Πρόσφατα η Metα (Facebook, Instagram, WhatsApp, Threads) ανακοίνωσε ότι ανέπτυξε τεχνολογίες και εργαλεία με τα οποία γίνεται επισήμανση στους χρήστες του περιεχομένου που έχει δημιουργηθεί με τεχνολογίες τεχνητής νοημοσύνης ώστε να περιοριστεί όσο είναι εφικτό η χρήση της ΑΙ για δημιουργία πλαστού οπτικοακουστικού υλικού (φωτογραφίες, βίντεο, ηχητικά αρχεία) για κακόβουλους σκοπούς όπως για παράδειγμα, για πολιτική προπαγάνδα, χειραγώγηση της κοινής γνώμης κ.α.
Σειρά παίρνει το TikTok που ανακοίνωσε ενέργειες και συνεργασίες για την αυτόματη επισήμανση περιεχομένου που δημιουργήθηκε μέσω τεχνητής νοημοσύνης . Η πλατφόρμα θα αρχίσει να επισημαίνει αυτόματα περιεχόμενο που δημιουργείται μέσω AI και μεταφορτώνεται από συγκεκριμένες πλατφόρμες, ενώ πρωτοπορεί στον κλάδο με την εφαρμογή των τεχνολογίας Διαπιστευτηρίων Περιεχομένου (Content Credentials), κάτι που συμβαίνει για πρώτη φορά στις πλατφόρμες διαμοιρασμού βίντεο.
Για την πραγματοποίηση αυτών των ενεργειών, το TikTok συνεργάζεται με με τον Συνασπισμό για την Προέλευση και Αυθεντικότητα Περιεχομένου – Coalition for Content Provenance and Authenticity (C2PA), ενώ ταυτόχρονα, υποστηρίζοντας τους χρήστες στην αντιμετώπιση της παραπληροφόρησης και στη διαχείριση του περιεχομένου που δημιουργήθηκε μέσω AI λανσάρει νέους πόρους γραμματισμού στα μέσα, που ανέπτυξε σε συνεργασία με ειδικούς όπως το Mediawise.