“Ξεκόλλησε” το Ever Given από τη διώρυγα του Σουέζ
Αίσιο τέλος μετά από σχεδόν μία εβδομάδα για το Ever Given

Αίσιο τέλος μετά από σχεδόν μία εβδομάδα είχε η περιπέτεια του πλοίου Ever Given αλλά και της παγκόσμιας οικονομίας στη διώρυγα του Σουέζ.

Η προσπάθεια αποκόλλησης του πλοίου εξελίχθηκε σε θρίλερ, αφού λίγο μετά την «απελευθέρωσή» του, κόλλησε ξανά λόγω των ιδιαίτερα ισχυρών ανέμων που πνέουν στην περιοχή. Παρ’ όλα αυτά η δεύτερη προσάραξη ήταν προσωρινή, ενώ μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας, επίσημα ο πρόεδρος της αρχής διώρυγας του Σουέζ ναύαρχος Οσάμα Ράμπια, κήρυξε την επανάληψη της διέλευσης πλοίων μέσα από τη διώρυγα.

Η τεράστια προσπάθεια είχε αίσιο τέλος τόσο με τις παρεμβάσεις επίγειων μέσων, όσο όμως και με τη συμβουλή ρυμουλκών πλοίων. Παρ’ όλα αυτά, το σημείο – κλειδί για την εκ νέου αποκόλληση του πλοίου ήταν η πλημμυρίδα, χωρίς τη βοήθεια της οποίας ενδεχομένως, να δινόταν ακόμα μεγαλύτερη παράταση στην αγωνία.

Σημαντικότατη ήταν ασφαλώς και η συμβολή των ρυμουλκών με τις τεράστιες ιπποδυνάμεις και ειδικά του μεγάλου ρυμουλκού «Καρλομάγνος», το οποίο ήταν εκείνο που έδωσε την τελική ώθηση για την αποκόλληση του πλοίου «Ever Given». Το πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων πλέον κινείται με πορεία προς το βορρά και θα οδηγηθεί στην περιοχή «Μεγάλες Λίμνες».

Όταν ολοκληρωθεί κι αυτή η διαδικασία, τα τρία πλοία που είχαν ακινητοποιηθεί μέσα στις λίμνες, θα βγουν από το κανάλι και θα ακολουθήσουν 30 πλοία, τα οποία θα αποπλεύσουν από το Σουέζ χαράσσοντας πορεία για το Πορτ Σάιντ. Η κίνηση στη διώρυγα του Σουέζ έχει ήδη αρχίσει να αποκαθίσταται σύμφωνα με τον επικεφαλής της αρχής της διώρυγας. Με βάση τον πολύ μεγάλο φόρτο των πλοίων και τις υφιστάμενες διαδικασίες ωστόσο, φαίνεται ότι η πλήρης αποκατάσταση της κυκλοφορίας θα αρχίσει να γίνεται από αύριο ή μεθαύριο εντός του καναλιού.

Υπενθυμίζεται ότι η προσάραξη του πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στη διώρυγα του Σουέζ έχει προκαλέσει πολύ μεγάλη αναταραχή στην παγκόσμια ναυτιλία, ενώ είναι πιθανό να χρειαστούν εβδομάδες ή ακόμα και μήνες έως ότου αποκατασταθούν πλήρως τα προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί, με βάση τις εκτιμήσεις κορυφαίων ναυτιλιακών εταιρειών μεταφοράς κοντέινερ.

Είναι χαρακτηριστικό το γεγονός ότι περισσότερα από 450 πλοία περίμεναν χθες κοντά στο κανάλι, με την τεράστια καθυστέρηση να αποτελεί ένα ακόμα μεγάλο πρόβλημα στις αλυσίδες εφοδιασμού που έχουν ήδη ζημιές από την πανδημία, καθώς το κανάλι είναι δίοδος για περίπου το 12% του παγκόσμιου εμπορίου. Ορισμένα πλοία μάλιστα, επέλεξαν το μακρύ και ακριβό ταξίδι γύρω από το νότιο άκρο της Αφρικής, αντί του Σουέζ.