Ακόμα και εάν δεν είστε στο TikTok, στο οποίο χρωστά τη διασημότητά της, σίγουρα έχετε δει παντού την σοκολάτα Ντουμπάι. Εμπνευσμένη από το αραβικό επιδόρπιο Knafeh, συνδυάζει τις γεύσεις της σοκολάτας, του φιστικιού και του ταχινιού με φύλλο κρούστας και ξεπουλά σε σούπερ μάρκετ και ζαχαροπλαστεία.
Όμως, όλες οι σοκολάτες Ντουμπάι δεν είναι παρά αντίγραφα – κάποιες φορές, κακά αντίγραφα- της αυθεντικής. Η πρωτότυπη, με τίτλο Can’t Get Knafeh of It, από την FIX Chocolatier, πωλείται αποκλειστικά στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα.
Έγινε τόσο δημοφιλής στα social media, ώστε πλέον πωλείται μόνο για δύο ώρες την ημέρα και συχνά εξαντλείται μέσα σε λίγα λεπτά.
Ο Yezen Alani, που ίδρυσε την FIX μαζί με τη σύζυγό του Sarah Hamouda, δήλωσε στο BBC ότι η παγκόσμια προσοχή την οποία τράβηξε η σοκολάτα Ντουμπάι είναι κολακευτική και αλλά την ίδια στιγμή, τον έκανε να νιώθει και ταπεινός.
Η διασημότερη σοκολάτα του κόσμου ξεκίνησε από τις παράξενες επιθυμίες μιας εγκύου. Όταν κυοφορούσε το παιδί τους, το 2021, η Hamouda λαχταρούσε τις γεύσεις αυτές. Το ζευγάρι άρχισε να πουλά την σοκολάτα ένα χρόνο αργότερα, διευθύνοντας την επιχείρησή τους παράλληλα με τις κανονικές τους δουλειές.
«Η Sarah και εγώ μεγαλώσαμε στο Ηνωμένο Βασίλειο και μετακομίσαμε στο Ντουμπάι πριν από 10 χρόνια, οπότε έχουμε δυτικές και αραβικές ρίζες. Θέλαμε να δημιουργήσουμε γεύσεις εμπνευσμένες από αυτό», λέει ο Alani.
Μέρος της γοητείας της αυθεντικής σοκολάτας της FIX είναι η αποκλειστικότητά της. Κανείς μπορεί να την παραγγείλει μόνο χρησιμοποιώντας μια εφαρμογή delivery φαγητού, καθώς δεν μπορεί να την βρει σε καταστήματα ή σούπερ μάρκετ.
Κοστίζει περίπου 17 ευρώ η μία και μπορεί να αγοραστεί μόνο σε συγκεκριμένες ώρες της ημέρας, αφού η εταιρεία δεν προλαβαίνει να καλύψει τη ζήτηση.
Όμως, οι απομιμήσεις, που ονομάζονται «σοκολάτα Ντουμπάι», έχουν πλέον εξαπλωθεί σε όλο τον κόσμο.
Ο Alani λέει ότι αυτές οι αντιγραφές του προϊόντος τους είναι «πολύ απογοητευτικές επειδή ο κόσμος δοκιμάζει απομιμήσεις, κάτι που βλάπτει το brand μας».
Η viral μανία
Ένας από τους λόγους για την έκρηξη της ζήτησης της σοκολάτας είναι τα social media. Η αρχή αυτής της μανίας εντοπίζεται σε ένα βίντεο της Maria Vehera που έγινε viral στο TikTok, το 2023.
Στο βίντεο, που έχει σχεδόν επτά εκατομμύρια likes, η Vehera δοκιμάζει την μπάρα Knafeh για πρώτη φορά – μαζί με αρκετές άλλες που φτιάχνονται από την ίδια σοκολατοποιία.
Όταν ο Alani και η Hamouda ξεκίνησαν, απασχολούσαν ένα άτομο για να καλύπτει περίπου έξι έως επτά παραγγελίες την ημέρα.
Αλλά από τότε που η δημοτικότητα της δημιουργίας τους αυξήθηκε, κυρίως χάρη στο TikTok, η επιχείρησή τους απασχολεί τώρα 50 άτομα, τα οποία εκπληρώνουν 500 παραγγελίες την ημέρα.
Ένα μεγάλο θέμα συζήτησης είναι η τιμή του προϊόντος, η οποία είναι 17 ευρώ ανά τεμάχιο. «Είναι όλα χειροποίητα, γίνονται τα πάντα με το χέρι», λέει ο Alani. «Χρησιμοποιούμε υλικά υψηλής ποιότητας και η διαδικασία δεν είναι όπως όταν φτιάχνουμε άλλες σοκολάτες. Έχουμε το ψήσιμο, τον σχηματισμό της σοκολάτας σύμφωνα με το σχέδιο και την ίδια τη γέμιση, ακόμη και τα φιστίκια επιλέγονται και υποβάλλονται σε επεξεργασία με το χέρι».
Πηγή: moneyreview.gr