aerodromio-kasteli-ktirio-kataskeyi
Προχωράει με γρήγορους ρυθμούς η κατασκευή του τερμιναλ

Λίγο πριν από το μέσον της κατασκευής αναμένεται να έχει φθάσει στο τέλος του 2024 το νέο Διεθνές Αεροδρόμιο στο Καστέλλι, με βάση τις εκτιμήσεις που γίνονται από την ανάδοχο εταιρία.

ΓΕΚ – ΤΕΡΝΑ και GMR εκτιμούν ότι όλες οι εργασίες προχωρούν σύμφωνα με τον σχεδιασμό του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, με την πρόοδο των εργασιών να αγγίζει το 45% μέχρι το τρίτο τρίμηνο του 2024.

Όπως αναφέρεται μάλιστα στο Ενοποιημένο Σχέδιο της κυβερνητικής πολιτικής για το 2024, εκτιμάται ότι η συνολική πρόοδος θα έχει φθάσει στο 35% έως και τον Μάρτιο. Γι’ αυτό άλλωστε και το 2024 θεωρείται μία κομβική χρονιά για την κατασκευή του νέου Διεθνούς Αεροδρομίου.

Τα έργα

Υπενθυμίζεται ότι η κατασκευή του τερματικού σταθμού έχει ξεκινήσει και το πρώτο επίπεδο έχει προχωρήσει σημαντικά. Το επόμενο διάστημα αναμένεται να δούμε και το δεύτερο επίπεδο του κτηρίου να ανεγείρεται ενώ μέσα στο 2024 θα έχει σχεδόν πάρει την τελική του μορφή.

Σύμφωνα με την επικαιροποιημένη σύμβαση το νέο τέρμιναλ θα είναι 93.572 τετραγωνικά μέτρα, σχεδόν 32% πιο μεγάλος από ό,τι αρχικά είχε σχεδιαστεί. Η προοπτική που υπάρχει είναι μέχρι το 2030 το αεροδρόμιο να μπορεί να εξυπηρετεί ετησίως 10 εκατομμύρια επιβάτες. Σε βάθος είκοσι πέντε ετών, το Αεροδρόμιο του Καστελλίου θα μπορεί να φιλοξενεί δεκατέσσερα εκατομμύρια επισκέπτες.

 

aerodromio-kasteli-ktirio-kataskeyi
Προχωράει με γρήγορους ρυθμούς η κατασκευή του τερμιναλ

Αρκετά προχωρημένος είναι όμως από πλευράς κατασκευής και ο διάδρομος προσαπογείωσης, καθώς είναι πλήρως εμφανής, ενώ και ο παράλληλος τροχόδρομος είναι επίσης πλήρως διαμορφωμένος. Μαζί εχουν ξεκινήσει να διαμορφώνονται οι διασυνδετήριοι τροχόδρομοι. Εμφανές είναι πλέον και το σημείο στάθμευσης αεροοσκαφών, δηλαδή το μέρος που τα αεροσκάφη που θα φτάνουν/φεύγουν από το αεροδρόμιο απομακρυσμένα από το τέρμιναλ με τη χρήση λεωφορείων.

Σχεδόν πλήρως σχηματισμένη είναι και η πίστα μπροστά από το τέρμιναλ. Στον σχεδιασμό για το νέο αεροδρόμιο προβλέπονται 8 θέσεις στάθμευσης αεροσκαφών με φυσούνα. Στα έργα που έχουν ολοκληρωθεί είναι οι χωματουργικές εργασίες ενώ πολύ προχωρημένα είναι τα αντιπλημμυρικά έργα, οι εργασίες αποχέτευσης ομβρίων υδάτων κ.α.

