Ουάσινγκτον: Τα πρώτα επίσημα στοιχεία από την έρευνα για την τραγωδία

Παραβιάσεις στο σχέδιο πτήσεως του στρατιωτικού ελικοπτέρου και ένα άτομο λιγότερο στον Πύργο Ελέγχου είναι τα νεότερα στοιχεία από την έρευνα για τις συνθήκες υπό τις οποίες το Black Hawk, συγκρούστηκε με το προπορευόμενο Bombardier της American Airlines, στην Ουάσινγκτον, με αποτέλεσμα να σκοτωθούν 67 άτομα, ενώ το Διαδίκτυο κατακλύζεται με θεωρίες συνωμοσίας, όπως ότι το ελικόπτερο εκτελούσε πολύ συγκεκριμένη άσκηση, που ήταν προσομοίωση εκκένωσης του Λευκού Οίκου και μεταφοράς του προέδρου Τραμπ σε πυρηνικό καταφύγιο.

Στο ελικόπτερο επέβαιναν τρία άτομα, δύο άνδρες και μία γυναίκα, η οποία ήταν η συγκυβερνήτης και τα στοιχεία της δεν έχουν ανακοινωθεί.  Τόσο η συγκυβερνήτης όσο και κυβερνήτης του ελικοπτέρου, αξιολογούνταν, σύμφωνα με την επίσημη ενημέρωση. Το Fox News ανέφερε ότι η συγκυβερνήτης ήταν μια γυναίκα με 500 ώρες πτήσης εμπειρίας, οι οποίες θεωρούνται “φυσιολογικές”.

Το πλήρωμα του ελικοπτέρου

Ο επικεφαλής εκπαιδευτής πιλότος,  προσδιορίστηκε ως Αρχιπλοίαρχος 2, Andrew Eaves. Ο ίδιος και η συγκυβερνήτης ήταν εξοικειωμένοι με τη διαδρομή. Eν τω μεταξύ, το τρίτο άτομο στο ελικόπτερο, ο επικεφαλής του πληρώματος, ονομάστηκε Ryan O’Hara. Η αεροπορική τραγωδία στην Ουάσινγκτον είναι η φονικότερη αεροπορική καταστροφή στις ΗΠΑ, από το 2001.

Τουλάχιστον 40 σοροί, μεταξύ των οποίων και οι τρεις στρατιώτες που επέβαιναν στο ελικόπτερο, έχουν ανασυρθεί από τα παγωμένα νερά του ποταμού Ποτόμακ, καθώς οι επιχειρήσεις ανάσυρσης συνεχίζονται την Παρασκευή.

Ο Αρχιπλοίαρχος Andrew Eaves ήταν παντρεμένος και πατέρας δύο παιδιών. Ο Ryan O’Hara φέρεται να ήταν ο επιθεωρητής της πτήσης και ήταν πατέρας ενός παιδιού.

Ο πρώην πλοηγός της Πολεμικής Αεροπορίας των ΗΠΑ, Jim Brauchle, δήλωσε στην DailyMail ότι οι ειδικοί φοβούνταν από καιρό ότι θα συνέβαινε μια τραγωδία όπως η συγκεκριμένη, λόγω του αυξανόμενου αριθμού των στενών επαφών μεταξύ αεροσκαφών. Δηλαδή κυκλοφορούσαν πολλά αεροπλάνα στον συγκεκριμένο χώρο και περνούσαν κοντά το ένα από το άλλο.

Μέρος του προβλήματος ήταν η αύξηση της εναέριας κυκλοφορίας σε συνδυασμό με τη σημαντική έλλειψη ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας στην FAA.  Το Black Hawk που ενεπλάκη στη συντριβή φαίνεται ότι πετούσε πολύ ψηλά και εκτός της εγκεκριμένης διαδρομής πτήσης του κατά τη διάρκεια της τραγωδίας την Τετάρτη, ανέφεραν οι New York Times (ΝΥΤ).

