων των εμπλεκόμενων φορέων.
Οι εργοταξιακές ρυθμίσεις
Μετά τις 9 Ιανουαρίου ανασυντάσσεται πλήρως η κυκλοφορία στο κέντρο της πόλης, καθώς με βάση τον σχεδιασμό του Δήμου δημιουργούνται δύο βρόγχοι: Ο πρώτος αποτελείται από τους άξονες Έβανς, Δικαιοσύνης, 1821, Κ.Λουκάρεως και εξυπηρετεί την είσοδο στο κέντρο του Ηρακλείου από τον νότο. Ο δεύτερος βρόγχος αποτελείται από τους άξονες πλατεία Ελευθερίας, Δικαιοσύνης,1821 και Κ. Λουκάρεως και εξυπηρετεί την είσοδο στο κέντρο από τα ανατολικά.
Την ίδια στιγμή, μετατρέπονται οι οδοί Αγίου Μηνά και Κ.Λουκάρεως σε δρόμους διπλής κυκλοφορίας λειτουργώντας ως μικρός περιφερειακός δρόμος και διευκολύνοντας την έξοδο των οχημάτων από το κέντρο προς το λιμάνι. Παράλληλα στη συμβολή των οδών 1821 και Κυρίλλου Λουκάρεως πρόκειται να τοποθετηθεί ένα πρόσθετο φανάρι στο ρεύμα κυκλοφορίας Κυρίλλου Λουκάρεως – Γιαμαλάκη το οποίο θα είναι συγχρονισμένο με τον αντίστοιχο φωτεινό σηματοδότη που βρίσκεται στο ρεύμα κυκλοφορίας Κυρίλλου Λουκάρεως – Έβανς.
Μπροστά από την πλατεία Κορνάρου υπάρχει πιάτσα ταξί, των οποίων η έξοδος έχει φορά προς την οδό Αβέρωφ. Λόγω της διαμόρφωσης της διπλής κυκλοφορίας επί της Κυρίλλου Λουκάρεως, η πιάτσα θα παραμείνει, αλλά με αντίθετη φορά, δηλαδή με έξοδο προς την Κυρίλλου Λουκάρεως.
Ο κ. Αναστασάκης επανέλαβε στο πλαίσιο της χθεσινής σύσκεψης ότι στον σχεδιασμό του Δήμου Ηρακλείου προβλέπεται και η ενεργοποίηση των midi bus μετά τις 15 Δεκεμβρίου, εφόσον εξασφαλιστεί η σχετική έγκριση της κυκλοφορίας τους από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση. Παρά τους προβληματισμούς που διατυπώθηκαν για το εγχείρημα της συνδυαστικής ενεργοποίησης της χρήσης των midi bus μαζί με τα εργοταξιακά κυκλοφοριακά μέτρα, ο κ. Αναστασάκης ήταν καθησυχαστικός, υπογραμμίζοντας ότι οι επιλογές αυτές αλληλοσυμπληρώνονται.
Το χρονοδιάγραμμα των έργων
Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα που παρουσίασε χθες ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Εργων κ. Γιάννης Αναστασάκης, η πορεία υλοποίησης της μεγαλύτερης σε έκταση παρέμβασης ανάπλασης του Δήμου Ηρακλείου θα εξελιχθεί ως εξής : Το πρώτο τμήμα του έργου που θα περιοριστεί στην οδό Ψαρομηλίγγων θα έχει χρονική διάρκεια έως τις 8 Ιανουαρίου. Από τις 9 Ιανουαρίου ο εργολάβος του έργου θα μετακινηθεί στο τμήμα του δρόμου από την οδό Ψαρομηλίγγων μέχρι την Ίδης.
Πρόκειται για ένα από τα πιο δύσκολα τμήματα του εργοταξίου, ακριβώς επειδή κλείνει η όδευση προς την οδό Καλοκαιρινού, συνεπώς θα δοκιμαστεί σκληρά το εναλλακτικό σύστημα κυκλοφορίας μέσα στην πόλη. Οι εργασίες ανάπλασης στο συγκεκριμένο τμήμα του δρόμου θα διαρκέσουν δύο μήνες. Το αμέσως επόμενο τμήμα το οποίο κλείνει για άλλους δύο μήνες είναι η οδός Δικαιοσύνης από το ύψος της 1821 μέχρι την οδό Έβανς. Αυτό είναι και το πιο κρίσιμο κομμάτι του έργου, που αναμένεται να προκαλέσει ισχυρό κυκλοφοριακό “κραχ”, καθώς αποκόπτεται παντελώς η κίνηση προς τη Δικαιοσύνης.
Σύμφωνα με τον σχεδιασμό, το επόμενο εργοτάξιο που θα ανοίξει και θα έχει διάρκεια πέντε μήνες θα είναι το τμήμα της Δικαιοσύνης από την Έβανς μέχρι την πλατεία Ελευθερίας. Από εκεί και πέρα θα απαιτηθούν άλλοι τέσσερις μήνες για να ολοκληρωθούν τα έργα ανάπλασης στην οδό Έβανς και άλλοι τέσσερις μήνες για την ανάπλαση της οδού 1821.
Ο σχεδιασμός αυτός ισχύει με βάση τα όσα μέχρι σήμερα έχουν συμφωνηθεί ανάμεσα στον Δήμο Ηρακλείου και τον εργολάβο του έργου, που με σχετική ανακοίνωσή του έσπευσε χθες να ξεκαθαρίσει ότι η συνεργασία του με τη Λότζια είναι άριστη! Ειδικότερα, όπως χαρακτηριστικά αναφέρει, «η μέχρι στιγμής συνεργασίας μας με τον Δήμο Ηρακλείου, και μάλιστα σε ένα εξαιρετικά δύσκολο έργο όπως το Καπετανάκειο, είναι άριστη. Το ίδιο ισχύει και για τον σχεδιασμό του έργου ανάπλασης της λεωφόρου Δικαιοσύνης.
Το έργο θα ξεκινήσει κανονικά με βάση τις οδηγίες της επιβλέπουσας υπηρεσίας και θα καταβάλλουμε κάθε δυνατή προσπάθεια να ολοκληρωθεί εντός των χρονοδιαγραμμάτων και με τη μικρότερη δυνατή ταλαιπωρία για τους πολίτες. Γι αυτό θεωρούμε ιδιαίτερα κρίσιμη τη σωστή πληροφόρηση του κοινού».