Οι μεταπωλητές ανεβάζουν τις τιμές της «Dubai chocolate» μετά τον χαμό στο Tiktok

Η «σοκολάτα του Ντουμπάι» έχει εξελιχθεί σε παγκόσμιο φαινόμενο, προκαλώντας φρενίτιδα τόσο στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης όσο και στα ράφια των σούπερ μάρκετ της Ευρώπης.

Το viral γλύκισμα με βάση τη σοκολάτα γάλακτος, τη χειροποίητη γέμιση από φιστίκι και τραγανό καταΐφι, έκανε το ντεμπούτο του στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα από το ζαχαροπλαστείο Fix Dessert Chocolatier και σήμερα θεωρείται από τις πιο περιζήτητες σοκολάτες παγκοσμίως.

Παρότι το αυθεντικό προϊόν διατίθεται αποκλειστικά στα Εμιράτα, αυτό δεν εμπόδισε τις διεθνείς αγορές – και ιδιαίτερα ευρωπαϊκές εταιρείες – να κυκλοφορήσουν αναπαραγωγές του, με πιο χαρακτηριστική την ελβετική Lindt, που δημιούργησε τη δική της πολυτελή εκδοχή.

Οι επανεκδόσεις, αν και εξίσου δημοφιλείς, είναι εξαιρετικά δύσκολο να βρεθούν. Σε πολλές χώρες, οι σοκολάτες εξαντλούνται σε λίγα λεπτά, με καταναλωτές να σχηματίζουν ουρές και να αγοράζουν σε μεγάλες ποσότητες για μεταπώληση.

Στην Πορτογαλία, η ζήτηση έχει οδηγήσει σε μαζική μεταπώληση μέσω OLX και Vinted, όπου μια σοκολάτα του Lidl, με αρχική τιμή €4,99, εμφανίζεται προς πώληση ακόμη και στα €20. Σύμφωνα με την εφημερίδα Expresso, κάποιες εκδοχές φτάνουν τα €50 ανά τεμάχιο. Υπάλληλος της Lindt ανέφερε ότι η συγκεκριμένη σοκολάτα εξαντλήθηκε μέσα σε 40 λεπτά από την κυκλοφορία της.

Ανάλογη εικόνα επικρατεί σε Γαλλία, Ηνωμένο Βασίλειο και Γερμανία, όπου αρκετά σούπερ μάρκετ διαθέτουν «Dubai-style» σοκολάτες σε περιορισμένη διαθεσιμότητα. Πάντως, γερμανικό δικαστήριο στην Κολωνία έκρινε ότι οι σοκολάτες μπορούν να φέρουν την ονομασία «σοκολάτα Ντουμπάι» μόνο αν έχουν παραχθεί στα ΗΑΕ, καθώς κάποιες αντίστοιχες προέρχονται από την Τουρκία.

Η αυθεντική σοκολάτα με τίτλο “Can’t Get Knafeh Of It” πωλείται στα ΗΑΕ στην τιμή των 68,25 ντίρχαμ (περίπου €17,20). Η δημιουργός της, Σάρα Χαμούντα, εξηγεί ότι η υψηλή τιμή αποδίδεται στη χειροποίητη παραγωγή και στα ποιοτικά υλικά, όπως βελγική ή ελβετική σοκολάτα, αυθεντικό φιστίκι και knafeh (αραβικό καταΐφι).

Η ίδια δήλωσε στο CNN ότι η επιχείρησή της δέχεται πλέον έως και 100 παραγγελίες το λεπτό, έναντι έξι ή επτά την ημέρα μέχρι πριν μερικούς μήνες. Τα social media, και κυρίως το TikTok, έχουν διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο στην εκτόξευση της δημοτικότητας, ενισχύοντας παράλληλα την αίσθηση σπανιότητας και την τιμή μεταπώλησης.

Η τρέλα με τη σοκολάτα του Ντουμπάι δεν περιορίζεται στα γλυκά του εμπορίου. Cake εκδοχές και επιδόρπια εμπνευσμένα από τη διάσημη μπάρα έχουν αρχίσει να εμφανίζονται στα ζαχαροπλαστεία, ενώ εκατοντάδες TikTokers και food bloggers ανεβάζουν συνταγές για «σπιτική Dubai Chocolate Bar», δίνοντας στους λάτρεις της γεύσης μια εναλλακτική λύση.

Ανεξάρτητα από την τιμή ή τη διαθεσιμότητα, το γλύκισμα του Ντουμπάι έχει κατακτήσει τις καρδιές (και τα κινητά) εκατομμυρίων καταναλωτών, επιβεβαιώνοντας πως η επόμενη παγκόσμια τάση γλυκισμάτων δεν γεννιέται απαραίτητα σε κάποιο εργαστήριο – αλλά σε ένα post που έγινε viral.