Τον απόλυτο εφιάλτη έζησαν όλοι οι εργαζόμενοι στις εμπλεκόμενες υπηρεσίες (ΥΠΑ, Πυροσβεστική, Αστυνομία) προχθές το βράδυ στο αεροδρόμιο των Χανίων, όπου έκανε αναγκαστική προσγείωση- λόγω απειλής βόμβας- το αεροσκάφος της Condor που εκτελούσε το δρομολόγιο από την Αίγυπτο στη Γερμανία.
Η πρώτη πληροφόρηση που είχε ο Πύργος Ελέγχου από τους κυβερνήτες του αεροσκάφους ανέφερε ότι υπήρχε επιβάτης ζωσμένος με εκρηκτικά! Η ενημέρωση αυτή σήμανε κόκκινο συναγερμό, τόσο στις τοπικές Υπηρεσίες Ασφαλείας, όσο και σε κεντρικό επίπεδο, όπου μέσα σε 25 λεπτά συγκεντρώθηκαν στην Αθήνα ομάδες αστυνομικών από διάφορες ειδικές υπηρεσίες, προκειμένου να μεταβούν στο αεροδρόμιο των Χανίων.
Κλιμάκια της ΕΚΑΜ και διαπραγματευτές, σε περίπτωση ομηρείας, κλιμάκια του ΤΕΕΜ με έμπειρους πυροτεχνουργούς, κλήθηκαν από τους διοικητές τους να ετοιμάσουν υλικά και να είναι έτοιμοι. Ελάχιστα λεπτά μετά, η δεύτερη ενημέρωση που δόθηκε και αφορούσε για την αναγραφή με σαπούνι στις τουαλέτες της λέξης «βόμβα», έδωσε άλλη τροπή στις ενέργειες που ακολουθήθηκαν, μέχρις ότου αποδειχθεί ότι επρόκειτο για φάρσα.
Είναι εντυπωσιακό πάντως ότι η περίπτωση των Χανίων δεν ήταν η μοναδική προχθές, καθώς εννιά αεροσκάφη χρειάστηκε να κάνουν κατεπείγουσες προσγειώσεις και αλλαγές στα δρομολόγιά τους στον εναέριο χώρο της Χιλής, της Αργεντινής και του Περού προχθές, εξαιτίας απειλών περί τοποθέτησης βομβών που δέχθηκε η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας της Χιλής.
Ο Βίκτορ Βιγιαλόμπος Κογιάο, ο γενικός διευθυντής της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας της Χιλής (DGAC), διευκρίνισε ότι έγιναν συνολικά 11 απειλές, δύο από τις οποίες ήταν εντελώς «ανυπόστατες», ενώ αντιθέτως εννιά αφορούσαν πραγματικές πτήσεις.
Ψάχνουν τον φαρσέρ
Για την ΕΛ.ΑΣ που διερευνά την υπόθεση είναι βέβαιο ότι ο φαρσέρ ήταν επιβάτης του αεροσκάφους, η ταυτοποίησή του όμως, είναι εξαιρετικά δύσκολη, σύμφωνα με τα όσα ανέφεραν στην «Π» αστυνομικοί.
Όπως γράψαμε χθες, για ώρες το βράδυ της Πέμπτης, επικρατούσε στο «Ιωάννης Δασκαλογιάννης» κόκκινος συναγερμός καθώς προτεραιότητα ήταν η ασφαλής προσγείωση του αεροσκάφους, η αποβίβαση των 281 επιβατών και του πληρώματος με λεωφορεία της Πολεμικής Αεροπορίας και ο έλεγχος του αεροσκάφους από πυροτεχνουργούς σε απομονωμένο σημείο του αεροδρομίου, όπως προβλέπει το emergency plan γι’ αυτές τις περιπτώσεις.
Σημειώνεται ότι από τις 9.00 το βράδυ που προσγειώθηκε το αεροσκάφος στα Χανιά, ο τελευταίος επιβαίνων αναχώρησε από το αεροδρόμιο για κάποιο κατάλυμα στις 5.00 το πρωί.