ΣΤΗ ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ 5 κόμβοι σε διαβούλευση

Σε δημόσια διαβούλευση σχεδιάζει να βγάλει η Δημοτική Αρχή τη δημιουργία πέντε νέων κόμβων στο Ηράκλειο, που πρόκειται να συζητηθούν στη σημερινή συνεδρίαση της Δημοτικής Επιτροπής. Πρόκειται χωρίς υπερβολή για κυκλοφοριακές καρμανιόλες, που δημιουργούν τεράστια προβλήματα στην κίνηση πεζών και οδηγών, καθώς ο τρόπος με τον οποίο σήμερα λειτουργούν συνθέτουν ένα αφόρητο κυκλοφοριακό σκηνικό.

Πρώτος και καλύτερος είναι ο κόμβος του Τζάμπο, ακολουθεί ο κόμβος της παραλιακής (που πρόκειται να φτιαχτεί μετά το Τάλως), αντίστοιχα ο κόμβος στον Αη Γιάννη Χωστό, ο κόμβος στην Παναγίτσα στο Μασταμπά και στις οδούς Αϊδινίου, Νικ. Κρασαδάκη, Χαρ. Παπαδάκη, Κλεισούρας και Αρχελάου.

Στους τρεις πρώτους κόμβους υπάρχει ήδη κυκλοφοριακή μελέτη τονίζει με δηλώσεις του στην «Π» ο αρμόδιος αντιδήμαρχος Γ.Σισαμάκης ο οποίος εξηγεί ότι εγείρονται μείζονα ζητήματα σε σχέση με την οδική ασφάλεια και στα πέντε αυτά σημεία που προτεραιοποιούνται για προφανείς και αυταπόδεικτους λόγους.

Σύμφωνα με τον αντιδήμαρχο οι τρεις πρώτοι κόμβοι έχουν ήδη  κατατεθειμένη μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων, και αφού ολοκληρωθεί η δημόσια διαβούλευση και η έγκριση του Δημοτικού Συμβουλίου θα προχωρήσει η διαδικασία για τη δημοπράτηση τους. Στις δύο τελευταίες μελέτες στην Παναγίτσα στο Μασταμπά και στις οδούς Αϊδινίου, Νικ. Κρασαδάκη, Χαρ. Παπαδάκη, Κλεισούρας και Αρχελάου, δεν υπάρχει κυκλοφοριακή μελέτη η οποία θα προστεθεί στη συνέχεια, ώστε να προχωρήσει η κατασκευή των κόμβων.

Κόμβος στο Τζάμπο

Σύμφωνα με την πρόταση των μελετητών η οποία θα συζητηθεί στη σημερινή συνεδρίαση στο Τζάμπο προτείνεται η ανακατασκευή του υφιστάμενου κυκλικού κόμβου σε νέα θέση, μετατοπισμένη δυτικά.

Η ανακατασκευή περιλαμβάνει τον επαναπροσδιορισμό στις φορές κατεύθυνσης των οδών που συμβάλλουν σε αυτόν και ρυθμίζει την ασφαλή κίνηση πεζών και ΑΜΕΑ με τη δημιουργία διαβάσεων και επέκτασης πεζοδρομίων. Κύρια χαρακτηριστικά του κόμβου είναι η ρύθμιση της κυκλοφορίας με φωτεινούς σηματοδότες, η διαμπερής κίνηση του κεντρικού άξονα της Λ. 62 Μαρτύρων με προτεραιότητα και η παραχώρηση της προτεραιότητας από τα οχήματα που κινούνται εντός της κυκλικής πορείας. Οι διαχωριστικές νησίδες είναι υπερυψωμένες και προτείνεται η πλακόστρωση τους.

Το κεντρικό τμήμα του ελλειψοειδούς κόμβου κυκλικής κίνησης έχει διάμετρο 44 μ. στον 6 μεγάλο άξονα και 15 μ. στον μικρό. Σε όλα τα σκέλη του κόμβου και στους συμβάλλοντες δρόμους θα δημιουργηθούν εγκάρσιες πεζοδιαβάσεις,  με καταφύγιο πεζών στην νησίδα διαχωρισμού, κατάλληλες για την κίνηση ΑμΕΑ, Διατηρούνται οι δύο λωρίδες κυκλοφορίας της Α. 62 Μαρτύρων με πλάτος 3,0μ στην κατεύθυνση προς Α/Κ Γιόφυρου και 3.5 στην κατεύθυνση προς Ηράκλειο καθώς και στην κυκλική πορεία.

Κόμβος στην  παραλιακή

Η πρόταση του Δήμου για την δημιουργία  κόμβου στην παραλιακή προβλέπει ότι θα κατασκευαστεί στη συμβολή των οδών Αχαιών και Λ. Σοφοκλή Βενιζέλου (λίγο μετά το Τάλως). Στον κόμβο εγγράφεται κυκλική πορεία με δύο ρεύματα κυκλοφορίας πλάτους 4.30μ η καθεμία με εσωτερική ακτίνα 6.20 μ. και εξωτερική 14,80 μ., όπου εγγράφονται δύο ζεύγη κύκλων. Η λύση που προτιμήθηκε ρυθμίζει την ασφαλή κίνηση πεζών και ΑΜΕΑ με τη δημιουργία διαβάσεων και επέκτασης πεζοδρομίων τοπικά στον κόμβο.

