Ο χειμερινός τουρισμός στην Αττάλεια της Τουρκίας αναπτύσσεται, στην Κρήτη μένει στα ευχολόγια
Ο χειμερινός τουρισμός στην Αττάλεια της Τουρκίας αναπτύσσεται, στην Κρήτη μένει στα ευχολόγια

Η TUI μπορεί να διαφημίζει επέκταση της σεζόν στην Κρήτη, βάζοντας λίγες έξτρα πτήσεις τον Νοέμβριο, στην πραγματικότητα όμως ενισχύει τον χειμερινό τουρισμό της Τουρκίας λόγω χαμηλών τιμών, αυξάνοντας σημαντικά το πτητικό της πρόγραμμα και τον Δεκέμβριο.

Όπως επισήμανε, δε, ο επικεφαλής Head of Sun & Beach της TUI Γερμανίας, Steffen Boehnke, η Τουρκική Ριβιέρα καθιερώνεται πλέον όλο και περισσότερο ως χειμερινός προορισμός λόγω χαμηλών τιμών, καθώς οι τιμές του καλοκαιριού ήταν ανεβασμένες σημαντικά.

Χαρακτηριστικά τόνισε ότι η περιοχή γύρω από την Αττάλεια σημειώνει επί του παρόντος αύξηση 17% στις χειμερινές κρατήσεις σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι.

Η Κρήτη μένει στα ευχολόγια

Στην Κρήτη για μια ακόμη χρονιά, παρά το ευχολόγια και τις υποσχέσεις η σεζόν τελειώνει στα μέσα Νοεμβρίου και αυτό που κάνει η TUI είναι να προσθέσει 11 τσάρτερ την δεύτερη εβδομάδα του Νοέμβρη που θα μεταφέρουν κατά προσέγγιση 2.000 τουρίστες.

«Αυτό σε καμία περίπτωση δεν σημαίνει επέκταση της σεζόν» είπε στην «Π» ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Διευθυντών Ξενοδοχείων Γιώργος Πελεκανάκης σημειώνοντας ότι δεν τέθηκε καθόλου θέμα πτήσεων το χειμώνα, ούτε έγιναν σχετικές συζητήσεις με ξενοδόχους του νησιού.

Η φθηνή Τουρκία προσδοκά έσοδα ρεκόρ

Το πρώτο εξάμηνο του 2023 οι επισκέπτες της Τουρκίας ξεπέρασαν τα 22 εκατομμύρια, ενώ στόχος είναι τα φετινά τουριστικά έσοδα να φθάσουν τα 56 δισ. δολλάρια, έναντι 46 δισ. δολάρια πέρυσι. Όπως αναφέρει ο Οικονομικός Ταχυδρόμος:

tui
Μπορεί ο πληθωρισμός να έχει εκτοξευθεί στην Τουρκία και να κυμαίνεται στα επίπεδα του 50%, αλλά η χαμηλή ισοτιμία της λίρας που βρίσκεται κοντά σε χαμηλά επίπεδα ρεκόρ έναντι άλλων ισχυρών νομισμάτων, έχει κάνει τον προορισμό σχετικά φθηνό.

Η πτώση της λίρας έναντι του ευρώ, που διαμορφώθηκε σε 40% το περασμένο δωδεκάμηνο, σημαίνει ότι η χώρα μπορεί πλέον να ανταγωνιστεί παραδοσιακά φθηνούς ευρωπαϊκούς προορισμούς, όπως η Πορτογαλία. Δεν μπορεί να φάει κανείς στο Παρίσι με λιγότερα από 7 ή 8 ευρώ, ενώ στην Τουρκία τρώει με 3 ευρώ ανέφεραν τουρίστες από τη Γαλλία στους Φαινάνσιαλ Τάιμς.

Σύμφωνα με δημοσίευμα των FT, η τουριστική βιομηχανία της Τουρκίας αποδεικνύεται ιδιαίτερα ανθεκτική με τους ειδικούς να εκτιμούν πως τα έσοδα του κλάδου θα φθάσουν στα υψηλότερα επίπεδα της τελευταίας 10ετίας. Τη στιγμή φυσικά που η τουρκική οικονομία με το ΑΕΠ των 900 δισ. δολ. εξακολουθεί να ταλανίζεται…

Αρκετοί Ευρωπαίοι που πλήττονται από την ακρίβεια έχουν στραφεί στα πακέτα που προσφέρει η γειτονική χώρα για φθηνές διακοπές. Η διολίσθηση της λίρας, η οποία διαπραγματεύεται κοντά σε χαμηλά επίπεδα ρεκόρ έναντι των βασικών νομισμάτων, έχει κάνει την Τουρκία δελεαστικό προορισμό.

