Τουλάχιστον τρεις έρευνες από ομοσπονδιακές Αρχές είναι σε εξέλιξη κατά του Έλον Μασκ και της εταιρείας του, της SpaceX σχετικά με το αν έχουν συμμορφωθεί με τους ομοσπονδιακούς κανόνες που αποσκοπούν στην προστασία της εθνικής ασφάλειας, ανέφεραν οι New York Times την Τρίτη.
Οι έλεγχοι έχουν ξεκινήσει από την Πολεμική Αεροπορία, τον γενικό επιθεωρητή του υπουργείου Άμυνας και τον υφυπουργό Άμυνας αρμόδιο για τις πληροφορίες και την ασφάλεια, ανέφερε η αμερικανική εφημερίδα, επικαλούμενη οκτώ άτομα με γνώση των περιστατικών αλλά και εσωτερικά έγγραφα.
Το δημοσίευμα αναφέρει ότι ο Μασκ και η SpaceX «επανειλημμένα δεν κατάφεραν να συμμορφωθούν με τα ομοσπονδιακά πρωτόκολλα αναφοράς που αποσκοπούν στην προστασία των κρατικών μυστικών». Αυτό, μεταξύ άλλων, αφορά τη μη παροχή λεπτομερειών που αφορούν συναντήσεις του Μασκ με ξένους ηγέτες.
Ειδικότερα η Πολεμική Αεροπορία των ΗΠΑ επικαλέστηκε πιθανούς κινδύνους για την ασφάλεια για να αρνηθεί στον Μασκ πρόσβαση υψηλού επιπέδου ασφαλείας.
Τους ίδιος λόγους επικαλέστηκαν και σύμμαχοι των ΗΠΑ, μεταξύ τους και το Ισραήλ, οι οποίοι έχουν εκφράσει τις ανησυχίες τους ότι θα μπορούσε να μοιραστεί ευαίσθητα δεδομένα.
Δύο γερουσιαστές, οι Δημοκρατικοί Τζιν Σαχίν και Τζακ Ριντ, δήλωσαν ότι θα πρέπει να διερευνηθούν από το Πεντάγωνο και τις υπηρεσίες επιβολής του νόμου δημοσιεύματα ότι ο Μασκ έχει μιλήσει πολλές φορές με Ρώσους αξιωματούχους, αλλά και τον ίδιο τον πρόεδρο Πούτιν.
Ως ένα βαθμό αυτή την ανησυχία συμμερίζεται και ο υφυπουργός Πολεμικής Αεροπορίας Φρανκ Κένταλ, ο οποίος απάντησε στην Σαχίν ότι έχει και αυτός την ίδια ανησυχία, αλλά δεν μπορεί να σχολιάσει τις άδεια χειρισμού απόρρητου υλικού που μπορεί να έχει ένα πρόσωπο.
Εν τω μεταξύ, η αντιμετώπιση του Μασκ από την επερχόμενη διακυβέρνηση υπό τον Τραμπ αναμένεται να είναι σαφώς καλύτερη.
Προ ημερών το Reuters ανέφερε ότι η ομάδα μετάβασης του Τραμπ θέλει η νέα κυβέρνηση να εγκαταλείψει μια απαίτηση αναφοράς ατυχημάτων αυτοκινήτων στην οποία αντιτίθεται η Tesla του Έλον Μασκ
H κίνηση, αν υλοποιηθεί, θα μπορούσε να περιορίσει σε πολύ μεγάλο βαθμό την ικανότητα της κυβέρνησης να διερευνήσει και να ρυθμίσει την ασφάλεια των οχημάτων με συστήματα αυτόματης οδήγησης.
Η κατάργηση της διάταξης, προσθέτει το Reuters, θα ωφελούσε ιδιαίτερα την Tesla, η οποία έχει αναφέρει τα περισσότερα ατυχήματα (περισσότερα από 1.500) στις ομοσπονδιακές ρυθμιστικές αρχές ασφαλείας στο πλαίσιο του προγράμματος.