Πώς τα «ίχνη» ενός Κρητικού οδήγησαν στη Σόφια τις έρευνες του Οργανωμένου για τους πίνακες

Ο κύκλος των κατηγορουμένων στην υπόθεση που χειρίστηκε το Τμήμα Αντιμετώπισης Οργανωμένου Εγκλήματος Κρήτης με τους πίνακες σπουδαίων ζωγράφων που φέρονται να «παζάρευαν» έναντι εκατομμυρίων ευρώ, αν και πλαστοί, με βάση τις επίσημες πραγματογνωμοσύνες της ΕΛ.ΑΣ, είναι πιθανόν να διευρυνθεί περαιτέρω καθώς εκκρεμεί η πραγματογνωμοσύνη του περιβόητου πίνακα του Τζάκσον Πόλοκ,  από τον οποίο ξεκίνησαν όλα τον περασμένο Φεβρουάριο στη Βουλγαρία.

Προς 12 εκατομμύρια ευρώ ήταν η διαπραγμάτευση του εν λόγω πίνακα και εν τέλει η όλη διαδικασία τινάχθηκε στον αέρα, καθώς το Οργανωμένο είχε ήδη ζητήσει την συνδρομή της Europol και έτσι αστυνομικοί προχώρησαν σε καίρια επέμβαση στις 18 Φεβρουαρίου στην Σόφια. Εκείνη τη χρονική στιγμή τα στελέχη του Οργανωμένου δεν ήξεραν-και ακόμα δεν ξέρουν, αν και υποψιάζονται πια-αν ο επίμαχος  πίνακας που αποδίδεται στον Αμερικανό ζωγράφο Τζάκσον Πόλοκ, είναι γνήσιος ή πλαστός.

Αν και η δικογραφία με πέντε βασικούς κατηγορούμενους έχει πάρει ήδη το δρόμο της δικαστικής διερεύνησης τις τελευταίες ημέρες, η πραγματογνωμοσύνη για τον πίνακα του Πόλοκ, από τον οποίο άρχισαν όλα, δεν έχει ακόμα ολοκληρωθεί και διαβιβαστεί αρμοδίως.

Από αυτήν θα εξαρτηθεί και η ποινική αντιμετώπιση τουλάχιστον ενός ακόμα προσώπου που είναι Κρητικός και ουσιαστικά είναι το άτομο που αποτέλεσε το «όχημα» της έρευνας του Τμήματος Αντιμετώπισης Οργανωμένου Εγκλήματος. Μία έρευνα που ξεκίνησε από την Κρήτη και επεκτάθηκε μέχρι το εξωτερικό με επίκεντρο την Σόφια της Βουλγαρίας.

Με βάση την προανάκριση, στο εν λόγω πρόσωπο φέρεται να είχε ανατεθεί να βρει αγοραστές στο εξωτερικό και για το λόγο αυτό, υποστηρίζεται, ότι τον τελευταίο χρόνο έκανε συχνά ταξίδια στη γειτονική χώρα, με τελευταία στα τέλη Ιανουαρίου. Στους υποψήφιους αγοραστές του έργου συγκαταλεγόταν και ένας Ελβετός αγοραστής.

Πάντως, μέχρι της γνωστοποίησης του αποτελέσματος της πραγματογνωμοσύνης, οι Αρχές δεν είναι και σε θέση να προσδιορίσουν το τελούμενο αδίκημα, εάν δηλαδή αποτελεί προϊόν κλοπής ή είναι πλαστό έργο τέχνης που δημιουργήθηκε με σκοπό την εξαπάτηση των υποψήφιων αγοραστών.