ΒΕΝΙΖΕΛΕΙΟ: Ο ασθενής στα ΤΕΠ θα μπορεί να γνωρίζει πόση ώρα θα χρειαστεί να περιμένει
Ο ασθενής στα ΤΕΠ θα μπορεί να γνωρίζει πόση ώρα θα χρειαστεί να περιμένει

Μόλις τρεις στους δέκα ασθενείς έχουν πραγματικό λόγο για να περιμένουν στο Τμήμα Επειγόντων Περιστατικών!
Το Βενιζέλειο νοσοκομείο, προκειμένου να αποσυμφορήσει τα ΤΕΠ, εδώ και μία βδομάδα έχει εγκαταστήσει μία καινοτόμο ηλεκτρονική εφαρμογή.

Κατά την προσέλευση του πολίτη στα ΤΕΠ του Βενιζελείου, ενημερώνεται μέσω ειδικής οθόνης για τον μέσο χρόνο αναμονής, σε πραγματικό χρόνο (real time), που θα χρειασθεί έως τη στιγμή που θα εξετασθεί από τους ιατρούς στα εξειδικευμένα ιατρεία του τμήματος.

Επίσης, στην ίδια οθόνη αποτυπώνονται και στατιστικοί δείκτες που «τρέχουν» και αυτοί σε πραγματικό χρόνο και αφορούν την προσέλευση στα ΤΕΠ κάθε χρονική στιγμή, σε σύγκριση με την αντίστοιχη χρονική στιγμή του 2017. Η εν λόγω ενημέρωση γίνεται και από την ιστοσελίδα του Βενιζελείου www.venizeleio.gr, στο πάνω δεξί μέρος της (τις ημέρες που εφημερεύει το νοσοκομείο).

Ο κ. Μοσχοβάκης
Ο κ. Μοσχοβάκης

Ο αναπληρωτής διοικητής του νοσοκομείου, κ. Γιώργος Μοσχοβάκης, αναφέρει στην «Π» πως πρόκειται, ουσιαστικά, για ένα σύστημα όπως το γνωρίζουν οι πελάτες των τραπεζών που βλέπουν κατά μέσο όρο πόσος είναι ο χρόνος που θα χρειαστούν να περιμένουν μέχρι να εξυπηρετηθούν.

«Έχουμε δει ότι στα ΤΕΠ συνωστίζονται περιστατικά που δεν είναι για ΤΕΠ,  περίπου το 70% των περιστατικών είναι για τακτικά εξωτερικά ιατρεία.

Η εφαρμογή υπάρχει και στην ιστοσελίδα μας και μπορεί κανείς να τη δει  από οπουδήποτε και αν βρίσκεται. Έτσι, αν υπάρχει η δυνατότητα να περιμένει, μπορεί να επιλέξει να έρθει στο νοσοκομείο μία άλλη μέρα», εξηγεί.

Όπως λέει, χαμηλός χρόνος αναμονής θεωρείται ως 30 λεπτά, από 30 ως 50 λεπτά είναι ο συνήθης ενώ αυξημένη αναμονή σημαίνει άνω των 50 λεπτών.

Ο κ. Μοσχοβάκης αναφέρει πως έρευνα έχει δείξει ότι τις μεσημβρινές και τις βραδινές ώρες ο κόσμος εξυπηρετείται καλύτερα.

 

Άγγιξαν τους 100.000 οι ασθενείς

Έρευνα για την επισκεψιμότητα του Τμήματος Επειγόντων Περιστατικών στο Γ.Ν.Η. Βενιζέλειο για το 2017 δείχνει πως την περασμένη χρονιά πέρασαν από εκεί 97.336 ασθενείς ενώ φαίνεται αυξητική τάση στην αρχή του έτους, τους ανοιξιάτικους μήνες και στην καρδιά του καλοκαιριού (λόγω αυξημένης τουριστικής κίνησης).

Το 55% περίπου των επισκέψεων είναι άτομα ηλικίας έως 45 ετών, ενώ το υπόλοιπο 45% από 45 ετών και άνω.

Ώρες αιχμής είναι οι  πρωινές και αργά απογευματινές προς βραδινές ώρες.

Ο χρόνος που μεσολαβεί από την ώρα που ο πολίτης καταγραφεί ως επείγον περιστατικό από τη γραμματεία του ΤΕΠ έως την ώρα που θα εξετασθεί από τον ιατρό και θα του “παραγγελθούν” οι πρώτες εργαστηριακές εξετάσεις, με βάση και τα 52.828 περιστατικά για τα οποία παραγγέλθηκαν εξετάσεις το 2017 ανήλθε περίπου στα 40 λεπτά.

Το υπόλοιπο 45% αφορά περιστατικά στα οποία οι θεράποντες ιατροί δε χρειάστηκε να παραγγείλουν εξετάσεις ή αφορά περιστατικά τα όποια δεν εκτιμήθηκαν ως ιατρικώς επείγοντα. Προφανώς ο μέσος χρόνος αναμονής-εξυπηρέτησης γι’ αυτά τα περιστατικά είναι μικρότερος.

Με βάση τη στατιστική ανάλυση προκύπτει ότι η εκτίμηση του στατιστικού σφάλματος ανέρχεται στο 13,45%. Έχει λογική βάση η αφαίρεση των ακραίων τιμών και μάλιστα των ακραίων υψηλών τιμών, καθώς για παράδειγμα είναι απίθανο κάποιος να περιμένει πάνω από 3 ώρες χωρίς να έχει εξεταστεί από κάποιον ιατρό. Πιθανόν δε του παραγγέλθηκαν για κάποιο ιατρικό λόγο αμέσως εξετάσεις.

Αν αφαιρεθούν οι ακραίες τιμές προκύπτει ότι το 2017 ο μέσος χρόνος που μεσολαβεί από την ώρα που ο πολίτης καταγραφεί ως επείγον περιστατικό έως την ώρα που θα του “παραγγελθούν” οι πρώτες εργαστηριακές εξετάσεις ανέρχεται περίπου στα 30 λεπτά.

Παρατηρείται μια αυξημένη επισκεψιμότητα τον Ιανουάριο του 2017 (πιθανόν λόγω έξαρσης της γρίπης) και επίσης τον Μάρτιο του 2018.