Καθοδόν για την πρώτη 48ωρη απεργία σε Guardian και Observer έως αντίδραση για την επικείμενη πώληση της παλαιότερης κυριακάτικης εφημερίδας του κόσμου στον νεοφυή όμιλο Tortoise Media, η καθημερινή Mirror συγχωνεύεται με το γκλόσι περιοδικό ΟΚ!.
Η συγχώνευση των εντύπων έγινε γνωστή στο προσωπικό της Mirror με σημείωμα της διευθύντριας Κάρολαϊν Γουότερστον το οποίο διακινήθηκε με μέιλ εσωτερικής κυκλοφορίας.
«Θέλω να σας ενημερώσω ότι σκοπεύω να συγκεντρώσω τις ομάδες μας, από την Mirror, τα περιοδικά και τα ένθετα σε μία ενιαία βάση. Το κάνω αυτό για να εδραιώσω τη σημαντική εμπειρία και τεχνογνωσία που διαθέτουμε, επιτρέποντάς μας τελικά να αξιοποιήσουμε στο έπακρο τη φανταστική δημοσιογραφία και των δύο ομάδων και να επιτύχουμε καλύτερα αποτελέσματα για τις μάρκες μας», αναφέρει στο σημείωμα της η Γουότερστον που διέρρευσε στον βρετανικό Τύπο και συγκεκριμενοποιεί αναφέροντας πως «η κίνηση αυτή έχει ως στόχο να υποστηρίξει την ανάπτυξη του Mirror και τη βιωσιμότητα των συμπληρωματικών εκδόσεων και των ενθέτων μας, συμπεριλαμβανομένου του περιοδικού OK!».
Η συγχώνευση της Mirror με το περιοδικό OK!, υποστηρίζεται πως δεν αφορά στη μείωση του προσωπικού, αλλά αποσκοπεί στη μείωση των διπλών ρεπορτάζ για ορισμένους τομείς. Αμέσως, όμως, προκάλεσε ανησυχίες.
Η διευθύντρια της Mirror επιμένει ότι θα συνεχίσει τη «μακρά και υπερήφανη ιστορία της εκστρατείας και της ερευνητικής δημοσιογραφίας», παρά τη συγχώνευση του προσωπικού της με το περιοδικό OK!
Η Mirror είναι γνωστή για την αποκαλυπτική δημοσιογραφία της, με έρευνες οι οποίες εκτείνονται από τα κλαμπ με σφραγίδες μέχρι την τραγωδία στο Χίλσμπορο και το Partygate επι διακυβέρνησης Τζόνσον μέσα στην Πανδημία, ενώ το εβδομαδιαίο περιοδικό OK! είναι γνωστό για την κάλυψη των γάμων διασημοτήτων.
Ο όμιλος Reach τόνισε ότι οι αλλαγές θα αφορούν μόνο τις συντακτικές ομάδες showbiz και αφιερωμάτων (οι οποίες έχουν ήδη αλληλοκάλυψη). Η κάλυψη των διασημοτήτων αποτελούσε ανέκαθεν βασικό στοιχείο της ταμπλόιντ Mirror – ειδικά στη νεότερη εποχή.
Αλλά το OK!, το οποίο προστέθηκε κάτω από την «ομπρέλα» του Reach μετά την εξαγορά των τίτλων μέσων ενημέρωσης του εκδότη Ρίτσαρντ Ντέσμοντ το 2018, θεωρείται ένας κόσμος διαφορετικός από τη Mirror όσον αφορά το ιστορικό του. Η θεματολογία του επικεντρώνεται στη βασιλική οικογένεια, την τηλεόραση και άλλο περιεχόμενο για διασημότητες.
Εργαζόμενοι στην Mirror εκτιμούν πως η κίνηση αυτή αποτελεί απάντηση στην πτώση της ψηφιακής επισκεψιμότητας.
Τον Σεπτέμβριο, ο συνολικός χρόνος που αφιέρωσε το κοινό στον ιστότοπο της Mirror μειώθηκαν κατά 29% σε ετήσια βάση (σύμφωνα με την Ipsos iris) και ο χρόνος που αφιέρωσε στο OK! μειώθηκε κατά 42%.
Η έντυπη κυκλοφορία της Daily Mirror μειώθηκε λίγο περισσότερο από 15% σε ετήσια βάση σε 210.900 αντίτυπα την ημέρα τον Οκτώβριο.
Η μέση εβδομαδιαία κυκλοφορία του OK! είναι τώρα λίγο κάτω από 50.000 αντίτυπα (από πάνω από 300.000 πριν από μια δεκαετία).
Οι ίδιοι άνθρωποι «βλέπουν» τη συγχώνευση ως μέρος της αυξανόμενης εστίασης στο ψηφιακό περιεχόμενο της σόουμπιζ, το οποίο θεωρείται πιο ικανό να αυξήσει τις προβολές σελίδων στο διαδίκτυο.
Οι αλλαγές έρχονται σε ένα ευρύτερο πλαίσιο συνεχιζόμενων απολύσεων σε όλους τους τίτλους της Mirror.
O Reach, στoν οποίο ανήκουν περισσότερες από 130 εφημερίδες και ιστότοποι σε όλο το Ηνωμένο Βασίλειο, συμπεριλαμβανομένων των Mirror, Daily Express και OK!, προχώρησε σε μείωση περίπου 650 θέσεων εργασίας το 2023, η μεγαλύτερη ετήσια μείωση θέσεων εργασίας στον κλάδο των εφημερίδων στο Νησί εδώ και δεκαετίες, αναφέρουν βρετανικά ΜΜΕ.
Η ανακοίνωση για την περικοπή 450 από αυτές τις θέσεις εργασίας -σχεδόν το ένα δέκατο του εργατικού δυναμικού- οδήγησε το προσωπικό να ζητήσει την παραίτηση του διευθύνοντα συμβούλου Τζιμ Μιούλεν. Η εταιρεία δήλωσε ότι τα ψηφιακά της έσοδα μειώθηκαν κατά 21 εκατ. λίρες το 2023 σε 127,8 εκατ. λίρες.
Ο CEO του δημοσιογραφικού ομίλου υποστηρίζει ότι κατά το τελευταίο μέρος του 2024 οι αποχωρήσεις υπερκαλύφθηκαν από 60 νέες προσλήψεις συντακτών, συμπεριλαμβανομένων των «συγγραφέων κοινού» και των «δημοσιογράφων γενικών αποστολών», οι οποίοι είναι επιφορτισμένοι με την παραγωγή περιεχομένου σε όλο τον όμιλο, καλύπτοντας δημοφιλή θέματα όπως η τηλεόραση, η κηπουρική και το DIY.