Τεχνητή Νοημοσύνη: Μπορεί να οδηγήσει σε μία χρυσή εποχή για τα ταξίδια

Από τις 24 έως τις 27 Σεπτεμβρίου, έχει προγραμματιστεί να πραγματοποιηθεί στη Λισαβόνα η παγκόσμια εκδήλωση WYSTC, η οποία απευθύνεται σε νέους, φοιτητές και εκπαιδευτικούς του τουρισμού και στην οποία μεταξύ άλλων, αναμένεται να συμμετέχουν περίπου 150 χώρες και πάνω από 40 ομιλητές του τουριστικού τομέα.

‘Ένα από τα επίκαιρα θέματα στην ατζέντα της εκδήλωσης, είναι η Τεχνητή Νοημοσύνη (AI) και το πώς αυτή μπορεί να επηρεάσει μελλοντικά τον τουριστικό τομέα.

‘Όπως αναφέρουν εκπρόσωποι της WYSTC (World Youth and Student Travel Conference), η AI μπορεί να οδηγήσει σε μια χρυσή εποχή για τα ταξίδια, προσφέροντας περισσότερο ελεύθερο χρόνο και κάνοντας σχεδόν τα πάντα πιο αποτελεσματικά. Παράλληλα, θα κάνει τα ταξιδιωτικά σχέδια λιγότερο αξιόπιστα και θα καταστήσει την ανθρώπινη γνώση και βοήθεια από επαγγελματίες του ταξιδιωτικού κλάδου πιο πολύτιμες από όσο θεωρεί κανείς.

Πριν από μερικά χρόνια, μεγάλες ταξιδιωτικές εταιρείες επένδυσαν εκατομμύρια για τη δημιουργία AI υπηρεσιών υποδοχής (concierges), πολλές από τις οποίες δεν ήταν πραγματική AI, και στόχευαν κυρίως στην αντικατάσταση των τηλεφωνικών κέντρων ή στην αύξηση των πωλήσεων. Σήμερα, η μαζική «δημοκρατικοποίηση» της AI σημαίνει ότι οποιοδήποτε κατάλυμα μπορεί να χρησιμοποιεί ένα GPT με 20 δολάρια το μήνα. Το αποτέλεσμα είναι μια πλημμύρα περιεχομένου και εμπειριών με διαμεσολάβηση AI, που υπόσχονται να είναι ο τέλειος οδηγός, καθώς δείχνουν ότι ενδιαφέρονται για τις προτιμήσεις των χρηστών με σύντομα κουίζ για τον «τέλειο» ταξιδιωτικό σχεδιασμό.

Αυτό ενδυναμώνει τους ταξιδιώτες, οι οποίοι χρησιμοποιούν τα δικά τους εργαλεία σχεδιασμού που καθοδηγούνται από την AI, αλλά βιώνουν την ψευδαίσθηση της εξατομίκευσης. Στην πραγματικότητα, λαμβάνουν τις ίδιες «εκτός πεπατημένης» προτάσεις όπως όλοι οι άλλοι. Από τον Νοέμβριο του 2022, η εποχή των θεμελιωδών μοντέλων χαρακτηρίζεται από το γεγονός ότι αυτά δεν γνωρίζουν πραγματικά τους χρήστες τους.

Αυτό αναμένεται να αλλάξει. Οι συστάσεις εστιατορίων γίνονται πολύ πιο ισχυρές όταν γνωρίζουν κάθε κράτηση που έχει κάνει κανείς στο διαδίκτυο, κάθε τοποθεσία που έχει πάει με Uber, ή κάθε κριτική που έχει γράψει στο Yelp ή στους Χάρτες Google. Η νέα γενιά τουριστικών πρακτόρων θα ξεκινά από ένα εντελώς διαφορετικό σημείο. Αν μια υπηρεσία δεν έχει πληρωθεί με μετρητά, τότε εκπαιδεύει τον αλγόριθμο. Τα καλά νέα είναι ότι η εξατομίκευση μπορεί πλέον να είναι πραγματικά προσωπική. Τα κακά νέα είναι ότι κανείς ως ταξιδιώτης δεν θα γνωρίζει αν οι συστάσεις είναι οργανικές ή αν προωθούνται από χορηγικά προγράμματα και συνεργασίες. Με άλλα λόγια, ο οδηγός μπορεί  να «δωροδοκείται».

Στη συνέχεια, η AI θα ενεργεί ως τουριστικός πράκτορας. Όταν η AI, ως τουριστικός οδηγός, έχει την πιστωτική κάρτα του χρήστη, το αίτημα μπορεί να ξεκινήσει μια σειρά από κρατήσεις. Για παράδειγμα, η δυνατότητα «Νιώθω τυχερός» δεν θα δίνει απλώς αποτελέσματα αναζήτησης, αλλά θα προγραμματίζει τρεις ημέρες σε μία περιοχή. Οι κίνδυνοι περιλαμβάνουν «παραισθήσεις», όπου η AI δεν εφευρίσκει μόνο εστιατόρια, αλλά και διευθύνσεις και ονόματα οδηγών. Βέβαια, θα εισαχθούν μέτρα ασφάλειας για την επικύρωση των σχεδίων και των προορισμών, αλλά αρχικά τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης θα γεμίσουν με ιστορίες ανθρώπων που βρέθηκαν σε έναν χωματόδρομο αναζητώντας αρχαία ερείπια και συνάντησαν άλλους ταξιδιώτες που είχαν εξαπατηθεί από την ίδια παραπλανητική ανάρτηση, η οποία ενσωματώθηκε σε ένα μοντέλο.

Παρ’ όλα αυτά, η AI είναι πολύ καλή στη διασταυρούμενη σκέψη. Κάποιος που ψάχνει για ένα ταξίδι εθελοντισμού, ή έναν προορισμό συνεδρίου οικοτουρισμού, θα βρει αυτό που κάποτε θεωρούνταν μικρές εξειδικευμένες ανάγκες, που δεν υποστηρίζονταν με αρκετό περιεχόμενο ή προσφορές, ενώ τώρα υποστηρίζονται από την AI μέσω της προσφοράς και ζήτησης.

Στον αντίποδα, οι εκστρατείες παραπληροφόρησης και ψευδών πληροφοριών θα γίνουν κοινές. Για παράδειγμα, αν κάποιος ανταγωνιστής ή κακόβουλος παράγοντας επιδιώξει να προκαλέσει οικονομική ζημιά σε έναν ταξιδιωτικό προορισμό, η διασπορά περιεχομένου που τον δυσφημίζει, αναφέροντας εγκληματικότητα, ρύπανση ή φτώχεια, θα έχει αποτέλεσμα. Δηλαδή, οι αλγόριθμοι θα δυσκολεύονται να διακρίνουν το κακόβουλο από τις αυθεντικές εμπειρίες των ταξιδιωτών.

 

 

ΠΗΓΗ: Travel.gr