Τα υφιστάμενα πεζοδρόμια στην οδό Σοφ. Βενιζέλου και την οδό Αχαιών πλάτους 1.60 μ. και 1 .ΟΟμ αντίστοιχα συνεχίζονται και διαπλατύνονται σε 1,90μ και 1.65 μ. αντίστοιχα. Κύριο χαρακτηριστικό του κόμβου είναι ότι η προτεραιότητα δίδεται στα οχήματα που κινούνται εντός της κυκλικής πορείας και εφαρμόζεται υποχρέωση παραχώρησης προτεραιότητας στους συμβάλλοντες κλάδους.

Κόμβος στον Αη Γιάννη Χωστό

Δύο διαφορετικές παρεμβάσεις δρομολογεί ο Δήμος στην πολύπαθη περιοχή του Αη Γιάννη Χωστού, που εδώ και τόσα χρόνια περιμένει να λυθούν μια σειρά από απερίγραπτα προβλήματα που κάνουν εφιαλτική τη ζωή των διερχομένων.

Έτσι με βάση το σχεδιασμό που δρομολογείται θα προχωρήσει η  κατασκευή του κόμβου, που θα ακολουθεί την μορφολογία των προσωρινών κυκλοφοριακών ρυθμίσεων που σήμερα υπάρχουν και περιλαμβάνει την κατασκευή ισόπεδου κυκλικού κόμβου στην συμβολή των οδών Χριστομιχάλη Ξυλούρη και Αγ. Ιωάννη Χωστού με δύο ρεύματα κυκλοφορίας εντός της κυκλικής πορείας.

Στον ισόπεδο κυκλικό κόμβο επί της Αγ. Ιωάννη Χωστού εγγράφεται κυκλική πορεία με δύο ρεύματα κυκλοφορίας πλάτους 4.15μ η καθεμία με εσωτερική ακτίνα 8,0μ. και εξωτερική 16,50μ, όπου εγγράφονται δύο ζεύγη κύκλων. Πεζοδρόμια προτείνονται εκτός από της κύριες οδούς και στις γειτονικές οδούς Φαλάννας,  Ηρακλή, Λυσιστράτης και Λυττού. Κύριο χαρακτηριστικό του κόμβου είναι ότι η προτεραιότητα δίδεται στα οχήματα που κινούνται εντός της κυκλικής πορείας και εφαρμόζεται υποχρέωση παραχώρησης προτεραιότητας στους συμβάλλοντες κλάδους.

Στον κόμβο επί της Αγ. Ιωάννη Χωστού εγγράφεται κυκλική πορεία με δύο ρεύματα κυκλοφορίας πλάτους 4.15μ έκαστο, με εσωτερική ακτίνα 8.0μ. και εξωτερική 16.50μ. όπου εγγράφονται δύο ζεύγη κύκλων.  Στην περιοχή του κόμβου, στις συμβάλλουσες οδούς, διατηρείται μία λωρίδα κυκλοφορίας πλάτους 3,75μ. ανά κατεύθυνση για τις συμβάλλουσες οδούς Λυκείου και Παπαγιάννη Σκουλά.

Η οδός Φαλάννας μονοδρομείται και προτείνεται πλάτος κυκλοφορίας 4,70μ. Για την οδό Λυσιστράτης  προτείνεται πλάτος κυκλοφορίας 6.35μ. Στην Χριστομιχάλη Ξυλούρη ανάμεσα στους δύο κόμβους προτείνεται οδός διπλής κατεύθυνσης με πλάτος κυκλοφορίας 4.0 μ ανά κατεύθυνση.

Παράλληλα όμως προβλέπεται και η δημιουργία ενός ακόμα κόμβου στη συμβολή των οδών Χριστομιχάλη Ξυλούρη και Λύττου. Η κατασκευή του κόμβου, προβλέπει ότι διατηρείται μία λωρίδα κυκλοφορίας πλάτους 4.00μ. ανά κατεύθυνση στη Χριστομιχάλη Ξυλούρη. Η οδός Λυττού διατηρείται ως μονόδρομος και προτείνεται πλάτος 4.70μ. Η οδός Σαρτηδόνος διατηρείται ως μονόδρομος και προτείνεται πλάτος 3.20μ.

Στη συμβολή Λυττού με Χριστομιχάλη Ξυλούρη θα κατασκευαστεί υπερυψωμένη διάβαση πεζών. Η προέκταση της οδού Χριστομιχάλη Ξυλούρη,  μεταξύ του δεύτερου κόμβου και της οδού Παπαγιάννη Σκουλά, μονοδρομείται με κατεύθυνση από τον κεντρικό άξονα της οδού Παπαγιάννη Σκουλά.