Η παραβίαση του σχεδίου πτήσεως από το Black Hawk

Σύμφωνα με πληροφορίες, το ελικόπτερο έπρεπε να πετάει σε διαφορετική τοποθεσία και χαμηλότερα από το έδαφος – όχι ψηλότερα από 200 πόδια – όταν χτύπησε το επιβατικό αεροσκάφος. Αντ’ αυτού φέρεται να πετούσε σε ύψος πάνω από 300 πόδια και περίπου μισό μίλι εκτός της εγκεκριμένης διαδρομής όταν χτύπησε το αεροσκάφος.

Ανώτερος αξιωματούχος του στρατού δήλωσε στους Τάιμς της Νέας Υόρκης ότι ο πιλότος του Black Hawk είχε πετάξει ξανά στη διαδρομή και γνώριζε καλά τους αυστηρούς περιορισμούς ύψους και τις διαδρομές.

Ο κυβερνήτης στο στρατιωτικό ελικόπτερο επιβεβαίωσε ότι είδε το αεροπλάνο της American Airlines και ο έλεγχος εναέριας κυκλοφορίας του είπε να ακολουθήσει τη διαδρομή και να μείνει πίσω από το αεροπλάνο.  Όμως ο πιλότος δεν ακολούθησε την προβλεπόμενη διαδρομή, δήλωσαν στους NYT άνθρωποι που ενημερώθηκαν για το θέμα.

Ένας ελεγκτής λιγότερο στον Πύργο Ελέγχου

Επίσης ένας ελεγκτής εναέριας κυκλοφορίας φέρεται να έλαβε άδεια να εγκαταλείψει νωρίτερα τη θέση του, λίγο πριν η πτήση 5342 της American Airlines συγκρουστεί στον αέρα με το στρατιωτικό ελικόπτερο πάνω από την Ουάσινγκτον. Έτσι εξηγείται η χθεσινή πληροφορία ότι ένας ελεγκτής εξυπηρετούσε δύο θέσεις εργασίας.

Αυτό σημαίνει ότι ένας ελεγκτής εναέριας κυκλοφορίας έμεινε να χειρίζεται τόσο την κυκλοφορία των ελικοπτέρων όσο και τη διαχείριση των αεροσκαφών – κάτι που θα έπρεπε να είναι διαχωρισμένο καθήκον – σύμφωνα με τους New York Times.  Τα καθήκοντα αυτά συνήθως αναλαμβάνονται από δύο άτομα από τις 10 το πρωί έως τις 9:30 το βράδυ, σύμφωνα με το δημοσίευμα.

Μετά τις 9:30μμ τα καθήκοντα συνήθως συνδυάζονται και αφήνονται σε ένα άτομο, καθώς το αεροδρόμιο έχει λιγότερη κίνηση αργότερα μέσα στη νύχτα.

Ωστόσο, ένας προϊστάμενος φέρεται να αποφάσισε να συνδυάσει αυτά τα καθήκοντα πριν από την προγραμματισμένη ώρα λήξης και επέτρεψε σε έναν ελεγκτή εναέριας κυκλοφορίας να φύγει νωρίτερα από την εργασία του. Η έκθεση της FAA αναφέρει ότι η διαμόρφωση του προσωπικού “δεν ήταν φυσιολογική για την ώρα της ημέρας και τον όγκο της κυκλοφορίας”. Παραμένει ασαφές γιατί ο προϊστάμενος επέτρεψε στον εργαζόμενο να φύγει νωρίτερα το βράδυ της Τετάρτης, λίγο πριν από τη σύγκρουση στον αέρα.

Η αλλαγή διαδρόμου προσγείωσης
Καθώς το αεροσκάφος πλησίαζε τον διάδρομο, ο πιλότος του ζήτησε από τον έλεγχο εναέριας κυκλοφορίας να αλλάξει  διάδρομο προσγείωσης , σύμφωνα με έκθεση της FAA. Το αεροπλάνο, ένα Bombardier CRJ700, είχε λάβει άδεια προσγείωσης στον διάδρομο 1, τον κύριο διάδρομο του αεροδρομίου, αλλά ο ελεγκτής ζήτησε στη συνέχεια από τον πιλότο να προσγειωθεί στον διάδρομο 33.

