Ο δρόμος της Μεσσαράς

Μέχρι το τέλος της εβδομάδας αναμένεται να διακοπεί ο κεντρικός δρόμος της Μεσσαράς από το ύψος της Αγίας Βαρβάρας προς τον Πανασό. Η κυκλοφορία θα εκτραπεί σε εργοταξιακή παράκαμψη που έχει διαμορφωθεί προκειμένου να σηκώσει το κυκλοφοριακό βάρος της κίνησης των οχημάτων για όσο διάστημα μείνει κλειστός ο επαρχιακός δρόμος.

Στο μεσοδιάστημα αυτό πρόκειται να προχωρήσουν οι εργασίες κατασκευής της γέφυρας που θα συνδέσει τη σήραγγα που βγαίνει από την Αγία Βαρβάρα η οποία υψομετρικά βρίσκεται 35 μέτρα πιο ψηλά από το υπόλοιπο οδικό δίκτυο.

Ο στόχος που έχει τεθεί είναι από το τέλος του Ιουνίου να αυξηθεί η απορροφητικότητα των κονδυλίων και παράλληλα να εντατικοποιηθούν οι εργασίες υλοποίησης του έργου πριν φτάσουμε στον χειμώνα. Αυτό αποφασίστηκε στο πλαίσιο συνάντησης που έγινε στην Αθήνα παρουσία του γενικού γραμματέα υποδομών κ. Δέδε, στελεχών του ΟΑΚ και της κοινοπραξίας που δεσμεύτηκε ότι παρά το ασφυκτικό πλαίσιο που έχει τεθεί σε σχέση με την τήρηση των χρονοδιαγραμμάτων το έργο είναι εφικτό να προχωρήσει.

Όπως έχει γράψει η «Π» το έργο της διαμόρφωσης του δρόμου προς τη Μεσσαρά, προχωρά πλέον με καθεστώς επιτήρησης από τα εμπλεκόμενα υπουργεία και ακροβατεί στην κόψη του ξυραφιού λόγω των αφόρητα ασφυκτικών πιέσεων που υπάρχουν σε σχέση με το χρόνο παράδοσής του.

Όπως εξηγεί ο διευθύνων σύμβουλος κ. Καζάσης στο πλαίσιο της συνάντησης που έγινε, συμφωνήθηκε ότι πρέπει να τεθεί ένα συγκεκριμένο πλαίσιο εργασιών ώστε αφενός να μεγαλώσει ο κύκλος των εργασιών και αφετέρου να αυξηθούν τα ποσοστά απορροφητικότητάς του.

Όπως είναι γνωστό, ο μεγάλος κίνδυνος που υπάρχει είναι ότι εάν το έργο απενταχθεί και από το Εθνικό Σκέλος του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων  θα καταλήξει έργο- «φάντασμα» και τα αποτελέσματα θα είναι ολέθρια. Όχι μόνο γιατί θα αναγκαστούμε να επιστρέψουμε πίσω τα 71 εκατ. ευρώ που έχουν διατεθεί από δύο χρηματοδοτικά προγράμματα, αλλά και γιατί δεν υπάρχουν περιθώρια  διασφάλισης νέων κονδυλίων, με αποτέλεσμα ένα έργο ζωής για τη Μεσσαρά και ολόκληρο το νομό Ηρακλείου να καταλήξει ένα έργο φάντασμα

. Όπως εξηγεί ο διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Ανάπτυξης Κρήτης Φώτης Καζάσης, το πρόβλημα δεν είναι μόνο το κόστος της απώλειας των χρημάτων αυτών. Είναι ότι μετά από μια τέτοια απευκταία εξέλιξη δεν θα υπάρχουν περιθώρια ένταξης σε νέο πρόγραμμα, πράγμα το οποίο σημαίνει ότι το έργο θα παραμείνει ημιτελές.

Έτσι θα χάσουμε τα 71 εκατ. ευρώ  συν τα χρήματα που έχουν δοθεί μέχρι τώρα και ο δρόμος δεν θα μπορεί να ολοκληρωθεί με αποτέλεσμα να καταλήξει ένα έργο-φάντασμα. Για αυτό το λόγο έχει χτυπήσει καμπανάκι και η διαμόρφωση του δρόμου της Μεσσαράς  αντιμετωπίζεται σαν έργο ΕΣΠΑ από πλευράς ελέγχων και εποπτείας και από τη διαχειριστική αρχή αλλά και από το Υπουργείο Υποδομών που έχει συγκεκριμένη υπηρεσία που παρακολουθεί τα έργα τα οποία είναι μη λειτουργικά.

Στο πλαίσιο αυτό καταβάλλεται μια μεγάλη προσπάθεια προκειμένου να υπάρξει η αναγκαία πρόοδος των εργασιών, αφού πλέον είναι σαφές ότι, εάν το έργο δεν είναι λειτουργικό μέχρι τις 31 Μαρίου 2019 θα πρέπει να επιστρέψουμε τα χρήματα που έχουν δοθεί για το έργο από τα δύο χρηματοδοτικά προγράμματα που αντιστοιχούν σε 71 εκατ. ευρώ.