Το νέο αεροδρόμιο Καστελίου θα διαθέτει περιοχή εμπορικών χρήσεων, επιφάνειας 443.000 τ.μ. και προβλέπεται επιπλέον περιοχή για μελλοντική χρήση με έκταση 282.000 τ.μ. Την παραχώρηση του αεροδρομίου έχει αναλάβει το σχήμα ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-GMR, ενώ το κατασκευαστικό αντικείμενο έχει αναλάβει η ΤΕΡΝΑ.

Το αεροδρόμιο

Το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλλι  πέρα από την πρόοδο του έργου έχει να παρουσιάσει σημαντικά στοιχεία στην ανατομία του. Θα εκτείνεται σε 6.030 στρέμματα ενώ το μήκος του διαδρόμου προσαπογείωσης θα είναι 3.200 μ. και το πλάτος διαδρόμου 45 μ.

Προβλέπονται αστυνομικός σταθμός χωρητικότητας 110 αστυνομικών και πυροσβεστικός σταθμός χωρητικότητας 10 μεγάλων οχημάτων, εγκαταστάσεις συντήρησης του Αεροδρομίου, εγκαταστάσεις εξυπηρέτησης εδάφους, εμπορευματικός σταθμός και εγκαταστάσεις ταχυδρομείου, εγκαταστάσεις συντήρησης επισκευής αεροσκαφών (MRO), κτήριο υποσταθμού, κτήριο ενέργειας, κτήριο δεξαμενών νερού κ.α.

Η κύρια πίστα του αεροδρομίου θα καταλαμβάνει 366.073 τ.μ., η απομονωμένη πίστα του αεροδρομίου θα καταλαμβάνει 10.025 τ.μ., η πίστα γενικής αεροπλοΐας προβλέπεται να καταλαμβάνει 46.499 τ.μ., για τα ελικόπτερα προβλέπεται χώρος εμβαδού 9.777 τ.μ., για τον χώρο στάθμευσης εργαζομένων στάθμευσης ηλεκτρικών αυτοκινήτων προβλέπεται μια έκταση 9.01 5 τ.μ., ο χώρος στάθμευσης ταξί θα καταλαμβάνει 4.104 τ.μ., ο χώρος στάθμευσης ενοικιαζόμενων οχημάτων θα καλύπτει μια έκταση 7.242 τ.μ. κ.α.

Χώροι κτηρίου προτεινόμενου αεροσταθμού: Επίπεδο διαχείρισης αποσκευών 18.000 τ.μ., ημιόροφος επίπεδο φόρτωσης 3.173 τ.μ., επίπεδο αφίξεων 24.462 τ/μ., ημιώροφος 3.368 τ.μ., επίπεδο αναχωρήσεων 25.673 τ.μ., επίπεδο χώρου εστίασης 11.915 τ.μ., ανώτερο επίπεδο 4.916 τ.μ., γέφυρες επιβίβασης 2.066 τ.μ. (σύνολο 93.572 τ.μ.).

Σημαντικοί χώροι όμως θα υπάρχουν για την πρόσβαση και στάθμευση στο νέο αεροδρόμιο. Πιο συγκεκριμένα, προβλέπονται επίσης χώροι στάθμευσης οχημάτων με συνολική χωρητικότητα περίπου 1.100-1.300 θέσεων Ι.Χ και 110-120 τουριστικών λεωφορείων με δυνατότητα επιμερισμού ανά κατηγορία κ.α. (Χώρος στάθμευσης μακράς διάρκειας περίπου 400 θέσεων, χώρος στάθμευσης μικρής διάρκειας περίπου 200 θέσεων, χώρος αναμονής ταξί χωρητικότητας οχημάτων 168, χώρος στάθμευσης ενοικιαζόμενων οχημάτων χωρητικότητας περίπου 500 οχημάτων με τις αναγκαίες βοηθητικές εγκαταστάσεις, χώρος αναμονής τουριστικών λεωφορείων χωρητικότητας 110 οχημάτων, χώρος στάθμευσης υπαλλήλων αεροδρομίου χωρητικότητας περίπου 600 οχημάτων).