εγκλωβισμένo κάθετα στην διώρυγα του Σουέζ το τεράστιο Ever Green

Σαν μια τεράστια φάλαινα εγκλωβισμένη κάθετα στην διώρυγα του Σουέζ μοιάζει το τεράστιο Ever Green, ένα πλοίο συμφερόντων Ταϊβάν μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που στο παρελθόν είχε ξαναμπλοκάρει λιμάνι.

Τα συστατικά του νέου οικονομικού δράματος για την Ευρώπη και όλον τον κόσμο είναι στην πραγματικότητα οι αντίξοες καιρικές συνθήκες, η κακή ορατότητα και το μικρό βάθος στο σημείο της προσάραξης. Κανένα πλοίο δεν μπορεί πλέον να διέλθει από τη διώρυγα εδώ και μερικές ημέρες. Και κανείς δεν ξέρει πόσο διάστημα ακόμη θα χρειαστεί, μέχρις ότου βρεθεί τρόπος μεταφοράς του γιγαντιαίου εμπορικού για να αποκατασταθεί η διέλευση.

Στο βόρειο και νότιο σημείο της διώρυγας έχει σχηματιστεί ουρά από εμπορικά πλοία, τα πληρώματα των οποίων  ευελπιστούν ότι θα μπορέσουν κάποια στιγμή να συνεχίσουν την πορεία για να ξεφορτώσουν το εμπόρευμά τους σε λιμάνια της Ευρώπης. Το γεγονός καθιστά ακόμη πιο σαφή την νευραλγική σημασία του περάσματος.

Σύμφωνα με την διαχειρίστρια υπηρεσία του Σουέζ, κάθε χρόνο διαπλέουν την λωρίδα 19.000 πλοία. Με αυτόν τον τρόπο συντομεύουν τον χρόνο διαδρομής ανάμεσα στην Ερυθρά Θάλασσα και την Μεσόγειο. Κατά μέσον όρο 50 εμπορικά την ημέρα, τα οποία μεταφέρουν ένα εκατομμύριο τόνους εμπορευμάτων.

Χθες επρόκειτο να γίνει νέα   επιχείρηση αποκόλλησης του Ever Given καθώς η πλημμυρίδα που αναμενόταν το βράδυ υπήρχε εκτίμηση  ότι μπορεί να διευκόλυνε το εγχείρημα.

Σε τηλεφωνική του συνέντευξη με αιγυπτιακό τηλεοπτικό σταθμό, ο ναύαρχος Οσάμα Ράμπι, πρόεδρος της αιγυπτιακής αρχής της Διώρυγας του Σουέζ (SCA), δήλωσε ότι το σκάφος μετακινήθηκε «κατά 30 μοίρες προς τα δεξιά και τα αριστερά» για πρώτη φορά.

«Αυτό είναι καλή ένδειξη», σύμφωνα με τον ίδιο, για την εξέλιξη των προσπαθειών αποκόλλησης του σκάφους.

Το σκάφος με βάρος άνω των 220.000 τόνων και μήκος 400 μέτρων έχει προσαράξει από την Τρίτη στο νότιο τμήμα της διώρυγας, κοντά στην πόλη του Σουέζ, παρεμποδίζοντας την κίνηση στον κανάλι, που συγκεντρώνει πάνω από το 10% του διεθνούς θαλάσσιου εμπορίου.