Εγκαίνια του νέου έργου στο αεροδρόμιο «Νίκος Καζαντζάκης».

Μπορεί ο υπουργός Χρήστος Σπίρτζης και η κυβέρνηση να κράτησαν χαμηλούς τόνους σε σχέση με τη νέα πτέρυγα του αεροδρομίου «Νίκος Καζαντζάκης» ωστόσο οι τοπικές διαμάχες και πλειοδοσίες αναφορικά με την πατρότητα του έργου ακόμα καλά κρατούν.

Μέσα σε ένα κλίμα πόλωσης, ο τοπικός ΣΥΡΙΖΑ εκδίδει γραπτή ανακοίνωση με την οποία κατηγορεί όσους επιχείρησαν να καρπωθούν το έργο, ενώ δηλώνει πως αποκλειστικά υπεύθυνοι για την υλοποίηση του έργου είναι η κυβέρνηση και το Υπουργείο Υποδομών.  Ο τοπικός ΣΥΡΙΖΑ υποστηρίζει πως η κατασκευή του έργου επέκτασης πραγματοποιήθηκε με αποκλειστική χρηματοδότηση από τα Καταστήματα Αφορολογήτων Ειδών κι εγκρίθηκε το 2017 από τον υπουργό Υποδομών, σύμφωνα με μελέτη που άρχισε το 2016.

«Κατά τα λοιπά η συγκυβέρνηση είχε δρομολογήσει το έργο… όπως άλλωστε και το Β.Ο.Α.Κ, το νέο διεθνές αεροδρόμιο στο Καστέλι, το δρόμο της Μεσαράς, την ηλεκτρική διασύνδεση της Κρήτης» αναφέρεται μεταξύ άλλων στη σχετική ανακοίνωση και προστίθεται: «Η μόνη αλήθεια είναι ότι είχαν εγκαταλείψει απόλυτα την Κρήτη και είχαν απαξιώσει πλήρως όλες τις κρίσιμες υποδομές του νησιού, όπως το αεροδρόμιο Ηρακλείου. […]

Η αλήθεια όσο και να προσπαθούν δεν αλλάζει, ούτε ο λαός μας ξεχνά τα επιτεύγματα τους». Κι ενώ οι εσωτερικές τοπικές διαμάχες συνεχίζονται, ο υπουργός Χρήστος Σπίρτζης, που βρέθηκε στο επίκεντρο αυτών, αν και ο ίδιος αποστασιοποιήθηκε, θα έχει να απαντήσει σε μια σειρά από θέματα μέσα στον Μάιο. Διότι τη Δευτέρα έκανε κάποιες πρώτες ανακοινώσεις, μετά από τέσσερις μήνες προαναγγελίας της επίσκεψής του, ωστόσο δεν έδωσε κανένα πρόσθετο χρονοδιάγραμμα και καμία δέσμευση.

Μοναδική δέσμευση του, το ότι μέσα στις επόμενες δεκαπέντε ημέρες θα επιστρέψει ξανά στην Κρήτη, για να δώσει σαφείς και συγκεκριμένες απαντήσεις αναφορικά με τον βόρειο οδικό άξονα, το αεροδρόμιο στο Καστέλλι και τους κόμβους σε Αγία Πελαγία και Χανιά.

Ο ίδιος, αξιοποιώντας την ευκαιρία εγκαινίων ενός έργου που οφείλεται στην ιδιωτική πρωτοβουλία, υπεραμύνθηκε των νέων Συμπράξεων Ιδιωτικού και Δημόσιου Τομέα, ενώ τόνισε πως ο Μάιος θα είναι ο απόλυτος μήνας κοσμογονίας και παραγωγής για την Κρήτη.

Έτσι, μέσα στις επόμενες ημέρες, σύμφωνα με τις δηλώσεις Σπίρτζη, οι πολίτες της Κρήτης πρέπει να περιμένουν νέα κάθοδο του υπουργού και σαφή χρονοδιαγράμματα για δημοπράτηση των κόμβων πάνω στον ΒΟΑΚ. Θα πρέπει να περιμένουν παράλληλα σαφές χρονοδιάγραμμα αναφορικά με  τον νέο άξονα, όπως επίσης και σαφές χρονοδιάγραμμα για την πορεία εξέλιξης του νέου διεθνούς αεροδρομίου.

Μονάχα για ένα θέμα δεν θέλησε να δεσμευθεί ο υπουργός πως θα δώσει απάντηση, το οποίο και σχετίζεται με το ύψος των απαλλοτριώσεων που πρέπει να λάβουν οι κάτοικοι της ευρύτερης περιοχής του Καστελλίου. Ο Υπουργός Χρήστος Σπίρτζης στάθηκε στο πλευρό τους υποστηρίζοντας πως πρέπει να πάρουν υψηλότερες αποζημιώσεις, αν και διευκρίνισε ότι το θέμα έχει να κάνει με τη Δικαιοσύνη κι όχι με την κυβέρνηση.