ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ

Με τον φόβο μιας καταγγελίας και την απειλή μιας καταδικαστικής απόφασης προσφέρουν πλέον τις υπηρεσίες τους οι νοσοκομειακοί γιατροί και στο Ηράκλειο.

Κάνουν εξαντλητικές εξετάσεις στους ασθενείς, ακόμη κι αν αυτές δεν χρειάζονται για να έχουν το κεφάλι τους ήσυχο, ενώ δείχνουν απροθυμία να αναλάβουν τα βαριά περιστατικά.

Η πρόσφατη εγκύκλιος του Υπουργείου Οικονομικών που προβλέπει ότι οι γιατροί θα πληρώνουν τις επιδικαζόμενες αποζημιώσεις για ιατρικά λάθη αλλά και η πρόσφατη καταδικαστική απόφαση σε βάρος της παιδιάτρου στο Ρέθυμνο τούς έχει κάνει να φοβούνται να ασκήσουν την ιατρική.

Εξαντλητικές εξετάσεις ακόμη και για  τον… πονόδοντο

Όπως έλεγαν στην “Π” γιατροί που εργάζονται σε τμήματα πρώτης γραμμής, τώρα ακόμη και με… πονόδοντο να πας στο νοσοκομείο, υποβάλλεσαι σε πολλές, πολύωρες και συχνά αχρείαστες εξετάσεις, με αποτέλεσμα να περνάς αμέτρητες ώρες ταλαιπωρίας στο νοσοκομείο.

“Δεν μπορούμε να κάνουμε τη δουλειά μας έτσι, όλο αυτό είναι σε βάρος του ίδιου του πολίτη” τονίζουν.

Ο Γιώργος Κωστάκης
Ο Γιώργος Κωστάκης

Για τα σημαντικά προβλήματα που προκύπτουν με την ενεργοποίηση του νόμου περί αστικής ευθύνης των υπηρετούντων ιατρών στα δημόσια νοσοκομεία, μιλά στην “Π” ο πρόεδρος της Ένωσης Νοσοκομειακών Γιατρών Ηρακλείου Γιώργος Κωστάκης.

Ο χειρουργός τονίζει:

“Εκτός της σημαντικής οικονομικής επιβάρυνσης των νοσοκομειακών  ιατρών, λόγω της αναγκαιότητας σύναψης συμβολαίων  ασφαλιστικής κάλυψης με ιδιωτικές ασφαλιστικές εταιρείες, προβλήματα θα υπάρξουν και σε επίπεδο νοσοκομείων με σημαντικές επιβαρύνσεις  των οικονομικών τους,  λόγω της  διαφαινόμενης προκλητής   ζήτησης εξετάσεων και  ελέγχων στους ασθενείς,  απόρροια  της άσκησης εκ μέρους των ιατρών  αμυντικής ιατρικής.

Άλλο σημαντικό ζήτημα η δημιουργία κλίματος απροθυμίας για ανάληψη  και διεκπεραίωση των λεγόμενων βαρέων περιστατικών  εκ μέρους των ιατρών  ειδικά από τμήματα  πρώτης γραμμής  υπό τη συνεχή απειλή μιας δικαστικής –καταδικαστικής απόφασης.

Θα έχει  λοιπόν ως αποτέλεσμα την ταλαιπωρία των ασθενών με όλες τις χρονοβόρες και γραφειοκρατικές διαδικασίες  που απορρέουν από τα παραπάνω  με τελικό αντίκτυπο,  φθίνουσα πορεία της ποιότητας των προσφερόμενων υπηρεσιών υγείας προς τους πολίτες κι αυτό είναι το χειρότερο” καταλήγει.