Μια πηγή δήλωσε στους Times ότι μια τέτοια κίνηση είναι ρουτίνα, ειδικά με τα περιφερειακά αεροσκάφη, και ότι η απόφαση μπορεί να ελήφθη για να αποφευχθεί η συμφόρηση στον κύριο διάδρομο προσγείωσης.

Πέντε νυν και πρώην ελεγκτές δήλωσαν επίσης στο πρακτορείο ότι ο ελεγκτής στον πύργο ελέγχου που ήταν μόνος θα έπρεπε να είχε δείξει μεγαλύτερη προνοητικότητα για να κατευθύνει τους δύο μακριά τον έναν από τον άλλον.

Οι θεωρίες συνωμοσίας

Εντωμεταξύ το Διαδίκτυο έχει κατακλυστεί από διάφορες θεωρίες για το τι έγινε το μοιραίο βράδυ. Οι ντετέκτιβ του διαδικτύου λοιπόν τις τελευταίες ώρες αναφέρουν ότι το ελικόπτερο Black Hawk έκανε πρόβα τη διαδρομή εκκένωσης του Λευκού Οίκου και την μεταφορά του προέδρου Τραμπ προς ένα πυρηνικό καταφύγιο. Η πτήση 5342 της American Airlines προσέγγιζε το εθνικό αεροδρόμιο Reagan της Ουάσινγκτον εκείνη την ώρα (γύρω στις 21.00 τοπική ώρα το βράδυ της Τετάρτης).

Το ελικόπτερο μετέφερε τρεις στρατιώτες κατά τη διάρκεια νυχτερινής άσκησης “σε έναν τυπικό διάδρομο για μια αποστολή συνέχειας της κυβέρνησης“, δήλωσε ο Πιτ Χέγκσεθ, υπουργός Άμυνας του Τραμπ. Αυτή η δήλωση δεν απέχει από τα σενάρια που κυκλοφορούν στο Διαδίκτυο. «Ο στρατός κάνει επικίνδυνα πράγματα. Κάνει πράγματα ρουτίνας σε τακτική βάση. Με τραγικό τρόπο, χθες το βράδυ, έγινε ένα λάθος”, ανέφερε ένας χρήστης.

Οι συνωμοσιολόγοι έσπευσαν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης να επιρρίψουν ανεπιβεβαίωτες ευθύνες στην κυβέρνηση των ΗΠΑ, υπονοώντας ότι η σύγκρουση πρέπει να έγινε σκόπιμα, επειδή “τα στρατιωτικά ελικόπτερα δεν πέφτουν πάνω σε αεροπλάνα”.

Μετά την δήλωση Χέγκσεθ, οι  «διαδικτυακοί ντετέκτιβ» δεν διστάζουν να διαδίδουν δημοσίως τις θεωρίες τους, για το ελικόπτερο και σχετικά με την διαδρομή εκκένωσης έκτακτης ανάγκης για τον πρόεδρο, στο πλαίσιο ενός έκτακτου περιστατικού συνέχισης της κυβέρνησης.

Μια αποστολή συνέχειας της κυβέρνησης (COG) στις ΗΠΑ αναφέρεται σε ένα σύνολο πολιτικών και διαδικασιών που έχουν σχεδιαστεί για να διασφαλίζουν ότι οι βασικές κυβερνητικές λειτουργίες συνεχίζονται κατά τη διάρκεια και μετά από ένα καταστροφικό γεγονός, όπως πυρηνική επίθεση, φυσική καταστροφή, κυβερνοεπίθεση ή τρομοκρατικό συμβάν.

Μία από τις πέντε βασικές πτυχές της αποστολής COG είναι η προστασία του προσωπικού και των υποδομών.

Πηγή:  enikos.gr