Η κατασκευή του Νέου Διεθνούς Αερολιμένα Ηρακλείου Κρήτης (ΔΑΗΚ) από την ΤΕΡΝΑ προχωρά με εντατικούς ρυθμούς, αγγίζοντας πρόοδο άνω του 30% σύμφωνα με τον βελτιωμένο σχεδιασμό. Στις 5 Φεβρουαρίου 2024, η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, με επικεφαλής τον Υπουργό κ. Χρήστο Σταϊκούρα, πραγματοποίησε επίσκεψη στο εργοτάξιο στο Καστέλλι, διαπιστώνοντας την ραγδαία εξέλιξη του έργου.
Στην περιοχή του Αεροδρομίου, έχουν ολοκληρωθεί οι χωματουργικές και αντιπλημμυρικές εργασίες, ενώ έχει ολοκληρωθεί η οδοστρωσία στο χώρο στάθμευσης αεροσκαφών. Η οδοστρωσία στον διάδρομο και τροχόδρομο βρίσκεται σε εξέλιξη.
Όσον αφορά στα κτίρια, το κτίριο της Αστυνομίας και ο φέρων οργανισμός του κτιρίου νερού είναι σχεδόν ολοκληρωμένα. Ο φέρων οργανισμός του Κεντρικού Αεροσταθμού (Terminal) βρίσκεται σε εξέλιξη, με ολοκλήρωση του υπογείου, ισογείου και διαδρόμου αφίξεων. Παράλληλα, κατασκευάζονται ειδικά συστήματα και η γέφυρα αναχωρήσεων. Έχει ξεκινήσει η θεμελίωση του Πύργου Ελέγχου, ενώ πραγματοποιούνται εκσκαφές στον Πυροσβεστικό Σταθμό και κατασκευάζεται ο φέρων οργανισμός του Υποσταθμού.
Στις οδικές συνδέσεις, η βόρεια σύνδεση (ΒΟΑΚ – Αεροδρόμιο) έχει ολοκληρωθεί κατά 70% στο τμήμα από Χ.Θ. 7+020 έως την είσοδο του Αεροδρομίου (Χ.Θ. 18+624) και κατά 45% στο τμήμα από τον Κόμβο Χερσονήσου έως την Χ.Θ. 3+800. Η νότια σύνδεση (ΝΟΑΚ) έχει ολοκληρωθεί κατά 75%.
Περίπου 900 άτομα απασχολούνται στο εργοτάξιο, συμβάλλοντας στην τόνωση της απασχόλησης στην περιοχή.
Υπενθυμίζεται ότι η ΔΑΗΚ συστάθηκε για την κατασκευή και διαχείριση του Νέου Αερολιμένα στο Καστέλλι, του δεύτερου μεγαλύτερου σε επισκεψιμότητα αεροδρομίου της χώρας. Συμμετέχουν το Ελληνικό Δημόσιο (45,90%), η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε. (32,46%) και η GMR Airports Ltd (21,64%).
Η γεωπολιτική θέση της Κρήτης, η τουριστική ανάπτυξη, η ανάγκη για υψηλού επιπέδου τουριστικό προϊόν, η αξιοποίηση της πρωτογενούς παραγωγής και η προώθηση της Κρητικής Διατροφής και Υγείας, καθιστούν απαραίτητη την ύπαρξη ενός ισχυρού Μεταφορικού Κόμβου. Ο Νέος Διεθνής Αερολιμένας Ηρακλείου, με τον βελτιωμένο σχεδιασμό του, έρχεται να καλύψει αυτή την ανάγκη, ωφελώντας την Κρήτη, την Ελλάδα και την ευρύτερη περιοχή της Μεσογείου.