«Για όσους αναζητούν πιο προσιτές ταξιδιωτικές εμπειρίες, η Τουρκία ταιριάζει στο λογαριασμό», δηλώνει ο Eduardo Santander, εκτελεστικός διευθυντής της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ταξιδιών.

Διακοπές όλο τον χρόνο

Την τουριστική σεζόν στην Τουρκία καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου επεκτείνει η TUI, καθώς συγκαταλέγεται στους πιο δημοφιλείς προορισμούς διακοπών για τους πελάτες της από όλες τις αγορές.

Σημειώνεται ότι περίπου 1,9 εκατ. επισκέπτες ταξίδεψαν στην Τουρκία με την εταιρεία το 2022.

Η χώρα, όμως, δεν είναι περιζήτητη μόνο κατά την καλοκαιρινή περίοδο. Οι πελάτες της TUI Deutschland μπορούν να κάνουν κράτηση για διακοπές στην Αττάλεια όλο το χρόνο. Η περιοχή στην Τουρκική Ριβιέρα είναι ο πέμπτος μεγαλύτερος προορισμός της TUI τη χειμερινή περίοδο. Τώρα η προσφορά επεκτείνεται και για τους Βρετανούς επισκέπτες. Για τη χειμερινή περίοδο 2023/24, οι χωρητικότητες για την Αττάλεια θα αυξηθούν κατά 30%.

Όπως τόνισε ο κ. Sebastian Ebel, διευθύνων σύμβουλος του ομίλου TUI: “Η ζήτηση για διακοπές υπερβαίνει κατά πολύ την κλασική καλοκαιρινή ταξιδιωτική περίοδο. Αυτό ισχύει για πολλές χώρες της δυτικής και ανατολικής Μεσογείου.

Ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Διευθυντών Ξενοδοχείων Γιώργος Πελεκανάκης
Ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Διευθυντών Ξενοδοχείων Γιώργος Πελεκανάκης

Οι πελάτες θέλουν υψηλό βαθμό ευελιξίας. Εκτός από τα κλασικά ταξίδια το καλοκαίρι, υπάρχει ένας αυξανόμενος αριθμός πελατών που περνούν το χειμώνα στο νότο ή ταξιδεύουν σε περιοχές διακοπών για αθλητικές και πολιτιστικές δραστηριότητες την άνοιξη και το φθινόπωρο. Πολλές περιοχές έχουν προετοιμαστεί καλά για τη μεγαλύτερη σεζόν και ξεκινούν κοινές πρωτοβουλίες με την TUI”.

Με το ολοκληρωμένο επιχειρηματικό της μοντέλο και τα δικά της αεροσκάφη και ξενοδοχεία, η TUI μπορεί να προσαρμοστεί γρήγορα στις αλλαγές της ζήτησης και να κάνει προσφορές διακοπών όλο το χρόνο. Μερικοί από τους πιο δημοφιλείς καλοκαιρινούς προορισμούς είναι επομένως πλέον ελκυστικοί και το χειμώνα. Πολλοί από τους Γερμανούς επισκέπτες της TUI επιθυμούν να περάσουν το χειμώνα στην Αττάλεια, για παράδειγμα. Ο όμιλος επεκτείνει τώρα την προσφορά και στους Βρετανούς πελάτες του.

Είναι μια κατάσταση win-win-win για όλους.  Οι επισκέπτες της TUI έχουν ακόμη περισσότερες επιλογές και ακόμη μεγαλύτερη ευελιξία στον προγραμματισμό του ταξιδιού των διακοπών τους, επωφελούνται από προσφορές σε διαφορετικές περιόδους.

Η διεύρυνση της σεζόν αποδίδει καρπούς για την τουριστική στρατηγική των προορισμών και η TUI μπορεί να χρησιμοποιήσει τα αεροσκάφη και τα ξενοδοχεία της περισσότερο και πιο αποτελεσματικά.

“Οι μεσογειακοί προορισμοί συγκαταλέγονται στους κορυφαίους προορισμούς για καλοκαιρινές διακοπές. Αυτό θα συμβεί και στο μέλλον. Όμως βλέπουμε σαφείς δυνατότητες για επιπλέον προσφορές καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους. Αυτό δημιουργεί πρόσθετες ευκαιρίες για τους προορισμούς και για την TUI”, τονίζει ο κ. Sebastian Ebel.