αεροδρόμιο Καστελλίου

Το «πράσινο φως» για τη σύμβαση παραχώρησης του νέου διεθνούς αεροδρομίου Καστελλίου δόθηκε από το Ελεγκτικό Συνέδριο, σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες, που οδηγούν το έργο ένα βήμα πιο κοντά στην υλοποίησή του.

Με βάση τη διαδικασία, αφού ανακοινωθεί και επίσημα η έγκριση της επένδυσης από το Ελεγκτικό Συνέδριο, μένει μόνο η διαδικασία κύρωσης της συμφωνίας από τη Βουλή, η οποία αναμένεται να πραγματοποιηθεί το προσεχές διάστημα. Αφού ολοκληρωθεί και αυτό το βήμα που θεωρείται πλέον τυπικό θα ακολουθήσει η υπογραφή της σύμβασης με την ανάδοχο εταιρεία.

Μετά από την ολοκλήρωση αυτών των διαδικασιών, που αναμένεται να «κλείσουν» μέσα στο επόμενο τρίμηνο του 2019, η κοινοπραξία TERNA – GMR θα ορίσει ως κατασκευαστή την εταιρεία ΤΕΡΝΑ, που θα πρέπει να αρχίσει και να ολοκληρώσει το έργο συνολικά μέσα σε διάστημα πέντε ετών.

Αφού εκκινήσει η παραχώρηση αναμένεται να ξεκινήσει και η πρώτη φάση του έργου, η οποία περιλαμβάνει όχι μόνο την κατασκευή του αεροδιαδρόμου και των κτηρίων, καθώς και των απαραίτητων υποδομών, ανάμεσα στις οποίες και ο συνδετήριος οδικός άξονας με το Ηράκλειο.

Σύμφωνα με τις τελευταίες εκτιμήσεις των ειδικών, η επίσημη έναρξη των εργασιών στο Καστέλλι, μετά την ολοκλήρωση και όλων των τεχνικών διαδικασιών, προβλέπεται να αρχίσει προς το τέλος του 2019 και η παράδοση του νέου αεροδρομίου να γίνει στο τέλος του 2023.

Υπενθυμίζεται ότι, όπως κατ’ επανάληψη έχει γράψει σε δημοσιεύματά της η «Π», η κοινοπραξία που αποτελείται από τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και την GMR Airports θα κατέχει το 54% και το ελληνικό Δημόσιο θα περιοριστεί σε ποσοστά της τάξεως του 46%, με το management του νέου αεροδρομίου να ελέγχεται από την εταιρεία παραχώρησης.

Σε ό,τι αφορά το οικονομικό σκέλος της επένδυσης, το συνολικό κατασκευαστικό κόστος ανέρχεται σε 480 εκατομμύρια ευρώ, με το Δημόσιο να καταβάλλει το 45,9 %, και σε ποσό 180 εκατομμυρίων ευρώ, καθώς η χρηματοδοτική του συμμετοχή περιορίζεται κατά 40 εκατομμύρια ευρώ εξαιτίας της απόδοσης δεσμευτικής επένδυσης.

Το κτήριο συνολικής επιφάνειας 71.818 τετραγωνικών μέτρων θα είναι βιοκλιματικό και θα συμμορφώνεται με όλα τα σύγχρονα στάνταρ.

Η κατασκευή του νέου αεροδρομίου θα δημιουργήσει τουλάχιστον 1.000 άμεσες θέσεις εργασίας και τουλάχιστον 500 έμμεσων.