Η ζωή στο γραφείο δεν είναι πάντα ομαλή: με στόχους που πρέπει να επιτευχθούν, πίεση από τους προϊσταμένους και διαφορετικές προσωπικότητες, οι σχέσεις μεταξύ των συναδέλφων δεν είναι πάντα εύκολες.
Μερικές φορές οι διαφωνίες και οι συγκρούσεις ξεσπούν ακόμη και στον υπαίθριο χώρο. Και σε αυτό το σημείο έρχεται η επικοινωνία, αναφέρει σε άρθρο της στο Psychologies.com, η Ava Skoupsky.
Η κατάκτησή της μπορεί να σας βγάλει από κάποιες δύσκολες καταστάσεις, και ειδικότερα να σας επιτρέψει να απαντήσετε έξυπνα σε ένα καυστικό σχόλιο που κάνει ένας συνάδελφος στη δουλειά. Ο στόχος; Να αποφύγετε να υποπέσετε σε σφάλμα με τρόπο που θα μετανιώσετε.
Τα 5 κλειδιά για να απαντήσετε σε ένα ανάρμοστο σχόλιο
Σύμφωνα με τον Emmanuel Chila, προπονητή ομιλίας, είναι δυνατόν να απαντήσετε ήρεμα σε ένα ανάρμοστο σχόλιο: «Δεν υπάρχει μία αλλά πολλές λύσεις ανάλογα με το προφίλ του ατόμου, τον χαρακτήρα και την κατάσταση (…) Επίσης, ανάλογα με το ιεραρχικό επίπεδο του ατόμου που κάνει το σχόλιο, δεν πρόκειται να χρησιμοποιήσετε το ίδιο στρατήγημα- πάνω απ’ όλα, πρέπει να βρείτε αυτό που αισθάνεστε άνετα να χρησιμοποιήσετε», εξηγεί ο ειδικός.
1. Αποφεύγοντας την παρατήρηση
Το πρώτο κλειδί δεν είναι να αναπηδήσετε από την καυστική ερώτηση, αλλά να την αποφύγετε: «για να την αποφύγετε με φινέτσα και εξυπνάδα, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τη σιωπή- δεν θα της δώσετε σημασία, ώστε το άτομο να μην έχει τη χαρά να ακούσει την απάντησή σας», συμβουλεύει ο Emmanuel Chila. Έξυπνο!
2. Το χιούμορ και η τέχνη του χλευασμού
Χρησιμοποιώντας το χιούμορ, μπορείτε να γελοιοποιήσετε τα λόγια κάποιου: «Θα σπάσουμε τα λόγια του, ελαχιστοποιώντας αυτά που λέει». Ο στόχος; Να μας διευκολύνει να προχωρήσουμε σε ένα δεύτερο θέμα. Φυσικά, πρέπει να είστε σε θέση να παραμείνετε ψύχραιμοι και να το πάρετε στα μέτρα σας, αλλά αυτό εξαρτάται από τη σωστή διαχείριση των συναισθημάτων σας.
3. Ρωτήστε και ζητήστε διευκρινίσεις
Αν θέλετε να αποσταθεροποιήσετε κάποιον, αλλά να το κάνετε έξυπνα και χωρίς εχθρότητα, το ιδανικό είναι να ρωτήσετε το άτομο για το τι πραγματικά εννοούσε και να του δώσετε την ευκαιρία να επαναδιατυπώσει: «όσο πιο ήρεμα και γαλήνια γίνεται, ο στόχος είναι να κάνετε το άτομο να συνειδητοποιήσει ότι μπορεί να έχει κάνει ένα γλωσσικό λάθος που θα μπορούσε να προκαλέσει ζημιά», εξηγεί ο προπονητής. Με διακριτικό τρόπο, το άτομο θα φτάσει να αμφισβητήσει τον εαυτό του.
4. Αρχή
Αν το σχόλιο είναι ακανθώδες, μπορείτε να πείτε στο άτομο ότι αυτό που είπε ήταν ακατάλληλο και ότι το πλαίσιο της ανταλλαγής δεν ήταν το θέμα: «αυτό απαιτεί αυτοπεποίθηση και βοηθάει στο να πλαισιωθεί το άτομο, ώστε να μην ξεφύγει από τον έλεγχο». Εν ολίγοις: διεκδικείτε τον εαυτό σας και επιβάλλετε την εξουσία σας, αν έχετε τη δύναμη να το κάνετε.
5. Το φαινόμενο του καθρέφτη
«Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τη χλεύη στο ίδιο επίπεδο με αυτό που έχει ειπωθεί», εξηγεί ο Emmanuel Chila. Ο στόχος; Να κάνετε τον άλλον να συνειδητοποιήσει ότι τα λόγια του μπορεί να είναι επιζήμια, παίζοντας το παιχνίδι του και αντιγράφοντας τον τύπο της παρατήρησής του. Είναι μια τεχνική που πονάει… έξυπνα!
6. Μοιραστείτε τη δυσφορία σας
Αυτό δεν είναι το πιο εύκολο πράγμα, αλλά το να μοιραστείτε τη δυσφορία σας με ειλικρίνεια βοηθάει το άτομο που κάνει την παρατήρηση να αμφισβητήσει τον εαυτό του: «θα συνειδητοποιήσει ότι αυτό που λέει είναι πληγωτικό ή θα κάνει τους άλλους (αν υπάρχουν πολλά άτομα παρόντα) να συνειδητοποιήσουν ότι αυτό που έχουν κάνει είναι πληγωτικό». Φυσικά, κάθε κατάσταση είναι δυνατή, αλλά όλα εξαρτώνται από το πού θέλετε να τοποθετήσετε τον κέρσορα της αντίδρασης και της άμυνας. Το σίγουρο είναι ότι έχετε ήδη τα πρακτικά κλειδιά για να μην επιτρέπετε πλέον στον εαυτό σας να εκφοβίζεται, με εξυπνάδα και ανταπόκριση.
Πηγή: ertnews.gr